Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade44
Mobilspel
Pågående18 642

Forumkategorier

Användare Inlägg  
perfectfit - Ej medlem längre2010-08-07 22:20
Antal inlägg: 247

Anpassa dig och sluta klaga. Barn finns i vårt samhälle överallt! En del utav oss och vår framtid.

Köpa sig fri från barn för att man har en god ekonomi...hmm...Galenskap !!!!!

Toody Cole2010-08-07 22:29
Antal inlägg: 102

Detta ska väl inte bara vara förunnat rika människor? Alla har rätt att i viss mån skräddarsy en tjänst de betalar dyrt för beroende på vad företaget erbjuder och detta är väl inte konstigare än tysta avdelningar på tåg?

Giftkremla - Ej medlem längre2010-08-07 22:40
Antal inlägg: 132

Nej håller inte med!! Barn kommer alltid att finnas i din närhet, en del utav livet...

De få timmar/år Du flyger kanske du ändå måste "gilla läget" Barn finns med oss överallt...

Barn är ena ljuvliga varelse om man har förmågan att fånga dem istället för att bli irriterad :-)

PSE2010-08-07 22:49
Antal inlägg: 20

Det är en bra ide, vill man betala för det är det väl upp till var och en. Ni som inte tycker det fortsätter att åka som vanligt. Vad är problemet?

le-lou2010-08-08 08:41
Antal inlägg: 17500

Ja jag förstår inte heller problemet? Ni som vill resa med barn kan ju fortsätta göra det? Att det går barnfria flygningar påverkar ju inte er ett dugg.
Jag frågar igen, än har jag inte fått svar:
Ska de barnfria hotellen också öppnas upp för barn? Är det diskriminering det också då? Om jag bokar in mig och min sambo för en vecka på ett barnfritt hotell i Egypten nu i september - innebär det då att jag hatar barn? :o)

Det har inget med att göra om gillar el inte gillar. Barn låter. Åker jag på semester utan barnen, så lär jag ju välja (om jag kan) att bo och resa på ett sätt där jag slipper höra barnskrik helt enkelt. Åker jag däremot på semester med barnen, så skulle jag se det som en fördel att resa och bo ihop med andra barn - självklart. Och vara glad över att det inte finns nån som blir störd av mina - de har förmodligen bokat in sig på det andra flyget.
Alla - nöjda och glada. Blir paff av tråden, att se hur många som läser in så oerhört mycket av små små val som inte påverkar någon negativt.

Ni som är emot barnfria flyg - går ni automatiskt och sätter er bredvid en tjoande stojande barnfamilj om ni kommer in på tex ett tåg el liknande? Troligen inte. Ni sätter er en bit bort. Och det måste ni ha rätt att göra utan att få påhopp om er att ni är ditt och datt. Att söka lugn och ro är rätt naturligt. Betyder inte att man hatar barn.

munsterfrass2010-08-08 09:11
Antal inlägg: 147

Jag sätter mig iaf så nära jag bara kan , det är skojigt att studera barn vare sig de skriker eller inte , och jag har många små kompisar , för de är inte så stiffa de små .. Fast Svenskar i gemen är ju lite konstigt med sin sociala oförmåga , finns 2 personer i bussen sitter en av dem längst fram och den andra längst bak ... Har bott i både Israel och Italien i inget av dessa länder tror jag inte en en sådan här konstig diskussion komma upp , I Italien var mina barn vandringspokaler bland alla i huset , jag visste sällan var min 1,5 åriga son var, I Israel likaså .. Barn är centrum/navet och jag tror inte ens man tänker barnskrik som ett störningsmoment , och ännu mindre att dela upp flygningar/restaurangbesö k m.m med eller utan barn ?! ... Lugn och ro får man nog bara om man söker inre ro , och för att få den måste man vara tolerant och medkännande mot allt levande tror jag alltså :) .. så för mig är det ett stort NEJ till att dela upp mänskligheten i fack där man separerar barn kontra vuxen vare sig det gäller flyg eller inte .. Dessutom skulle även det bli en klassfråga , de som har råd och de som inte har råd att köpa till "tystnad" för jag antar att det blir det dyrare altenativet , eftersom det altagligen kommer att finns som ett tillval :) ...

rufs2010-08-08 09:13
Antal inlägg: 312

Ungar !! jag läste en artikel om en man som suttit bredvid en kvinna som under hela resan passat på att gör en ordentlig genomgång av sina fötter filat, klippt tånaglar mm det måste väl ändå va det vidrigaste man kan råka ut för ??

le-lou2010-08-08 09:35
Antal inlägg: 17500

munsterfrass - fast vad du gillar behöver nödvändigtvis inte andra gilla, och du kan inte döma den som väljer att sitta så långt bort från barn som möjligt på ett tåg? Ska jag döma den barnfamilj som åker med ungarna till ett resmål med Bamseklubb istället för att åka till pensionärsparadiset där yoga i lugn miljö är huvudtema? Peka finger och skrika diskriminering?
Barn må vara centrum för dig, men det finns de som tycker annorlunda, det är inte alla människor som njuter av att ha ett dagis i öronen. Varför får de inte välja, liksom barnfamiljerna får? Själv njuter jag av att sitta på en restaurang och äta en middag utan barn, helt enkelt för att jag gör det. Är jag mindre medkännande då som människa menar du?
Och jag ska poängtera att den stora bristen ligger hos föräldrarna, inte hos barnen själva - föräldrar som låter sina ungar härja fritt på offentliga utrymmen ger jag inte fem öre för.

Och varför antar du att det blir dyrare för den som vill flyga med det barnfria flygplanet? Inte konstigare än att välja att ha tex barnfria bröllop.

pacc2010-08-08 10:36
Antal inlägg: 140

Problemet är att man behöver ett uns av empati för att förstå hur barn fungerar. Vill du ha en riktigt hemsk flygresa så ska du ha turen att hamna vid några föräldrar som inte låter barnen röra sig utan använder all sin energi till att gnälla och skrika för att de tvingas sitta still.

Granis1232010-08-08 10:56
Antal inlägg: 46

i princip så menar du att barn på flyg har bara två alternativ...hoppa upp och ner eller att skrika..det går faktiskt att lära barn att visa hänsyn, att få dem att förstå att världen inte kretsar enbart omkring dem och att inte alla automatiskt älskar dem...
Självklart barnfria flyg.....heja valfrihet.

Venatici2010-08-08 10:58
Antal inlägg: 1318

Skulle lätt betala extra för barnfria flyg (och tågvagnar).
Kan man få ett plan utan kollektivfnittrande, högljudda (verkligen högljudda) fjortisar också?

MustafaJönss2010-08-08 10:58
Antal inlägg: 6

Visst - barnskrik är jobbigt... men - jag har haft större problem med fyllon på flyget.

LisaLong2010-08-08 10:59
Antal inlägg: 2725

le-lou ditt inlägg 2010-08-08 08:41 var klockrent, tror många här tror man hatar barn för man tycker barnfria flyg skulle vara bra:)

Venatici2010-08-08 11:06
Antal inlägg: 1318

Jag gillar barn. Men jag gillar inte när barn är utanför föräldrars kontroll som skriker skallen av en om de inte får som de vill. Plussa på kanske tio ungar till som väsnas, inte kan sitta still (sparkar i sätesryggarna) mm.

Visst kan man i vissa fall skylla på föräldrars bristande intresse i uppfostran. I vissa fall har föräldrarna helt enkelt lärt sig stänga av när ungarna drar igång.
Och generellt väsnas barn mer eller mindre beroende på vilken ålder de befinner sig i. Trotsåldern icke att förglömma.
Men om jag betalar dyra slantar för en resa, vill jag det ska bli en positiv upplevelse. Oväsen på flygplan räknas inte till ett njutningsmoment.

Samma sak om jag bara får sitta i halva mitt säte för att en extremt överviktig människa tar halva min plats. Det hade jag aldrig accepterat.

Miss_jk2010-08-08 11:08
Antal inlägg: 8941

Klockrent. Köper alltid första klass-biljett när jag åker tåg men prisskillnaden på en flygning är något större så det vore underbart om man kunde slippa barn på flygningar.

slånbär2010-08-08 11:24
Antal inlägg: 5539

Miss jk-Tyvärr så hjälper det inte alltid att sitta i första klass på tåget. När jag satt med fjortismardrömmen bakom mig Stockholm-GBG så var det första klass. Värsta resan jag varit med om. Jag satt och hoppades på att dom skulle kvävas av sina egna tungor.....

lycopersicon2010-08-08 11:26
Antal inlägg: 355

Lite ot men angående Venaticis inlägg om överviktiga som tar upp mer än sin plats. Min systerdotter (19 år och med skinn på näsan) hamnade bredvid en rejält överviktig person på en flygning som skulle ta ca 5 timmar. Hon fick då knappt plats på sitt säte så hon sa till en flygvärdinna (diskret så den överviktiga inte hörde det) att hon minsann inte betalt för en halv stol så hon ville byta plats vilket hon fick.

slånbär2010-08-08 11:32
Antal inlägg: 5539

Tror att många flygbolag faktiskt tar betalt för två flygstolar om man är kraftigt överviktig så då borde ju i rimlighetens namn den stolen bredvid vara tom.
Le Lou -jag håller med dig fullt ut i dina inlägg. Folk verkar bara inte kunna förstå det dom läser. Jag har barn (tonåringar idag då) själv men sätter mig i alla lägen så långt ifrån barnfamiljer jag kan. Tycker det är skit jobbigt med andras ungar och det är väl min rätt att tycka det precis som jag inte sätter mig precis bredvid ett gäng fjortisar eller pensionärer. Däremot sitter jag gärna bredvid ett gäng hårdrockare. Det är mitt val det också och om jag kan välja så är väl det jättebra.

Miss_jk2010-08-08 11:32
Antal inlägg: 8941

Slånbär, nej men chansen att få en lugn och tyst resa är betydligt större i första klass än i andra där det nästan garanterat finns både småbarn och större barn som väsnas och lever rövare.

blue_moon2010-08-08 11:43
Antal inlägg: 9713

Slånbär, på vilket sätt stör du dig på pensionärer?
På flygningar till Madeira t ex ser majoriteten ut att vara 65+.
Jag har aldrig haft någon olägenhet av sådant ressällskap.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?