Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 912

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kewla2010-10-10 12:53
Antal inlägg: 195

just det..oförutsedda utgifter när man flyttat hemifrån tycker jag är alla startavgifter! man får betala jättemycket extra. Startavgifter för t.ex bredband och el svider.
Var noga med att kolla elpriserna hos ditt elbolag, vissa elbolag är fula och ger ett så kallat tillfälligt elpris utan att man blir infomerad.
Detta är extra högt och du får det priset innan du informerat elbolaget om du vill ha fast eller rörligt pris! fixa direkt så kan du tjäna nån hundring!

blåhund - Ej medlem längre2010-10-10 13:06
Antal inlägg: 469

Verktygslåda! Satsa på att skaffa bra hammare,mejslar i olika stl,skruv,spik,tång,tumst ock,ståltråd, mm, jag lovar att det kommer till användning många ggr i många år! Gör en runda på Claes Ohlsson eller önska i present!

Savi2010-10-11 10:02
Antal inlägg: 1176

Jag flyttade hemifrån när jag var 16 år,flyttade tillsammans med min kille då vi skulle börja plugga på annan ort.
Vi fick våra studiebidrag samtidigt jobbade vi båda extra efter skolan & helger för att få en ordnad ekonomi.
Vi hade aldrig problem ekonomiskt,men det som kostade mest som vi inte hade väntat oss var nog ändå allt =)
Telefon,internet,el,mat,s tudiesaker,busskort,försä kringar
Man tror det kostar noll att flytta,men i regel är det rätt mycket pengar som ska ut varje månad,trots att man bara bor i lägenhet oftast.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?