Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 064 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-07-20 23:19 | |
![]() | "då så. jag tycker det är helt ok. mnen du behöver vara medveten om vad de resturanger du nyttjar tänker. så jag förstår att du stannar hemma o steker din falukorv istället. helt ok." Du behöver inte lära mej något ramsay. Och åter igen, varför måste du ha sådan nedlåtande ton?¨ BTW, jag äter inte falukorv men kan jag byta ut det mot blodpudding? | |
| vemvonhelst | 2010-07-20 23:19 | |
![]() | Jag får ingen dricks om jag sköter mitt projekt extra bra...varför ska yrkesgruppen servitörer/triser vara priviligierade? | |
| The Mag | 2010-07-20 23:19 | |
![]() | Jag betalar självklart inte dricks för dålig service. Men får jag riktigt bra service med bra vinförslag, bra matförslag i kombination, trevligt bemötande osv. Helt enkelt en speciell kväll (ja, jag går sällan på restaurang men när jag går så går jag på de bästa), då ger jag mellan 200-300, alltså ca 10%. | |
| Wizz77 | 2010-07-20 23:22 | |
![]() | Servitörer är partiska i den här diskussionen tycker jag . :) Men skulle vara intressant med en servitörs uppskattning av hur många procent av kunderna som inte lämnar dricks under en normal kväll. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:22 | |
![]() | tydligen så behöver jag det. eller påminna. det beteende du talar om är snålt och ouppfostrat. | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:23 | |
![]() | vemsomhelst; varför inte? grips Du av Jante ibland .)...jobba på med din projekt och var stolt över dem. | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:25 | |
![]() | vemsomhelst;..klart hade Du fått lite driks så hade Du kanske haft råd att gå till frisören :-) | |
| Gautama | 2010-07-20 23:26 | |
![]() | "det beteende du talar om är snålt och ouppfostrat." Ok ramsy då vet jag din inställning till det jag gör även om jag inte bett om den. Jag ville veta hur ni gjorde och på vilka grunder. jag bad inte om ett utlåtande på mitt sätt att göra.. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:27 | |
![]() | ved ville du när du startade tråden då? | |
| Sona | 2010-07-20 23:29 | |
![]() | Oj jag häpnar när jag läser tråden. Klart man dricksar. Typ alltid. Har inte träffat nån som inte gör det. Vad är det här för bunt människor utan stil? | |
| No 5 | 2010-07-20 23:30 | |
![]() | Vi går sällan på restaurang men händer det så betalar jag dricks efter service. En, redan från start, trevlig uppsyn och servicemindness betalar sig. Det gör däremot inte släpiga steg och entonig röst. Fö. Ramsay, vem har gjort dig till den bittra människa du är? Är det alla duktiga bilförare som bara ger en liten bit? Du ser ung och vacker ut - du borde vara både lyckligare och trevligare. Dina regler är ,än mer fö., inte alla andras. Kliv ner på marken jänta! | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:30 | |
![]() | Självklart. Men inte på snabbmatsrestauranger & Take Aways. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:31 | |
![]() | sona for president:) | |
| Gautama | 2010-07-20 23:31 | |
![]() | Men ramsay har du inte hajat det än? Jag bad inte om en analysering av mitt beteende utan jag undrade varör just restaurangbiträden skulle ha dricks och inte andra serviceyrkan? Varör en förlegad osynlig regel ligger kvar trots att det är borttaget sen länge tillbaks. | |
| Wizz77 | 2010-07-20 23:33 | |
![]() | Snålhet är i mina ögon att aldrig ge något utan att själv få ut något av det. Att inte ge dricks på restaurang varje gång kan inte på något sätt jämställas med detta. | |
| Pseudonymf | 2010-07-20 23:33 | |
![]() | I den här tråden är det lätt att få självkännedom. Jag är en människa utan stil, snål och sniken är jag också. Varför? Jo, för att jag inte betalar dricks. Varför?! Jo, för att jag inte har råd. Det kanske är bättre att jag inte går ut och äter alls då. | |
| m-70 | 2010-07-20 23:34 | |
![]() | Ger dricks. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:35 | |
![]() | Gautama, många av oss tråden har ju sagt att vi dricksar betydligt fler yrken - vilket isåfall gör din uppfattning om denna "osynliga regel" förlegad. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:38 | |
![]() | ja, men man bör fortfarande vara medveten om den. om man nyttjar en tjänst där ngt förväntas, hur mkt man ogillar det eller ej, så bör man förändra det på annat sätt om man känner det trängande. | |
| The Mag | 2010-07-20 23:40 | |
![]() | Men snälla nån Gautamma. Vem har sagt att det bara är restaurangfolk som får dricks? Jag ger dricks i taxin också. Eller häromveckan till hantverkare som gjorde mer än normalt lata svenssonarbetaren. | |