Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 331 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2010-09-12 23:32 | |
![]() | TS : Så frågan riktar sig egentligen bara till den arbetande delen av befolkningen? Jag menar som så att den övriga delen blir ju nämligen också sjuka, och även "sjuka" men det räknas inte eftersom det inte påverkar en arbetsplats då eller? | |
| le-lou | 2010-09-13 00:59 | |
![]() | "Tror du verkligen att folk medvetet stannar hemmar och förlorar i lön för att de skulle fejka att de är sjuka?" antingen har jag jobbat på riktiga skitställen där alla varit omoraliska eller så jobbar inte ni alls, för det där skulle jag påstå är VANLIGT. Att påstå annat är ju bara hyckleri. Känner ingen, vare sig kollega eller vän inkl mig själv som aldrig nånsin varit hemma sjuk och inte alls varit så jäkla sjuk att man inte kunnat släpa sig till jobbet. Speciellt om man har ett arbete som är tungt, stressigt eller väldigt påfrestande på annat sätt. Ett exempel på det är när man varit hemma med förkylning, jag skulle tippa på att rätt många stannar hemma en dag mer än vad som egentligen skulle vara nödvändigt. Det har jag iaf gjort och det är jag med min cyniska människosyn helt övertygad om att väldigt många fler med mig har. Jag är också tvärsäker på att var och varannan har tagit sjukledigt pga nyförälskelse.... det har jag gjort. Var kär upp över öronen och kunde inte bry mig mindre om jobb den gången. Så jag ringde och sa "maginfluensa" och sket i vilket. Åkte på karensdag och det var det värt. Så är vi människan. Ingen är konstant ärlig, konstant god eller konstant ond. | |
| le-lou | 2010-09-13 01:04 | |
![]() | med det vill jag säga att jag inte tror på vare sig den som påstår sig varit sjukskriven 1 dag på 10 år eller på den som sjukskriver sig i två veckor för en förkylning. På nätet gillar man att moralpredika rent allmänt och det kan man ju, eftersom ingen med säkerhet vet ett skit om dig härute. notis// jag tror min undersökning stämmer. | |
| Snoosy | 2010-09-13 01:09 | |
![]() | Blir så förbannad på människor som går till arbetet sjuka! Taskigt mot andra. Men även mot sig själv TS, du har haft tur du i livet. Fy fasen vad skönt att slippa bli dålig. Önskar verkligen jag kunde få känna på hur det är. Lyckas bli riktigt dålig 1-2 gånger om året. Men har ett serviceyrke. Så det går inte undvikas. Tyvärr. =/ | |
| le-lou | 2010-09-13 01:09 | |
![]() | jag ska tillägga att jag tror att det är fler unga människor än äldre som sjukskriver sig fast de inte är sjuka. Moralen tenderar att stiga med ålder har jag noterat, i alla fall är det så med mig själv. | |
| Snoosy | 2010-09-13 01:12 | |
![]() | le-lou, att sjuksrkiva sig i 2 veckor för en förkylning skriver du. Kanske den som är hemma har problem med luftrören och får en starkare förkylning än du? Eller kanske personen i fråga arbetar med äldre eller mat och stannar hemma i hänsyn till att smitta andra? Utgår du alltid från dig själv? | |
| Snoosy | 2010-09-13 01:13 | |
![]() | det har inget med moral att göra. Snarare tvärtom! | |
| Snoosy | 2010-09-13 01:14 | |
![]() | förresten. Det hör inte hit. Men har du fast förhållande? | |
| le-lou | 2010-09-13 01:15 | |
![]() | Snoosy, gör vi inte alltid det? Just det, du utgår inte från dig själv. Det är nog bara jag i hela världen som gör det. Och du har förmodligen inte heller varit hemma en extra dag när du ändå varit sjuk i vad de nu kan vara? har visst med moral att göra. | |
| Snoosy | 2010-09-13 01:16 | |
![]() | Dom allvarlgia sjukdomarna vi har idag. Har säkerligen kommit fram pga att en del (Ganska många) går till jobbet sjuka. | |
| le-lou | 2010-09-13 01:16 | |
![]() | Har jag fast förhållande? Haha, nej. Jag är ihop med flera stycken för tillfället | |
| Snoosy | 2010-09-13 01:17 | |
![]() | le-lou, nej det har jag faktiskt inte. Men du har. Det hörde jag i ditt sätt att skriva. Därför du hoppar på andra om saken. | |
| Snoosy | 2010-09-13 01:18 | |
![]() | ja det borde jag ju förstått. Så du kan såra flera på en gång. | |
| le-lou | 2010-09-13 01:20 | |
![]() | Och ja, jag tvivlar inte ett dugg på att det också finns dem som går till jobbet sjuka. Vissa människor känner en sån lojalitet med sina kollegor/arbetsgivare att de inte vill lämna de i sticket. Det tycker jag tyder på att man trivs på sitt arbete.Ju högre lojalitet en arbetstagare känner mot sin arbetsgivare, desto mindre sjukskrivningar. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Min slöa attityd till att gå DIREKT till jobbet så fort förkylningen lät mig andas i fred gällde faktiskt en arbetsgivare som drev personalen till vansinne rent allmänt. En liten hitler i kjol var hon. Hatade mitt jobb på den tiden och kände inte mycket till lojalitet för henne (min chef då). Behandlar man personalen illa så får man personal som inte bryr sig, så är det bara. | |
| le-lou | 2010-09-13 01:20 | |
![]() | Snoosy, du är en sann människokännare du också! | |
| le-lou | 2010-09-13 01:21 | |
![]() | jag gillar att vara otrogen också och slå små barn. blir du förvånad nu Snoosy? :D | |
| Snoosy | 2010-09-13 01:21 | |
![]() | Så kan jag också känna. Brukar nästintill ha dåligt samvete. Men det är helt fel att ha. Man ska för allas del vara hemma då man är sjuk. Punkt slut! | |
| Snoosy | 2010-09-13 01:24 | |
![]() | Hörru, jag fattar att du drev med frågan. Man får hoppas du är snällare mot dina vänner. Med ditt sätt du har här, komemr man inte långt i livet menar jag. Det är bra att skriva av sig på nätet. Slipper man tjafsa med dom man har nära. | |
| le-lou | 2010-09-13 01:25 | |
![]() | "Ju högre lojalitet en arbetstagare känner mot sin arbetsgivare, desto mindre sjukskrivningar." Detta tror jag är en bra grund att stå på som arbetsgivare faktiskt. Att osynliggöra sin personal är ett bra sätt att ordna så att de bryr sig lika lite om dig som du om dem. Varje människa är viktig på ett arbete, och att uppmuntra sina anställda både ekonomiskt och verbalt och låta folk komma till tals är viktiga saker. Känner folk att de faktiskt är någon på sin arbetsplats - tja, jag tror bara att det är en mycket mycket bra drivkraft. | |
| le-lou | 2010-09-13 01:27 | |
![]() | Snoosy - med mitt sätt jag har här så kommer jag inte långt i livet. Vad menas med : långt i livet? Mil / ekonomi / utbildning/ jobb/ förhållanden? Eller vad ? Vad menar du? har jag varit otrevlig mot dig menar du? Det är inte tvärtom? | |