Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-31 17:47 | |
![]() | Tvålis, du uttalar dig tvärsäkert om saker du inte har kunskap nog att bedöma. Mäns och kvinnors hjärnor är olika, så varför skulle det vara otroligt att våra hjärnor lämpar sig för olika saker? | |
| SkySpy_ | 2010-08-31 17:48 | |
![]() | Nä snickeri är inte motsatsen till handarbete. Men ett typiskt arbete där män dominerar precis som handarbete är där kvinnor dominerar. Jag vidhåller fortfarande att män och kvinnor är olika där scarpetta. Det FINNS typiskt manliga saker. Saker som män gillar men kvinnor inte tycker är så roligt. Nu pratar jag inte om varenda man i hela Sverige utan större del av männen än del av kvinnor. Större % | |
| ektis - Ej medlem längre | 2010-08-31 17:52 | |
![]() | ja, det klart det finns typiska manliga/kvinnliga sysselsättningar. herrejesus, det är ju självklart. det är bara att acceptera att vi är olika och vara glada för det. det verkar vara tabu att överhuvudtaget bejaka sin kvinnlighet. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-31 18:07 | |
![]() | Fruktansvärt onödig tråd. | |
| mishizaki | 2010-08-31 19:15 | |
![]() | vem ska ha företräde på att beskriva vad som är typiskt manligt- en manlig snickare som gillar att titta på fotboll och dricka öl eller en androgyn man som gillar att dansa balett och sitta på teparty? Båda är ju män och kan därmed tala om vad en man gör och tänker? Samma sak med kvinnor. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 19:23 | |
![]() | Som vanligt tror folk att man ska kämpa emot och tvinga alla små pojkar att börja knyppla och små tjejer att använda cirkelsågar, nej det är väl lite mer så att man ska få göra vad man vill utan att bli kallad bög eller pojkflicka. Jag är ingen man för att jag kan gräva upp ett gäng daggmaskar, inte skrika när jag tar upp dom och sedan sätta dem på kroken utan att gråta. Sedan går jag in och bakar bullar och målar naglarna. Ändå har jag fått höra att jag är en pojkflicka. Lustigt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 19:26 | |
![]() | Frågan är alltså om jag är manlig eller bara fått lära mig att maskar och myror inte är farliga? | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-08-31 19:28 | |
![]() | Bra där Delicious. Låt alla göra vad de vill, klä sig som de vill, tycka om vad de vill osv. Skit i vad som anses manligt eller kvinnligt. End of discussion. | |
| mishizaki | 2010-08-31 19:39 | |
![]() | Vem bestämmer manlighetens/kvinnlighete ns väsen? Varför blir det så problematiskt med somliga män/kvinnor att man måste sätta namn som "pojkflicka", "manhaftig" osv. på tjejer och "fjolla", "överkänslig" osv. på killar? De definierar och representerar manligt och kvinnligt lika väl som alla andra just för att de är män resp. kvínnor. | |
| sejmårr | 2010-08-31 20:20 | |
![]() | Stickning och virkning var från början en strikt manlig sysselsätting - en variant av nät knytning och något som gamla fiskare pysslade med. Annars kan vi faktiskt skylla lite av våra skillnader mellan könen på HORMONER! Det som faktiskt skiljer oss åt rent biologiskt! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 20:27 | |
![]() | Hormonerna påverkar alltså vilka intressen vi har och vilka kläder vi vill ha på oss? | |
| GUBBAJÄVEL | 2010-08-31 20:30 | |
![]() | "Knulla" vs. "Älska" ? | |
| mishizaki | 2010-08-31 20:30 | |
![]() | Man kan fråga sig i vems intresse det är att hålla igång diskussionen om skillnader mellan könen. Varje gång kvinnor gett sig in i manliga domäner har frågan tagits upp. "Det passar inte kvinnor. Det är t o m skadligt" sa man när kvinnor ville ställa upp i löptävlingar på 20-talet. När kvinnor ville ha rösträtt, sa man att de inte klarade att veta vad de ville. | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-08-31 20:31 | |
![]() | GUBBAJÄVEL: 20-talet ringde och ville ha tillbaka dig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 20:35 | |
![]() | Säger folk fortfarande älska? | |
| SkySpy_ | 2010-08-31 20:38 | |
![]() | Alla får göra precis vad de vill och känner för Tjejer och killar är olika, ibland ganska lika. Ibland passar ett arbete bättre för en man. Ibland passar ett arbete bättre för en kvinna. Ibland kan ett arbete som passar bättre för en man även passa bra för en kvinna och tvärtom. Alltså en tanke.. Skulle ni tjejer vilja bli bemötta som en man? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 20:41 | |
![]() | Förstår inte frågan | |
| ektis - Ej medlem längre | 2010-08-31 20:41 | |
![]() | nej absolut inte (men det är jag nog ensam om). även om jag kan bära till exempel en väska så vill jag gärna att en man frågar om han ska ta den istället för mig. till exempel. och även om man själv kanske har råd att betala om man äter ute, så är det ju hyfs att mannen vill betala. tycker jag. man vill ju känna sig lite omhändertagen såklart. | |
| mishizaki | 2010-08-31 20:49 | |
![]() | och, ektis, när han vill ut och leka med sina kompisar när du har barnen ska han få göra det. och när han vill ha sitt heltidsjobb för att han vill göra karriär och få en god pension, för du vill ju stwanna hemma med barnen, s¨å ska han få göra det så klart | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 20:49 | |
![]() | Vadå bli bemötta som en man? | |