Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SkySpy_2010-10-24 03:14
Antal inlägg: 4418

ramsay lilla.. Jag accepterar ditt behov av att agera drama queen.

Vad vi hade för intag?

ramsay - Ej medlem längre2010-10-24 03:17
Antal inlägg: 9204

skyspy, jag accepterar inte ditt behov av att klappa mig på huvudet med "lilla" eller klistra på mig vilket epitet som. acceptera det du.

glöm intaget.

SkySpy_2010-10-24 03:23

Bättre fly än illa fäkta va?

Om du syftade på intagningskraven så har jag genom gått det mesta inom psykologtester.

Jag ogillar bara ditt sätt att nedvärdera saker som du inte håller med om eller som är utanför dina ramar.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-24 03:29

mhm, har jag flytt nu, hur gick det till?

naturligtvis syftade jag på intagningskraven. jag tyckte att vi kunde glömma det för jag tror mig ha lite kläm på dem. de är låga. och då syftar jag INTE på psykologer, vilket kanske är det ända hinder ni tampas mot.

jag ogillar dig öht, men det vet du redan. särskilt dock din tro på dina viiida ramar.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-24 03:31

vart tog förresten den där fula bruden pmade en efter alla dina inlägg vägen. en rödhårig sak?

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-24 03:35
Antal inlägg: 11463

varför så bitter i kväll, ramsay? :)

SkySpy_2010-10-24 03:36

Ja det var väl psykologtesterna som du syftade på då du undrade om de släpper igenom vilka flum som helst.

Har inget emot att du ogillar mig och det vet du nog också redan.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-24 03:39

nej, det var betygen jag syftade på. hur tydlig ska man bli. det blir ju löjligt.

vad du tycker om vad jag tycker om dig spelar ju mindre roll.

SkySpy_2010-10-24 03:49

Nu vet jag inte vad du snackar om. vilken ful rödhårig brud?
Det verkar som att du flummar iväg lite nu.

Ja du får vara tydlig så det går att förstå dig.. Man får inga betyg efter avklarad utbildning. Antingen klarar man den eller inte.

Vid psykologtesterna var det en skala från 1 - 9 på tror det var 10 olika tester. Språkilgt ,spartial förmåga, mattematisk, med flera..
Sen tillkom en långt samtal med psykologen om allt möjligt.
har för mig att man var tvungen att få över 7 på varenda ett.

Jag säger varken att det är hårda krav eller inte. Men vet att det var många som inte klarade det.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-24 03:59

jag talar om intag-antagningen. universitet. antagningspoängen. har hört att kraven varit lågt sällda men att inte ens föstå det utan dilla om betyg efter utbildningen. det tänkte jag mig inte.

SkySpy_2010-10-24 04:05

Försök att läs vad jag skriver. Utbildning i usa krävde psykologtester för att komma in. Man får fram allt genom psykologtesterna..
Krävdes inga antagningspoäng.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-24 04:16

INGA antagnings poäng... haha. ok:D ja jag trodde väl det var så.

SkySpy_2010-10-24 04:22

Ja men visst om du nu tror att en person som har bra antagningspoäng skulle klara utbildningen bättre så är du helt fel ute..Poängen är helt meningslösa för utbildningen. Vad säger det om dig som person ex om du har höga poäng.

Visst jag har skrivit högskoleprovet och hade 1,7 men har bara gått gymnasiet och hade kass betyg pga av ointresse för skolan. Tycker det är bra att man mäter och kollar upp det som behövs av en själv för att klara en utbildning istället för att någon skulle komma in som bara har höga betyg och kanske inte alls kan flyga, eller hur?

ramsay - Ej medlem längre2010-10-24 04:28

:D

SkySpy_2010-10-24 04:34

Tolkar det som att du håller med mig tillslut..
Trevligt att diskutera med dig.. Ge mig gärna lite flera mothugg ibland.
Gillar det;)

mishizaki2010-10-24 06:53
Antal inlägg: 2533

vänder mig till ts lillasyrra bl a som säger att man inte ska låsa sig vid färdiga föreställningar om hur världen ser ut. Man måste göra språng i tanken för att göra nya rön.

Håller med om att man kan och bör göra tankesprång. Men då handlar det om mänsklig kultur, att fantisera. Det är hur härligt och lätt som helst. Man kan måla, skriva musik, böcker, dikter, göra filmer- ja man kan fantisera och skapa vad som helst. Människan är ett fantastiskt djur som kan skapa nya tankar.

Att hastigt och lustigt hitta på nya naturlagar som sätter de gamla ur spel är av samma natur. Mänsklig fantasi. Vi kan hitta på att vi kan sväva, tala med döda andar osv. Men det är fantasi inget annat. Alla ni som tror på sådant, se er som fantastiska fantasifulla kulturarbetare, snälla, inte som forskare som gjort tankesprång-"för allt är möjligt" .

Vi behöver galna tankar för att skratta, rysa, gråta, leva. Men kalla det istället för lek, kultur, fantasier som vi kan dela och berikas av som människor. Men inte vetskap, allvar eller rön.

Och, jag vill lova, att kalla något för lek, är uppskattande. Lek är allvar.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-24 11:24
Antal inlägg: 1103

Det har tydligen varit lite nattsudd i betapeten så allt klös och skrik är nog förlåtet idag.

SkySpy - jag hoppas att du inte drar slutsatsen att det du såg ut genom flygplansfönstret var ett UFO. Med den info:n du lämnande kan det ha varit i princip vad som helst. Något du sett på marken, en optisk synvilla, något militärt.

Jag antar att du inte är trafikpilot.

SkySpy_2010-10-24 11:54

Jo precis vad jag gör.. UFO = unidentified flying object. Varken jag som flög eller flygledarna som hade det på radaren kunde se någon logisk förklaring. På marken såg ja det inte då det var himmel under föremålet.

Jag är utbildad trafikflygare

Palini2010-10-24 12:03
Antal inlägg: 1381

5. Alla religioner är baserade på samtal/besök/kommunikatio n av utomjordingar, sedan omskrivna eller tolkade på ett visst sätt.

Är utomjordingarna okej med det? De struntar i/låter oss ta det på vårt eget ansvar att vi människor slår ihjäl varandra i "religionens namn" (och i med ditt uttalande här i utomjordingarnas namn och tack vare utomjordingarna?)

Palini2010-10-24 12:05
Antal inlägg: 1381

6. Vårt kollektiva medvetande är människan största mest outforskade styrka.

Låter ju onekligen intressant. Tell me more. Vad är egentligen "vårt kollektiva medvetande"?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?