Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| KingKong | 2010-11-08 19:26 | |
![]() | Ronny82: Pff, jag spärrar mina motståndare hela tiden när jag lirar Panik!. Det enda jag måste lära mig är att inte övertänka när jag spelar mot någon som tar flera minuter på sig per drag. Det är då det går åt skogen, när man hittar tusen rullningar man saknar en bokstav till. Och inte ha otur med brickorna, det är det viktigaste jag måste lära mig :P | |
| Ronny82 | 2010-11-08 19:30 | |
![]() | Nja, har god kännedom om panikmatcherna här på Beta, spelkvaliteten är väl sådär även från s.k högrankade spelare. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-08 19:33 | |
![]() | KingKong, jag va ju inte där... så jag har ingen aning :) Initialer? | |
| KingKong | 2010-11-08 19:37 | |
![]() | Ronny82: Så du är typen som drar alla över en kam? Tanten M: KK? | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-08 19:41 | |
![]() | Haha, knäppis :) | |
| MlKLOS - Ej medlem längre | 2010-11-08 19:47 | |
![]() | (/"¤//%"=9 skitspel hörru ronny82 kamma daj änna | |
| Hedokatt | 2010-11-08 20:33 | |
![]() | Cazor_P says: "Men i övrigt var det väl lite blasé. Så fort man inte spelade en match så pratades det ENDAST om rullningar, roliga/högpoängade drag, sabbade rullningar und so weiter... *GÄSP*" JA! Håller med! Jag som trodde jag var nördig, ojojojojoj.. där låg man i lä! Taktiksnack/eftersnack okej, men vissa blev ju fan sura på riktigt nör de förlorade eller man blockerade för dem, eller för vad som helst.. och självklart blir man sur när man spelar dåligt eller har extrem otur, men det är INTE okej att låta det gå ut över motspelaren! Den som ger sig in i leken får leken tåla. Man behöver inte vara little miss/mrs/mister sunshine, men lite neutral vänlighet och sportsmanna/kvinnoanda skulle inte skada en del av dem man mötte. Hörde en hel del hätska formuleringar av och om andra spelare. Inte okej! Som turneringsrookie blev man negativt överraskad av det. Hallå, jag trodde SM i Scrabble var a)kul och b)FRIVILLIGT? I övrigt var det ett välarrangerat och mycket bra SM, stort tack till arrangörerna och alla som bakade och fixade med mat och dryck, ni gjorde ett kanonjobb! | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-08 20:34 | |
![]() | Varför rök Knev nu då? | |
| Ronny82 | 2010-11-08 20:46 | |
![]() | Han fick tokspel pga otur med brickorna och någon förlust. | |
| Ronny82 | 2010-11-08 20:47 | |
![]() | Han fimpade kontot själv dvs. | |
| Rococo - Ej medlem längre | 2010-11-08 20:48 | |
![]() | IRL-come backen i helgen ledde till en betapet-come back för min del! Saknade tydligen brickplockandet utan att jag visste om det.. | |
| Sen045 | 2010-11-08 20:52 | |
![]() | Hedokatt: ber om ursäkt å mina medscrabblares väg om du uppfattade oss som otrevliga när vi avreagerade oss. För oss som tar det här märkliga spelet på största allvar kan det ibland vara svårt att acceptera att det ändå i grund och botten är ett turspel. Även om jag själv inte brukar få utbrott, tycker jag att folk som surar hör till upplevelsen. Det är stor underhållning när någon går in i rage mode - då vet man att man gjort åtminstone nånting rätt! | |
| Ronny82 | 2010-11-08 21:03 | |
![]() | Nej, det är inget turspel. Turneringsformen med få matcher gör dock att slumpen påverkar mer. De absolut bästa borde mötas fler gånger för att kora den bästa. Alternativt införa kvaltävlingar så att SM genomförs med färre deltagare (dock kanske inte så bra för sporten, så här i början). | |
| cazorP | 2010-11-08 21:14 | |
![]() | Hedokatt: Mm... Jag är ingen ordnörd, jag var där under knivhot. ;-P Men ja, lite mer hyfs bland med/motspelarna hade ju inte varit fel. Nu vet jag ju inte hur det var i de mer "avancerade" rummen, jag höll mig ju bland bord 38-40 95% av SM. Men trots flera tillsägningar så var volymen på folket efter de spelat klart alldeles för hög. Visst, jag stör/störde mig inte på sånt (sitter och lyssnar på dödsmetal och liknande när jag spelar här på Betapet=) ), men det var ändå ohyfsat av dem. Och då ändå av de andra spelarna som fortfarande satt och spela hyschade dem, så var volymen inte låg länge... *suck* Oj oj oj... Jag skulle kunna sitta här och tracka ner på många saker här, men det orkar jag inte. =P Bra arrangerat av arrangörerna! Gott fika, hyfsad mat. Kunde varit mer kött i saker o ting, typ pajerna. =) Jaja, jag vet att de var vegetariska för att alla skulle kunna äta av dem, men ändå. WTF?! =P | |
| Mimikryp | 2010-11-08 21:14 | |
![]() | Hedokatt; Tack tack! *nöjd medarrangör* Och ja, visst kan man bli sur över att förlora vissa matcher, men jag personligen skulle aldrig sjunka så lågt att jag snackar skit om min motståndare i fråga på grund av det. Det ÄR ett turspel - också. :-) Hoppas att du (trots vissas uppenbart negativa attityd) ställer upp i fler turneringar och liknande! | |
| Hedokatt | 2010-11-08 21:15 | |
![]() | Tja,jag tar också Scrabble på allvar men jag beter mig civiliserat ändå. | |
| Mimikryp | 2010-11-08 21:17 | |
![]() | cazorP; Det var du inte alls! Du ställde upp helt frivilligt! :-P Och jag undrade redan från början varför du gjorde det. Men det var DITT val! Men jag är väldigt glad att du ville ta del av Scrabble-SM och se vad det är jag pysslar med när jag spelar och jag är oerhört stolt över att du trots allt höll hyfsat god min större delen av helgen och framför allt är jag oerhört stolt över att du inte avbröt och hoppade av när det gick dåligt för dig! *kramar* | |
| Hedokatt | 2010-11-08 21:17 | |
![]() | Javisst, jag tar inte åt mig av några få grinollars attitydproblem, så mig lär ni nog se mer av i framtiden.. | |
| Hedokatt | 2010-11-08 21:22 | |
![]() | (själv är jag såklart alltid rasande charmig! ;) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-08 21:22 | |
![]() | Scrabblemästaren har nu officiellt FEM vandringsdjur, kan det vara rekord? www.scrabbleforbunde...pe larid=41 | |