Spelrum
Giraffen54
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade78
Mobilspel
Pågående18 942

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2011-06-17 17:15
Antal inlägg: 6334

Oj oj.

slånbär2011-06-17 17:24
Antal inlägg: 5539

min son tog studenten den 1/6 och visst firade dom från morgonen till kvällen ,åkte flak inne i stockholm centum, badade i sergelfontänen m.m men inte betedde dom sig så som le-lou beskriver. Beror kanske lite på var man firar någonstans? Visst skriker dom och sprutar bubbel och så men om jag inte vill ha det på mig så aktar jag ju mig för att passera ett sånt flak för nära. låt dom få ha sin dag och fira för sedan börjar ju allvaret för en del i alla fall. Så länge som dom inte beter sig som svin förstås. Min son sa att det var nog den roligaste dagen i hans liv. han är ingen storfestare på något sätt men drack väl måttligt under dagen och var aldrig särskilt synbart påverkad annat än att han var väldigt glad och sprallig. Sönderskriken i rösten vart han ju men det gick ju över på några dagar. Nu jobbar han som lärling och har sitt på det torra. Han kommer nog aldrig behöva gå arbetslös så nog hade han anledning att fira alltid.

Nai Harn - Ej medlem längre2011-06-17 17:25
Antal inlägg: 11

era generaliseringar, le lou o titttii bl.a är ju bara för mycke. ni verkar ha en jättekonstig verklighet.

0zazza02011-06-17 17:34
Antal inlägg: 75

Le-lou
Som svar på det du skrev till mig så tänker jag inte boka en resa när du fyller år nästa gång för det stör mig inte.

Och för den andra så kan man inte jämföra en födelsedag med en student..

Ahnad - Ej medlem längre2011-06-17 17:34
Antal inlägg: 411

"min son tog studenten den 1/6"...."Nu jobbar han som lärling och har sitt på det torra. Han kommer nog aldrig behöva gå arbetslös så nog hade han anledning att fira alltid."

Det är jättekul att höra att det går bra för din son och det är precis just lärlingssystemet som borde utnyttjas mer. Men att påstå att han tagit studenten är missvisande. Han har gått ut skolan :)

crooked rain - Ej medlem längre2011-06-17 17:37

"Men att påstå att han tagit studenten är missvisande. Han har gått ut skolan :)"

På vilket sätt är det missvisande menar du?

Ahnad - Ej medlem längre2011-06-17 17:41

"På vilket sätt är det missvisande menar du?"

Se tidigare inlägg

Nai Harn - Ej medlem längre2011-06-17 17:44
Antal inlägg: 11

är inte studenten det att gå ut gymnasiet ahnad???

crooked rain - Ej medlem längre2011-06-17 17:45

Jag kan inte hitta något vettigt svar på min fråga där, faktiskt. För att han gick på ett förlängt dagis istället för de traditionella programmen? Nä, jag förstår inte. Utveckla.

Ahnad - Ej medlem längre2011-06-17 17:50

Crooked: försök att acceptera att jag tycker som jag gör helt enkelt. Det finns liksom inget att utveckla.

slånbär2011-06-17 17:51

Ahanad-om man jämför med sextitalet så nej då har han inte tagit studenten men som det ser ut idag så har han det. Sen får ju du tycka som du vill. Han har ju till skillnad från alla dom som gått nån högskoleförberedande linje ett jobb och en klar framtid. Dom av hans kompisar som har gått såna utbildningar som du verkar tycka är "dugliga" är allihop arbetslösa och har ingen aning om vad dom ska göra nu. Så det är nog inte det man ska lägga tyngden på. Det verkar liksom som att man vill att det ska vara lite fint att gå natyr eller något och det då ska ge som belöning rätten att kalla sig student. Att skaffa sig en gedigen yrkesutbildning som direkt leder till jobb och inte ger en arbetslös ungdom som ytterligare belaster skattesystemet är tydligen inte fins nog.Jävla trams tycker jag.

slånbär2011-06-17 17:52

natur och fint ska det ju stå förstås.

le-lou2011-06-17 20:52
Antal inlägg: 17500

0zazza0 - varför inte? Vad man firar är det absolut viktigaste - inte hur man beter sig? dvs - tar man studenten så är vissa saker ok som inte annars är ok. jag håller inte med, för olika saker betyder olika mycket för olika människor, det är inte alla som firar studenten heller

Herr Banan - Ej medlem längre2011-06-17 21:15
Antal inlägg: 746

Hej le-lou! Mitt första intryck av ditt ursprungsinlägg var att du är en lte äldre människa som våndas av hur "dagens ungdom" beter sig. Tror dock inte att du är så lastgammal... Lite nyfiken på hur du ställer dig bruk av alkohol resp uppförande enligt (kristen) etik.

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-17 22:30
Antal inlägg: 37631

det är inte så konstigt att jag generaliserar studenten när det är en enda stor svinstia,var i ligger det roliga att bada i sergeltorgsfontenen?som är som en enda stor pissoar ?det finns ingen form eller mall för studenten sup till du stuoar möjligen

le-lou2011-06-17 22:30

nej, jag är inte emot alkohol om det är vad du tror. Jag har inget alls emot att folk dricker alkohol, vare sig om det handlar om julafton el en fredagkväll i soffan : med eller utan barn närvarande som en del anser, det kvittar i mina ögon om det görs med stil. Det är mycket man kan göra, jag skulle inte direkt kategorisera mig som super svart eller vit ...allmän svineri och skadegörelse är jag icke för däremot. och kristen? Eh nej, kristen är nog det sista jag är. Måste man vara det om man förväntar sig att folk ska kunna uppföra sig?

le-lou2011-06-17 22:32

jag våndas minst lika mycket över äldre. Det handlar inte om ålder, det handlar om en företeelse (läs Studenten) som blivit till ett liknande fenomen som det som vi svenskar är kända för att göra utomlands ... typ släppa alla hämningar och gå lös på spriten och bete oss som idioter.

mollee - Ej medlem längre2011-06-17 23:26
Antal inlägg: 6087

Jag fattar inte varför man skulle skita, slänga burkar och fimpa på folks egendom över huvud taget faktiskt. Stundenter eller ej. Jävligt respektlöst och äckligt.
Jag var väl inte världens ordningssammaste på min student heller, men jag visade andra respekt. Håller med Le-lou.

mollee - Ej medlem längre2011-06-17 23:26
Antal inlägg: 6087

Herr Banan, alltså tycker du det är okej att dagens ungdom skiter helt öppet? Jag fattar inte hur man kan försvara detta

slånbär2011-06-18 00:38

ttiittii- ja hujedamig vad förskräckligt att bada i fontänen. Tänk dom drack, var väldigt glada, åkte flak,sjöng,skrek och sprang lite i en fontän. Dom är nog förtappade för all framtid och skadade för livet.
Själv är jag glad att min son hade så roligt på sin student att han tyckte det var det roligaste han har haft. Han har jobbat väldigt hårt, inte varit sjuk en enda dag under alla sina skolår ända från sexårs, aldrig skolkat, drack inte en droppe före han var arton, fina betyg och jobb fixat. Han har gjort sig förtjänt av en enda galen dag i sitt liv. Fast man kan ju sitta hemma med familjen och dricka saft också och tycka det är trevligt-om man är lagd åt det hållet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?