Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 082 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| moi_magnus | 2010-07-02 20:08 | |
![]() | Jag tycker att alla dialekter är fina, men jag måste säga att jag ogillar skånskan. Riktigt, riktigt grötig gotländska alternativt gutniska likaså - den har jag växt upp med och tycker är riktigt jobbig till slut. Jag tycker om södersnack, då jag själv har tydliga tendenser ditåt. | |
| bingmo | 2010-07-02 20:28 | |
![]() | junsele mål eller nolaskogs d.v.s. 2 dialekter i Ångermanland | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-07-02 20:32 | |
![]() | Megahertz: Det finns ingen dialekt som heter finlandssvenska. Det är nog nyländska du tänke rpå om du menar typ Mark Lewengood. Annars finns det lika många olika finlandsvenska dialekter som det finns bonnbyar i Österbotten och Åbolands skärgård. Alla väldigt särpräglade och ofta rena fornnordiskan, tex Närpesdialekt som är en guldgruva för språkforskare. | |
| kajix | 2010-07-02 22:01 | |
![]() | ja, junsele är också bra. nicke sjödin ftw! Lagledarn. Lagledar va du bar väskern å läst´n å remnåla häri keps´n. Om vi låg ônner vä 5-0 i halvtid sa du: »Dä gå fint, pojka. Vi ta dom« Sen förlore vi vä 9-0 å kaste lerbôxern å benskydda på däg å lova ti härms´n: »Aldri mer nan fotboll.« Men du tänne pipa å sa: »Näste söndag ha vi Tåsjöa. Dom ta vi.« Ende kritiken du hade va då vi sköt för löst: «Si hôr han skjut! Timotejen viks int!« Men om dä va hårlskôtta va´nt du sä noga vart boll´n for: »Jävla bra skôtt! Hadd ä dänne gått in hadd ä vorte mål!« Lite retfull kônne du vära, å en gang skrek du sä dä hörles över hålv e Helgum: »Lägg straffen du, Nils Eric, som ha tege student´n!« Fali sne´n straff vart e. Inge mål, inge stabbskôtt ens. Dä vart inkast, å inge mer straffläggning för min del. Men bra mycke poänga skräpa vi ihop tack vare taktiken du lärd oss då dä stog 0-0: »Spärk en åt hälvet!« Hur feck du na pengar å räck tell? Int´ fanns nan Bingo å int´ feck vi na tå kommun. Lik förbannat åkt vi buss bå åt Graninge å åt Norråker. Ibland feck bussförarn spela vänsterytter. Han va int´ sämst. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-02 22:03 | |
![]() | Jaha. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-02 22:04 | |
![]() | Mest osympatiska dialekten: skånska. | |
| kajix | 2010-07-02 22:07 | |
![]() | nolaskogs www.youtube.com/watc...2- k59xUSQI | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-02 22:49 | |
![]() | Malmöitiskan är okej. Värmländska inte ok...joappel? jag fattar att killen pratar potatis..pommes de terres. MEN fattar nån annan det? | |
| Winell | 2010-07-03 02:23 | |
![]() | så länge man slipper höra den där jävla snobb-stockholmskan går vad som helst bra. | |
| niqlaz | 2010-07-03 12:04 | |
![]() | Listerländska är ju en fin dialekt annars. swedia.ling.gu.se/Go...in dex.html lyssna på äldre man så förstår ni säkert vad jag menar. | |
| sja | 2010-07-03 15:50 | |
![]() | Utan nån som helst tvekan, Dalmål :-) | |
| Nettis89 | 2010-07-04 14:59 | |
![]() | våran dialekt i e-tuna XD | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-04 15:04 | |
![]() | Alla dialekter är lika bra, men de vackraste är norrländska, gotländska & dalmål. | |