Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 660 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-01 00:39 | |
![]() | tur jag är bilist då så jag tillhör dom inteligenta,ge upp | |
| bitley - Ej medlem längre | 2010-10-01 02:42 | |
![]() | Här i Uppsala har vi inte bara cyklister på bilvägarna. Vi har även cyklister på parkeringarna, på gräsmattorna, på gångvägarna, på gågatorna, på tågplattformarna, på lekplatserna, på trottoarerna, på restaurangerna, på cyklisterna, på spåren och i tunnlarna. Missade säkert en massa ställen. | |
| -Nephelia- | 2010-10-01 02:44 | |
![]() | ..och självklart så finns dom i bussfilerna. Mest där på en del ställen i Sthlm. Bara att lätta på gasen och räkna till 10 om och om igen. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-10-01 07:56 | |
![]() | Det här är en gnälltråd, om man, som Yamahajet, inte kommit till insikt med att man inte kan påverka andras trafikvett så är man hopplöst förlorad i sitt eget anticykeltjat. De enda som går, och bör uppfostras med stränga läderpiskrapp är våra egocentrerade taxiförare. Ett skrå med lägre yrkesheder och lägre moral får man söka länge efter. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-10-01 08:04 | |
![]() | Hur många gånger har man inte hört en taxichaffis gnälla över den bristande profiten som en anledning till att få köra som en stressad byracka och därmed bortse från så elementära reglage som en blinkers, högerreglar och att hålla fartbegränsningar. Att följa stopplikten vid ett övergångställe är som oftast uteslutet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-01 11:21 | |
![]() | samspel och hänsyn och litegott om tid skadar inte att ha med sej i trafiken | |
| YamahaJet | 2010-10-01 16:11 | |
![]() | Varför cyklar man överhuvudtaget som vuxen? Känner man sig inte lite som en tioåring när man kliver på cykeln? Jag menar, det anses vara fullt naturligt att överge Lego i vuxen ålder, men att fortfarande leka med cykel har på något sätt blivit trendigt trots den uppenbara barnsligheten. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-01 16:20 | |
![]() | Vad tycker ni om ryttare på vägen? | |
| justforfun | 2010-10-01 16:21 | |
![]() | Haha vilken fråga! Att cykla är miljövänligt och gratis. Du får massor av motion och frisk luft. | |
| YamahaJet | 2010-10-01 16:23 | |
![]() | Jag fuckar ur totalt på ryttare på vägen, man fastnar alltid bakom nån jävla häst på Strandvägen, ELLER när dom där ryttarna skapar trafikkaos på Lidingövägen och man tvingas köra i hästbajs. Sen ska dom alltid rida på morgonen i rusningstrafik och orsaka extra köer, KATASTROF. Tror dom det här är 1600-talet eller? | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-01 16:24 | |
![]() | Yamahajet: Du verkar inte ha varit ute på landet någon gång?! På vanlig landsväg finns inga trottoarer! | |
| justforfun | 2010-10-01 16:29 | |
![]() | Holland, cyklisternas förlovade land, har löst problemet föredömligt. "Ibland måste cyklister och bilister samsas på samma väg. Det löser man på ett intelligent sätt som vore fullständigt otänkbart utifrån det primitiva svenska vägverkspektivet (bilden ovan till höger). En ca 6 meter bred dubbelriktad landsväg. Bilisterna och cyklisterna får hälften var; bilisterna får 3 meter och cyklisterna 3 meter – 1,5 meter i vardera riktningen. Bilisterna saktar automatiskt ner lite när de möter en annan bilist eftersom båda bilarna då måste ta cykelfälten i anspråk. På en sån här väg blir det väldigt tydligt för bilisterna att de inte kör på en "bilväg där det också finns cyklister" utan att de kör på en "kombinerad bil- och cykelväg". Som cyklist känner man sig enormt mycket säkrare än på en svensk landsväg." Se bilderna längst ner på sidan: www.cyklisten.net/ho...in dex.html | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2010-10-01 16:38 | |
![]() | isobelsverkstad.blog...ha tet.html | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-01 16:39 | |
![]() | Jag såg ett program om sömnbrist och där var det lastbilschaufförer som orsakade olyckor men när åkeriföretagen gav dem bättre villkor slutade de orsaka seriekrockar. ;) | |
| apbur | 2010-10-01 17:09 | |
![]() | I staden är det knappast cyklisterna som utgör ett problem. Det kan dock uppfattas som ett problem för de bilister som ska in och tråckla i stan. Nog är det lättare att skylla på cyklisterna när man själv är den som är det största problemet. Problemet är alltså biltrafiken i stan och inget annat. | |
| med | 2010-10-01 17:15 | |
![]() | Inga cyklister på bilvägar där det finns cykelbanor!! | |
| apbur | 2010-10-01 17:37 | |
![]() | Det finns inget som heter bilväg. Man delar inte in vägarna på det sättet. Det närmaste du kan komma är motorväg. Jag antar att vi inte diskuterar motorvägar där det redan finns tydliga regler för tillåtna fordon. | |
| remvanrijn | 2010-10-01 18:25 | |
![]() | här menades nog körbana Apbur.. problemet är inte bilism, problemet är att de olika trafikslag inte håller sig till den plats som är avsett för dem. Var det inte du som ondgjorde dig över att det fanns tonårsgäng, rastande hundar och barnvagnar på cykelbanorna som gjorde det omöjligt att cykla i 30km/tim. där? | |
| remvanrijn | 2010-10-01 18:28 | |
![]() | Justförfun, tack för det inlägget, såg det lite sent. Precis, och det är exact så det fungerar i praktiken, även för mig som är lätt har tung högerfot. | |
| apbur | 2010-10-01 18:40 | |
![]() | rem, om cykelbanorna såg ut som i Holland hade nog inte så många valt vägen som ett säkrare alternativ. Nu är det ändå så att det inte är förbjudet att cykla på körbanorna. Inte köra moppe heller. Eftersom det förhåller sig så får man helt enkelt ha med i beräkningen att andra typer av fordon än bil kan förekomma på körbanorna. När jag cyklar på vägen svär jag inte varje gång en bil susar förbi. Jag räknar liksom med att andra typer av fordon också tar sig fram där jag cyklar. Att ha gående och fordon som kommer upp i 30-40 km/h på samma väg är en mycket dum idé. | |