Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-11-02 23:13 | |
![]() | helt seriöst --- ni som tror att människan är född växtätare? Var inte människan jägare innan brukssamhället kom? Att evolutionen inte gav oss fetare rovdjurständer än så - kan förklaringen ligga i att vi fattade att göra eld och faktiskt laga vår mat, dessutom jagade vi med vapen och inte med tänderna. Äh, vi är blandisar (blivit det). Men saken är biff som vi brukar säga här hemma när sambo inte hör: Människan är köttätare och det är väl en salig tur det. Tänk vilken låg nivå det hade blivit annats på forum som detta? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:13 | |
![]() | Typ :/ Men lite lchf-frälst är jag | |
| le-lou | 2010-11-02 23:13 | |
![]() | ps. jag vill inte att ni drar upp dumma skämt om mitt tarmsystem något mer. Tack på förhand. | |
| YamahaJet | 2010-11-02 23:15 | |
![]() | Wtf? Är han vegeterian? O herre jisses, därav nicket förstås. Är min bil byggd av vegeterianer??!?!?! Hur ska det bli bra? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:15 | |
![]() | Om du lovar att inte hävda att du har en plåtmage i paritet med vargars. | |
| le-lou | 2010-11-02 23:17 | |
![]() | ja Yamaha. det är med sorg i hjärtat som jag måste medge. Det är för trist att sitta ensam med mina biffar och stekar och njuta, jag brukar ibland piffa till det genom att tugga jääääättehögt och påpeka att jag äter lik, då blir han jäkligt äcklad och flyttar till annat bord. Han missar ju en stor del av livet anser jag. | |
| le-lou | 2010-11-02 23:18 | |
![]() | Res, nä jag har def ingen plåtmage , inte på nåt håll faktiskt. | |
| Minta | 2010-11-02 23:18 | |
![]() | Det är ingen som vet om människan var växt- eller köttätare från början. En teori är att vi var ungefär som orangutangerna, levde ensamma och åt enbart frukt och växter och för att få i sig allt man behövde hade man inet tid att göra annat än att äta hela dagen. När vi började äta fisk/kött behövde vi inte äta så mycket eller så ofta, vi kunde sitta rutn en eld och umgås och vara sociala och utveckla vår samarbetsförmåga och våra hjärnor vilket behövdes för att gå samman och döda de farliga och stora djuren. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:19 | |
![]() | Okej Delicious, vad brukar du äta när du inte äter LCHF? | |
| Minta | 2010-11-02 23:19 | |
![]() | Vi kanske blev köttätare av rationella skäl. Det är vi ju så bra på. | |
| le-lou | 2010-11-02 23:20 | |
![]() | minta, utan kött - liten hjärna. ingen vet hur grottisarna var överhuvudtaget men i den här fråga tycker jag att det är solklart. Vi hade haft huvuden stora som apelsiner om vi hade gått på frukt. Tänk om vi gör en u-sväng igen.... :( | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:20 | |
![]() | Delicious 2010-11-02 22:54 "Det där med att "hålla tarmarna igång" förstår jag mig inte på. Ett påhitt från industrin för tarmrörelsernas produkter. " Absolut. Precis så. Man skall inte köpa såna produkter. Tarmarna håller man bäst igång med rätt kost - med rätt sorts fibrer. | |
| le-lou | 2010-11-02 23:22 | |
![]() | blir mest trött på er att ni inte kan gå in på min allra första länk och kommentera lite. den med får o varg o människa. faktiskt sårande. tror ni man lägger länkar bara för a. r.rolla b. ren uttråkning jag är seriös och förväntar mig att ni är det också. tar mitt betapetandeforumande på allvar. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:26 | |
![]() | YamahaJet 2010-11-02 22:54 "Lillsyrra, vi hade kunnat gifta oss men dessvärre har jag redan lovat apbur, hon är ganska inne i mig och har varit det ett tag. Men om det finns någon här som liknar Ena Popov eller Ana Ivanovic, som jag tidigare länkade till, så har den personen förtur." Yama, jag som redan hade börjat hoppas lite. :( Men jag ska göra en snygg sorti och önska dig all lycka till. ;D | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:27 | |
![]() | "Vanlig" svennemat med bröd, pasta å skit. Äckliga lättprodukter så man inte sväller upp för mkt ^^ | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:28 | |
![]() | Dessa lightprodukter, det menas väl med att dom är fetsnåla? | |
| Minta | 2010-11-02 23:31 | |
![]() | Människan är troligen född blandätare. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:31 | |
![]() | Jag köpte idag: mjölk grädde lök fläskkarre lövbiff broccoli gröna ärter tommater vitlök apelsiner mandlar ägg potatis och ett cig-paket. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:32 | |
![]() | Tomater. | |
| Daggdroppe | 2010-11-02 23:32 | |
![]() | anneli.. vadå då? | |