Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Savi | 2010-11-10 12:01 | |
![]() | Mimikryp : Jag köpte det i en butik i Linköping teboden.com/ som har ett väldigt stort utbud av teer. På hemsidan kan man läsa en del av deras sortiment men allt är långt ifrån med på den listan. Ta en kik =) | |
| Borzov | 2010-11-10 12:36 | |
![]() | Jag försökte skriva te på ryska - tjaj. I Ryssland är det just indiskt te som uppfattas som "riktigt" te. Men även där är det ju rätt modärnt med olika slags fruktsaftsteer. En helt annan sak är ju olika örtteer - infusions som de kallas på engelska. Det är ju inte te, tekniskt sett, och där kan man ju definitivt hitta mycket spännande smaksensationer. Annat skoj är ju att koka ihop egna örtdekokter, som på älggräs eller citronmeliss. Och varm saft har ju också sin plats i varma-dryck-boken. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-10 14:07 | |
![]() | Ja, fytoterapin är ett spännande område. Under en period på några år bedrev jag ganska intensiva studier i ämnet. Det är fascinerande hur mycket intressant naturen bjuder på, och helt gratis dessutom. Kirskål som ett exempel. Tänk vilken vitaliserande klorofylldryck man kan mixa av den på våren-sommaren. Ja, varm svartvinbärssaft skulle kännas helt rätt idag - eller glögg rentav, nu när vi redan har flera decimeter snö, och mer dalar ner hela tiden. *brr* | |
| Mimikryp | 2010-11-10 15:56 | |
![]() | Savi; Tack tack, ska kolla direkt! :-) | |
| Laserswärd | 2010-11-10 16:02 | |
![]() | Te heter Chai (med olika stavningar) på en mängd språk, bl.a. ryska. Det betyder inte just chai som vi i västvärlden associerar med en viss typ av te. | |
| Laserswärd | 2010-11-10 16:03 | |
![]() | ... Det kanske någon redan hade påpekat förresten :P | |
| Mimikryp | 2010-11-10 16:04 | |
![]() | Hrmpf! Hittade massa spännande teer jag skulle vilja prova, men inte just det som ni skriver om. :-( | |
| Mimikryp | 2010-11-10 16:05 | |
![]() | Ska det inte vara Chaï? *filurar* | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:21 | |
![]() | Oavsett det ena och möjligen även det andra så tycker jag att vi skulle kunna bli överens om att THE är en synnerligen bestämd artikel! | |
| alexon | 2010-11-10 16:26 | |
![]() | varför skulle vi stava thé på franska när ordet kommer från kinesiskan? ska vi börja skriva café eller caffè också? | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:28 | |
![]() | F.ö. har jag provat alla nu existerande teér (förutom de som jag ännu inte känner till och följaktligen inte heller har smakat, förstås) och tycker mej kunna fastslå med ackurans att 1. Liptons Yellow Label är oöverträffat! 2. Twinings Russian Earl Grey är mkt bra. 3. Yerba Matée är märkligt gott trots att det eg. är rätt dåligt! Man får söta det med Stevia!(Kommer också från Sydamerika) | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:53 | |
![]() | jag dricker oftast hellre kaffhé med mhjölk men om det blir en kopp te så ska det va sliskigt sött. Har för mig att det ska finnas nån sort som heter "mormors gamla rabarber med vanilj" eller nåt liknande som är jäthégod. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:58 | |
![]() | *fniss* :) | |
| Mimikryp | 2010-11-10 17:00 | |
![]() | EpsilonNoll; Oj, antingen har du druckit helvetiskt mycket te eller så går du med skygglappar för att inte upptäcka allt te som finns... | |
| Mimikryp | 2010-11-10 17:49 | |
![]() | Savi; Jag har redan fått svar från nissen på Teboden och han förnekar att han haft Treasury of the maya i sitt sortiment. :-( | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-11-10 18:16 | |
![]() | Mimikryp; Mkt temissbruk har det blivit men till slut återvänder man till fadershuset - ständigt detta Liptons Yellow Label, en fyllig svärta (utan en smak av korsning mellan asfalt och Gislaved Frost som ex.vis Lapsang Souchomg har) inga konstiga tillsatsert av jordgubbe, utedass och annat exotiskt utan enbart riktig Ceylontearom, woah! På skygglapparna sitter störningssändare så att man inte ska märka att man gått vilse i The Djungel! Dom har jag alltså slängt... | |
| Kung BuggeDE | 2010-11-10 18:21 | |
![]() | Vet inte om någon har sagt det, men detox från Yogi te är sjukt gott | |
| Lill-IT | 2010-11-10 18:44 | |
![]() | Någon får gärna komma och servera mig en kopp nu.. är sjukt trött och orkar för tillfället inte resa mig. | |
| Mimikryp | 2010-11-10 18:47 | |
![]() | Själv ska jag just göra en stor kopp Baileys-te och bänka mig framför TV:n. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-10 19:25 | |
![]() | Är också sugen på en stoor mugg nu. Gärna chai (shit att jag glömt köpa ingredienserna). | |