Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade31
Mobilspel
Pågående18 928

Forumkategorier

Användare Inlägg  
silverbjälke - Ej medlem längre2011-05-13 21:22
Antal inlägg: 928

den som gör bort sig på fyllan får stå sitt kast, att hävda det var fyllan, eller att man inget menade, inte minns är bara patetiskt. antingen har du det i dig eller så har du det inte.

ingen ursäkt.

-Robbish- - Ej medlem längre2011-05-13 21:27
Antal inlägg: 1232

"antingen har du det i dig eller så har du det inte."

Avd. Supa eller inte supa, det är frågan.

le-lou2011-05-13 21:50
Antal inlägg: 17500

Alla har ondska i sig, frågan är bara vem eller vad som väcker den :)

-Robbish- - Ej medlem längre2011-05-13 21:52

Forumvärdarna ligger bra till där. *SKOJA*

ramsay - Ej medlem längre2011-05-13 21:56
Antal inlägg: 9204

nej, frågan är hur väl "du" kan samexistera med "den". vem/vad som väcker den är irrelevant eg.

ramsay - Ej medlem längre2011-05-13 21:59
Antal inlägg: 9204

rob, hyckleri är ondskans enda egentliga vän.

henrik_l2011-05-13 22:00
Antal inlägg: 918

Knappat men det kan nog få en skitstövel att visa sin rätta sida.

-Robbish- - Ej medlem längre2011-05-13 22:01

Ramsan bjuder på visdomsord så här på kvällskvisten. Den får jag suga på ett tag. :-)

numsan2011-05-13 22:04
Antal inlägg: 6327

JA! Det är därför jag och nulltj är genuint ONDA ikväll!!

-Robbish- - Ej medlem längre2011-05-13 22:05

Och snyggare än någonsin. Ytterligare en effekt av alkohol. :-)

grönöga - Ej medlem längre2011-05-13 22:15
Antal inlägg: 5570

Ullis1164: "Grönöga: Jag tycker att du ska förlåta henne"

Eh.. vem ska jag förlåta?

uffew2011-05-13 22:24
Antal inlägg: 530

parentesbeteende brukar man kalla det som man gör på fyllan. Det som händer på fyllan är inte mitt fel, det var spriten. Undra hur många som kört med den ursäkten, förutom jag då :-)

carlmartin - Ej medlem längre2011-05-13 22:55
Antal inlägg: 4590

ramsay -

"hsh så inträder inga personlighetsförändringar av rus, slåss och våldtar jag som berusad så finns aggressionen och perverteringen där."

jag håller med om att alkoholen inte egentligen tillför något till det inre - men vill påstå att den förvränger det inre så att det kommer ut på ett sätt som inte nödvändigtvis sker utan alkohol.

det finns folk som ofta slåss på fyllan - om de aldrig hade druckit är det fullt möjligt att de aldrig hade slagits heller. den inre roten till våldet är nog densamma ( förutom då att man får speciella erfarenheter när man är full som också påverkar personen något som helhet), men alkohol
+ det inre = något tredje.

dinodog2011-05-14 08:55
Antal inlägg: 4973

På något sätt så släpper hämningarna hos en del människor, när de få alkohol i sig. De gör och säger saker som de aldrig skulle ha gjort i ett nyktert tillstånd.

Så visst kan alkohol förändra människan, har själv växt upp med en far som var periodare. I nyktert tillstånd var han den mest underbara pappa man kan tänka sig, i motsats till onyktert tillstånd, då han var vidrig.

silverbjälke - Ej medlem längre2011-05-14 09:48

en hämmad person har det i sig ju. svaret är alltså att alkohol inte kan göra en god person ond, den kan bli en ventil för personen att visa sina onda sidor men det är inte samma sak. att begå en handling under rus har personen samma ansvar för som om han/hon inte varit under rus, ruset var självvalt och kan aldrig användas som ursäkt. har man klent psyke eller dålig självkontroll under påverkan ska man antingen inte berusa sig alls eller ta sitt ansvar för sina handlingar.

alkohol liksom alla bedövande nedåt droger är uppiggande i små doser och destruktiva, bedövande i större doser.

alkohol skiljer sig inte ett skvatt från andra droger. förutom att staten tjänar på den och den sedan gammalt är en del av den västerländska kulturen medans kriminella tjänar på de andra och staten då förlorar pengar, varför de andra alltså är olagliga.

själv tycker jag tex kokain är en mycket bättre drog än alkohol, men som alla droger finns det gott och ont i det med, och gemensamt för alla är individens mentalitet och psykets styrka.

summa = klena, svaga, labila, flyende, hämmade, deprimerade etc ska inte använda berusningsmedel alls. så fort de gör det anser jag det vara missbruk eftersom de nyttjar det för ett syfte som de inte behärskar utan drogen eller inte kan hantera konsekvenserna av ruset.

eeistan2011-05-14 10:19
Antal inlägg: 1542

Spriten ett sanningsserum?

Björn K-hamn2011-05-14 10:34
Antal inlägg: 1135

Grattis Silverbjälke till att du är så habil och psykiskt stark så att du utan problem kan supa och snorta kokain.

carlmartin - Ej medlem längre2011-05-14 10:39
Antal inlägg: 4590

han är så stark att han kan tillåta sig att starta dagen med en lina :)

gnill2011-05-14 10:46
Antal inlägg: 1942

JA! Vanligtvis är det så att det mera förstärker känslor som man redan har. Men vissa människor blir helt personlighetsförändrade av alkohol (och de får ofta blackouter). Jag har en sådan människa nära mig (som tack och lov inte längre rör alkohol) men jag har sett det på nära håll under flera år. Och det är någon jag känner väl och jag säger HELT personlighetsförändrad (och "ond" i ngn bemärkelse faktiskt). Jag minns så väl några tillfällen när jag såg själva skedet då förändringen skedde, skrämmmande - liksom dr jekyll /mr hyde. Och det syntes så tydligt "skiftet" i ögonen. Jag har också tänkt att hagamannen kan höra till denna grupp människor. Dock förtar det inte ansvaret för sina handlingar. Det har man alltid, och man måste i sådana fall avstå från alkohol.

silverbjälke - Ej medlem längre2011-05-14 11:58

björn, carlmartin... tack för gratulationen. och nä, jag snortar inte kola kontinuerligt, det var nog iaf 4 år sen sist. känner inget tvång eller nöje, behov av fester, party, drogning, fylla. tar några groggar typ 4-5ggr om året. har jävligt mycke annat kul och mera givande kvalitativt i livet.

och JA, jag anser det vara väldigt många som inte borde dricka alls och framförallt gör det för ofta, som ett direkt helg eller ledighets tvång liksom de som inte kan avnjuta en god fredagsmiddag utan alkohol.
det är för mig enbart ett mentalt tvång styrt av den egna psykologiska övertygelsen att det "framhäver smaken" vilket är bullshit eftersom det endast har till syfte att bedöva vissa smaklökar och sinnen så andra upplevs framträda starkare. ren jävla mental kontroll och självkännedom.

alkohol och rus är aldrig och kan aldrig vara en ursäkt för att man beter sig som ett arsel.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?