Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 298 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yamma | 2010-08-25 12:02 | |
![]() | Le-lou, håller helt med om skräpmatandet också. Det är lite tråkigt att se små barn som proppar i sig cheeseburgare på McDonalds tillsammans med sina (oftast ganska stora) föräldrar. | |
| Yamma | 2010-08-25 12:03 | |
![]() | ...men som sagt, ett förbud har i varje fall inte jag pratat om... | |
| Gautama | 2010-08-25 12:03 | |
![]() | Jag har också mina bröst till annat. Jag sa inte att man hade bröst för att kunna amma utan att funktionen att det kommer mjölk i dom när man får barn var en anledning till att man ska amma. | |
| Satyra | 2010-08-25 12:03 | |
![]() | ramsay - Nej, det var inte jag som skrev så. Däremot höll jag med skribenten som skrev något liknande som det du tar upp nu (2010-08-25 11:58) angående att det inte finns vetenskapliga belägg för att rökning under graviditet ger fosterskador, vilket vissa ville påstå att det gör. Kan du/ni inte åtminstone hålla reda på vad som skrivits och vad som skrivits av vem innan ni yttrar er? | |
| le-lou | 2010-08-25 12:04 | |
![]() | De enda jag kommer på som def inte ska ha barn är folk som misshandlar, använder droger i sån grad att de inte kan ta hand om sina barn och de jävlarna som utnyttjar sina barn sexuellt Sen får de både röka, vara feta och tom dricka lite vin då och då. Slog mig när jag var i tonåren hur jobbigt livet kunde vara. Hur dömande människor omkring en var, vilken press och stress man kände. Det är INGET emot att bli mamma för första gången. Du ska vara en uberkvinna på alla sätt, och är du det inte så blir du gött bestraffad av andra mammor, var så säker! | |
| Yamma | 2010-08-25 12:04 | |
![]() | Fast... det finns ju jättemånga såna vetenskapliga studier, Satyra. Eller missförstår jag dig igen? | |
| Yamma | 2010-08-25 12:06 | |
![]() | Le-lou, är det inte en form av misshandel att röka intill sitt barn, eller mata det med bevisat dålig mat då? I det långa loppet leder det ju till skador. Sen är det naturligtvis vansinne att förbjuda vissa människor att få barn. Det blir ju bara känsloargument av alltihop. Det är därför det är så svårt i debatten om incestuösa par som får barn... | |
| Tess 08 | 2010-08-25 12:07 | |
![]() | Egentligen så är det ju en rätt bra infallsvinkel till allt detta "det är sååååå bra att amma och ersättning är inte alls lika bra som bröstmjölk och du bara måste tänka på barnets bästa" och sedan så tycker man liksom att rökning? Jomen det är väl ok? Borde man då inte tycka att de månader i magen borde vara lika viktiga då de troligtvis är lika lång tid de ligger där som de ammas? Jag sitter på MacDonalds och äter hamburgare med mina barn!!! Men de få (2-max 4) gånger per år vi är på ett ställe där det finns MacDonalds så tycker jag det är ok :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-25 12:08 | |
![]() | "Fast... det finns ju jättemånga såna vetenskapliga studier, Satyra. Eller missförstår jag dig igen?" säkert lika många som om röknings skadlighet...:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-25 12:10 | |
![]() | eller om amning då... | |
| Satyra | 2010-08-25 12:10 | |
![]() | Yamma - Studier finns nog men nej, det finns inte vetenskapliga belägg för att rökning under graviditet ger regelrätta fosterskador. Men den frågan har vi dividerat redan i en annan tråd dock. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-25 12:11 | |
![]() | hehe...:) | |
| le-lou | 2010-08-25 12:12 | |
![]() | Men Yamma - menar du på allvar att du tror att om en person står och röker utomhus bredvid ett barn så skadar du barnet? Låt oss prata om bredvid - hur bredvid. Att röka när man går med barnvagn (ja, många tycker det ser illa ut, jag är böjd att hålla med men) - är det farligt? sitta med barnet i knät och blossa - vem 17 gör det som är frisk i huvudet? Har ALDRIG sett det hända. Eller menar du att det finns föräldrar som roar sig med att blåsa rök i barnet ansikte? Alltså - menar du på fullaste allvar att det är misshandel att vara en rökande förälder? Vad gör du utomhus med barnet från första början undrar jag? Med tanke på hur du misshandlar ditt barn då, även om du inte är en rökare? Att sätta en unge i vagn och gå ut på stan innebär en bra mycket större andel gift ner i ungens lungor än det du tar upp. Smog fungerar nämligen så att den aldrig stiger. Den är osynlig och ligger nära mark. | |
| le-lou | 2010-08-25 12:12 | |
![]() | Det är en sådan dubbelmoral här så man blir ju kräkfärdig. | |
| Yamma | 2010-08-25 12:14 | |
![]() | Tess, jag skulle absolut inte döma en mamma som sitter på McDonalds, det var inte så jag menade. Min poäng var att man alltid TÄNKER, säkert ännu mer som förälder. Som du säger, du kanske är på McDonalds två gånger om året, men JUST då du är där så sitter det SÄKERT nån och tänker att USCH så dålig mamma hon är som har barnen på McDonalds. Likadant med amningen, man dömer en person som skriver i forumet och säger att den inte vill amma, men det är ju alltid helt personligt, både för bebisen och familjen vad man tänker göra. Jag tror att man som förälder fattar de bästa besluten för just sitt eget barn, och gör man inte det så kommer det att märkas, och då ändrar man sig. En annan person kommer alltid vara sämre på att bedöma hur barnet ska tas om hand. ...och det är faktiskt en rättighet att få ta hand om sitt eget barn som man vill. Trots allt. MEN - "vi andra" kan aldrig stoppa oss från att tycka si eller så! Det är också en rättighet. | |
| hungerstrejk | 2010-08-25 12:14 | |
![]() | Jag tryckte ut min dotter för 8 dar sen! Lustgasmasken var trasig, den liksom lossnade från slangen mitt i värsta värkarna. Dessutom så blev jag mest illamående av den.Epiduralen hjälpte inte, så det var bara ta tjuren i hornen och ta sig samman! Det går liksom inte ge upp, bara pressa! Till slut kollar man ner å ser ett litet huve å då e de bara ta i ännu mer :) | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 12:16 | |
![]() | humanrightsweden.blo...te ten.html | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-25 12:16 | |
![]() | nilli kolla i seriöst också. | |
| Satyra | 2010-08-25 12:17 | |
![]() | ramsay - Kan du inte gå tillbaka till "rökning under graviditet"s-tråden och läsa igen vad som skrivits där, istället för att fåna dig härinne?! Om du sen ändå tycker att jag FÖRSVARAT rökning under graviditet så visst, fortsätt med det om det roar dig. | |
| Yamma | 2010-08-25 12:17 | |
![]() | Le-lou, ja, smog är också illa. Cigarettrök som barnet andas in ÄR illa. Om du kan röka och vet att barnet inte andas in det så är det ju bra. | |