Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:52 | |
![]() | Förklara gärna varför ramsay, nyfiken på hur du tänker | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:55 | |
![]() | Man ska vara rejält postmodern för att inte vilja vara snygg... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:56 | |
![]() | apbur- du menar alltså att alla normalviktiga har bra självkänsla!? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:57 | |
![]() | sorry, dålig retorik av mig. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:57 | |
![]() | done d. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:01 | |
![]() | Du skulle förklara vad som var dåligt med att skriva så för att visa på att det inte stämmer att endast överviktiga tillhör de som har dålig självkänsla. Trodde man lärde sig det ganska tidigt, att förklara varför något är dåligt/bra. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:01 | |
![]() | Det som jag tycker är intressant med den här tråden, är att läsa alla inlägg där upphovsmannen/kvinnan inte fattar att de fastnat i utseende fixeringen. Trist också förstås. Media är knappast ensamt skyldigt till intoleransen. För det är ju det som är det rätta uttrycket. Men vi måste ju ha någon kategori att håna när det inte går med hudfärg eller sexuell läggning längre. | |
| Satyra | 2010-09-18 17:05 | |
![]() | apbur - Skulle min mor ha sagt så till mig hade jag blivit oerhört kränkt och ledsen. Det ÄR ju en väsentlig skillnad på att vara småmullig och fet dessutom. Personligen har jag växlat i vikt rätt mycket under mitt liv och den enda gång någon läkare sagt något medicinskt negativt om min vikt var när jag under en period var väldigt smal. Mullighet, som inte övergått till fetma i ordets rätta bemärkelse, är inte farligt för kroppen, enligt alla läkare jag träffat genom livet. Storhushåll - Feta barn? Finns det bara pinnsmala eller feta för dig också, som för andra i den här tråden? Det sorgliga är ju att normalviktiga barn/ungdomar UPPFATTAR SIG som feta även när de inte ÄR det! Annat än möjligen i jämförelse med storlek 0 idealet. FISTO - Det där är ett resonemang jag fullständigt avskyr och snudd på föraktar, att man bara ska tolerera vilka jävla skitutvecklingar som helst. Nej, jag tycker inte att det ÄR så man löser problem, att bara inse att de finns och vänja sig - hoppa med i karusellen. En sådan form av uppgiven nonchalans hoppas jag att jag aldrig lär mig/vänjer mig vid, tack. I övrigt är det ju rent komiskt att det alltid ska påstås att man bara är avundsjuk om man inte tycker att det är ok att samhället blivit så ytfixerat som det blivit. Kan försäkra er om att jag alltid haft oförskämt gott självförtroende, (vare sig det varit/är befogat eller inte ;-)), oavsett vad jag vägt. Det gör mig dock inte blind för att pressen på utseendet är oerhört tungt att bära för många ungdomar (och även för många vuxna) idag. Och ja, det är väl klart att alla har mer eller mindre samma möjlighet att vara/bli vältränad, slank, storbystade, släthudade, etc. MEN ... är det rimligt verkligen att så stor del av livet ska gå åt till att jaga en felfri yta? Jag tycker inte det! Huvudsaken borde väl vara att man äter/rör sig på ett sätt som gör att kroppen fungerar och mår bra i första hand?! | |
| SethGecko | 2010-09-18 17:10 | |
![]() | Det är väl snarare så att läkare brukar prata om att det är hälsosamt att vara något överviktigt, inte sjukligt alltså, men att väga något kilo "för mycket". Motsatsen, att väga några kilo "för lite" är dock direkt ohälsosamt. så, idealet som så många strävar efter är ohälsosamt och det säger sig väl självt att det inte är hälsosamt att sträva efter ett size zero-ideal. | |
| Midna79 | 2010-09-18 17:13 | |
![]() | Det förvånar mig att vuxna människor eftersträvar size zero, eftersom det oftast ser väldigt sjuklligt ut. I tonåren var det en annan sak, men idag skulle jag aldrig vilja se heroin chic ut. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:13 | |
![]() | Satyra: då önskar jag dig lycka till i din kamp mot idealkroppen och ser samtidigt fram emot lite halvnakna bilder på kroppsbloggen. Fetma ÄR ett stort samhällsproblem, vi behöver stärka idealbilden av idealkroppen. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:17 | |
![]() | ingen har sagt att alla överviktiga lider av dålig s-känsla! om du inte förstår bristen i din retorik så det bara att beklaga elller skratta , vilket som:) lämnar detta nu. satyra-" Och ja, det är väl klart att alla har mer eller mindre samma möjlighet att vara/bli vältränad, slank, storbystade, släthudade, etc. MEN ... är det rimligt verkligen att så stor del av livet ska gå åt till att jaga en felfri yta? Jag tycker inte det! " det tycker inte jag heller. vi kommer dock alltid att njuta av att se på dom som gör det. vad är fel i det? | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:18 | |
![]() | Det finns en del undersökningar som pekar på att det faktiskt inte är onyttigt, snarare tvärtom att vara underviktig, dvs 15-18 i BMI, snälla anklaga mig inte för att förespråka ätstörningar, det är en annan grej. Undersökningen gjordes på råttor. Den magraste levde längst. | |
| apbur | 2010-09-18 17:18 | |
![]() | Jag blev inte ett dugg kränkt av att min mor påtalade att jag lagt på mig. Det skulle behövas lite mer självdistans. Världen går inte under för att någon avslöjar att man inte är perfekt. Vad har läkarutlåtande med min mammas kommentar att göra? Varför skulle det vara sundare för mig att skaffa en fläskmage än att vara slimmad? En fläskmage är en direkt konsekvens av osunt leverne, inget annat. djk9qtinkh46n.cloudf...at omy1.jpg | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-18 17:19 | |
![]() | Tror knappast självkänslan sitter i vikten det är nått man får jobba med för att ha oavsett kilon på kroppen,, Bitte som duger | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:19 | |
![]() | Eh jo det var just det jag citerade, att dålig självkänsla skulle ha ett samband med övervikt skrev någon. Beklagar att du inte kan läsa. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:21 | |
![]() | jag har också hrt talas om liknande underskningar. enligt dem mådde vi bäst och presterade bäst med en marginell undervikt. dock skulle livslängden kortas ngt. minimalt fettöverskott i kombination m tränade muskler och god kondition tror jag är bäst. det brukar vara snyggast också:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:21 | |
![]() | men hahaha:) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:21 | |
![]() | Hur många sjukdomar är inte relaterade till fläskig kropp egentligen. Hjärtsjuka, sockersjuka, avundsjuka... Listan kan göras lång. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:22 | |
![]() | Fisto, när jag - efter en tids sjukdom - hade ett BMI på 16 påtalade min läkare vikten av att väga mer. Immunförsvaret får sig en riktigt ordentlig törn om du inte har tillräckligt med underhudsfett. 18 är minimum, enligt både läkaren och dietisten. Sen får du gärna källhänvisa till de där undersökningarna du talar om. | |