Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 563 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| marcus_aberg - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:34 | |
![]() | le-lou, jag har hört ett gammalt uttryck någon gång som stämmer bra in på det du nyss tog upp. "Det är inte målet som är det roliga, utan resan på vägen dit"... fritt för tolkning. | |
| le-lou | 2011-03-15 13:42 | |
![]() | Lady Sol, skulle jorden bli överbefolkad om vi slutar ha sex ^^?? | |
| numsan | 2011-03-15 13:42 | |
![]() | Eftersom vårt samhälles grundvalar och därmed de normativa synen på sex och relationer har sitt ursprung i kristendomen så är det väl högst relevant att ta upp den till diskussion. -Passiflora- - Jag tycker precis som du, och jag tror att de flesta här skulle hålla med, att det inte handlar om otrohet om man har sex med någon annan om man lever i en öppen relation. (Det behöver ju inte nödvändigtvis vara sex, men utifrån de överenskommenlser man enats kring.) Sen är det ju faktiskt så att även om man inte har en "öppen relation" så har de flesta människor väldigt olika syn på ortrohet. Vissa drar gränsen vid flirtande medan andra tycker att det är mer än ok. Andra drar sin gräns vid en kyss, medan en tredje drar det vid sexuellt umgänge. Vissa kanske tycker att det är otrohet att ens umgås ensam med någon av andra könet (eller samma kön om man lever i en samkönad relation). På samma sätt tycker man även att otrohet är olika "illa". Det är klart att det inte är ok att svika ens partner. Det är inte ok att svika någon man har en relation till. Jag tycker dock inte nödvändigtvis att "otrohet" skulle vara ett större eller värre svek än något annat potentiellt svek skulle vara. Lögn som lögn, svek som svek.. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:44 | |
![]() | Där. Där satt den, numsan. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-03-15 13:45 | |
![]() | le-lou, jag tror att LadySol menar att om vi enbart skulle ha sex i barnasltringssyfte så skulle vi plötsligt börja skaffa en herrans massa ungar... :-P | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:51 | |
![]() | Word numsan! Le-Lou, jag menade det precis som Ulice uppfattade det. :) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 14:08 | |
![]() | Bra talat, numsan! | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-03-15 14:13 | |
![]() | Crooked: "Religionen har iofs väldigt, väldigt, väldigt mycket med detta att göra, om man nu ska konstatera fakta, men i övrigt håller jag med dig, malman." Jag kan ju meddela att i mitt fall handlar det absolut ingenting om gudstro då jag inte alls tror på gud eller jesus och inte heller är medlem i svenska kyrkan. För min del handlar det om sunt förnuft. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-15 14:28 | |
![]() | Passiflora, om du menar att ditt "sunda förnuft" är något du utvecklat helt själv utan någon som helst påverkan från föräldrar och samhälle, då kanske du kan påstå att ditt resonemang är helt befriat från kristna värderingar, men troligtvis är det inte så. Oavsett om du är kristen eller inte har du växt upp i ett samhälle med kristna värderingar (på gott och på ont), och det kommer du aldrig att komma ifrån. Detsamma gäller mig, och de flesta här. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-15 14:36 | |
![]() | "Jag tycker dock inte nödvändigtvis att "otrohet" skulle vara ett större eller värre svek än något annat potentiellt svek skulle vara. Lögn som lögn, svek som svek.. " Nej, det är klart att inte otrohet skulle vara större än ett annat likvärdigt svek ;) | |
| wildman | 2011-03-15 14:54 | |
![]() | Numsan är klok. Som vanligt. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-03-15 15:27 | |
![]() | Jag stämmer in i hyllningskören. Vältalat, Numsan. :-) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-15 16:52 | |
![]() | Egentligen tror jag ganska många vill ha någon som är sexuellt präglade på dem och ingen annan. Det är inte så vanligt med personer som begränsar sig till att knappt titta efter andra, men de finns ju. Kräsna personer är de bästa kapen. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-15 17:26 | |
![]() | crooked rain 2011-03-15 12:37 "Nja, asså jag tror problemet var att vissa inte la fram sin åsikt som att det var deras personliga, utan snarare som att det var något allmängiltigt och att alla som avvek hade missuppfattat vad sex "skulle" vara och vad hur ett förhållande "skulle" se ut. Jag skulle kunna klistra in några citat där jag tycker man stöter på den attityden, men det kanske vore lite väl skitnödigt så det gör jag inte." OK, mitt fel. Jag har långt ifrån läst igenom alla replikerna, så det där har jag missat helt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-15 18:59 | |
![]() | Uppdelningen sex och kärlek känns förövrigt ngt kristen den med. Försökte komma på vad som skulle vara "bara sex" för mig och kom fram till att det nog får bli förnedringssex med fula farbröder. Först då skulle jag klara av att dela upp mina förnimmelser i svart och vitt. Jag skiljer inte på kär och attraherad utan använder småkär för att beskriva ett ljummet intresse, vare sig det är för kropp eller själ. (Hade velat formulera ovanstående som en fräckis men va int' tillräckligt slug.) | |
| Thoors | 2011-03-15 21:40 | |
![]() | Jag tycker det beror på vilka gräns otrohet är, det är upp till förhållande. Var är deras gräns, vad är ok och inte är ok. Vill hon vara med mig, är det upp till henne att sköta om hon vill ha mig kvar. Jag är stenhård vet jag, jag har själv upplevt som offer. Så jag vet vad jag prata om. Man har svårt att lita på partner längre efter det hänt, man bli misstänksam då. Det blir inte ett bra förhållande. Jag gav henne en chans till först otrogen hon gjorde var på min födelsedagen när jag fyllde 18 jag var inte där denna gången, men hon var otrogen mot mig igen på fylla inför mina öga, har också fått hört av hennes tjejkompis som berättat det var inte först gång hon gjort det heller. Hon skyllde på alkohol, Jag tycker egentligen det är inte ursäkta,om man kan inte kontrollera när man druckit då ska man inte dricka alls. Tills slut orkar jag inte längre så gjorde jag slut med henne. Och hon ångra väldigt mycket och ber om förlåt i några år. "Bädda får man ligga". Klarar han/hon inte vara trogen, då är det lika bra man är singel. Tycker jag. det är mina åsikter. Om man söker efter spännande så tänker på vad kan händer efteråt, kanske nåt man ångra hela sitt livet när man insett att man har mistat sin partner för gott då är det för sent. Vara rädd om er partner om ni vill ha han/hon kvar, om det är inte bra i förhållande så göra nåt åt det istället för otrogen, t.ex. gå till familjrådgivning eller hitta på saker tillsammans vad som helst. Jag har själv aldrig varit otrogen. | |