Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-20 21:37 | |
![]() | Känns lite förvirrat här nu. Flugsmällare och strl 42.. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-20 22:04 | |
![]() | man får väl vara stark helt enkelt | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:01 | |
![]() | recidivfara 2011-08-20 13:12 ”haha, öhm tror att hon kan ha olika karaktär än apbur! vilken insikt:)” Hm….ser man på. Recidivfara har lusläst. ^^ | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:04 | |
![]() | recidivfara 2011-08-20 13:14 Hördu recidiv-fara, nu tror jag iochförsig inte att du riktade inlägget mot mig, men eftersom jag inte ser att du fått några kommentarer på det och snäll som jag är, så ska du få några rader då. Bra va? :) recidivfara: ”jag brukar vara försiktig med att tycka när jag vill bli åtrådd.” Jodå. Det märks. Jag tog mig nämligen omaket (känn dig ytterst hedrad, för det tog emot en hel del) och skummade igenom dina inlägg, och inte finns det mycket till substans där inte. ^^ Hur åtrådd har du blivit då? *sjuuukt nyfiken* Det skojsigaste jag hittade var ett inlägg där du skriver: recidivfara 2011-08-11 17:23 ”jag vill ha en bebis (att ta hand om själv), en villa, en chihuahua och en man att ta hand om dessa ting. mao, jag är singel.” Jag hoppas innerligt att kombinationen av din försiktighet och ”annonseringen” ger önskad resultat. Lycka till. :) ……………………………………….. Recidivfara: ”babbliga stridiga kvinnor är det osexigaste som finns.” Alltså, som sagt…jag tror ju fortfarande inte att ditt inlägg var riktat mot mig, men OM det hade varit det, och OM du hade ansett mig vara en av de där ”babbliga, osexiga kvinnorna” så måste jag säga att det definitivt hade känts som en lättnad att du tycker som du gör. *pfiuff* | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:08 | |
![]() | apbur 2011-08-20 12:55 ”Ovan tycker jag är ett tydligt exempel på tröttsam debatteknik. Om man nu ens kan kalla det för det.” Njo…Det var förståndigt att du åtminstone tvekade. Bra där, apbur. Och jag kan inte heller se att du senare skulle ha fått något klargörande i det, så låt mig hjälpa till. – Visserligen kan jag nog se en del tragikomik i att en invandrare (med grymt bristfälliga språkkunskaper) ska hjälpa en svensk med hennes modersmål, men hav tröst, du kan få hjälpa mig med vändande post, och förklara vad ”olika mkt stock” betyder. Bra va? ^^ Men till saken… Nej, du kan inte kalla det för debatt(teknik). Ordet debatt betyder; ”att tala för och emot”, och något sådant förekom inte i det samtalet som fördes. Inlägget du syftar på var alltså ett inlägg i ett helt vanligt, civiliserat samtal. Förstår du nu? Låt mig få veta ifall att du inte… - Och testa nångång för all del. Samtala är riktigt trevligt. I min värld tusen gånger roligare än att t.ex bara provocera, ”få rätt” i sak, etc. Och det är fullt möjligt att föra sådana (samtal) även här vet du. ^^ ……………………………………. Apbur:”Sanningshalten i jaaps påstående är inte ett dugg beroende av vad han själv gör för att förändra världen.” För det första så ska vi lämna jaap utanför det här. Det jag nu ska skriva är alltså sett utifrån ett allmänt perspektiv. Hm…”Sanningshalten i xxxx’s påstående”… Smaka på det en gång till, apbur. Sanningshalten för vem? Och sanningshalten på vilket vis då? Sanningshalten i den typen av påståenden som det syftas på är, för det första, högst subjektiv och, för det andra, har egentligen bara betydelse - och är en ”sanning” - endast för den som yttrat påståendet (som en sanning). Och givetvis – men det förstår du själv också, apbur – är en sådan ”sanning” långt ifrån någon absolut sanning (i den mån det överhuvudtaget existerar några sådana). Hänger du med? Jag kanske ska förtydliga lite till? I motsats till ”sanningshalten” i påståendet du syftar på, så kunde t.ex ett påstående som; 1+1=2, nog kunna anses komma – åtminstone – ganska nära sanningen. Det om det. Och för övrigt så delar jag inte inläggsskribentens uppfattning om den ”feministiska xxxxxx-typen”, och för det andra har jag inget intresse av att diskutera någon enskild betamedlem på det sättet som gjordes. Och inte heller att samtala om fenomenet som sådant, eftersom påståendena - som sagt – hade sitt ursprung i en enskild medlem. Mycket mer intressant hade det varit att få ta del av den skribentens egna tankar om på vilka sätt han skulle vilja förändra (förbättra?) världen. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:10 | |
![]() | - Och tack förresten, båda två. Det här är jeekligt bra svenskundervisning för en invandrare. ^^ | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:17 | |
![]() | lol, t o m en babblig stridig kvinna som jag kan vara försiktig med att tycka - ibland. Åsiktsrädd har jag annars tyvärr aldrig varit ens när jag fick bassning i söndagsskolan. Har dessbättre inte behövt sakna män. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:21 | |
![]() | Äsch, jag vill gärna höra lite mer om vem jag är från jaap. Jag gillar tydligen populism (annan tråd) och är feminist (därmed idiot) bland annat i alla fall. :) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:23 | |
![]() | oh sweet lawd... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:28 | |
![]() | ? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:40 | |
![]() | "jpcnrd 2011-08-03 01:14 Antal inlägg: 91 Ni lyfter viktiga frågor tjejer. Våldtäktsmän är antingen störda eller så är de vanliga. Fortsätt så." Förändra världen var det ja. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:43 | |
![]() | kaffeflicka 2011-08-21 01:17 "Har dessbättre inte behövt sakna män." Just. Vad glad för det. Du ser ju vad avsaknaden av män (EN man, hade jag velat skriva, men med tanke på den frekventa förekomsten av ONS i landet så går det ju såklart int) gör med en del kvinnor. :( De blir tysta och försiktiga. :( | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 01:46 | |
![]() | *vaR glad.... | |
| apbur | 2011-08-21 14:09 | |
![]() | öhmöh, jag förstår precis vad du menar och det känns verkligen som du upplever detsamma. Jag tror vi förstår varandra så bra att det skrivna ordet blir något överflödigt. Lika bra vi slutar kommunicera här och fortsätter på det andliga planet. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-21 14:23 | |
![]() | Öhmöh: Har hunnit läsa lite fler inlägg idag. Om ingen annan har talat om för dig vad stock betyder så är det bl a ett ord för det manliga organet. | |
| TopBanana | 2011-08-21 15:36 | |
![]() | Jag får ofta höra att det inte är bra att jag har "åsikter". Men det "bästa" är nog de gångerna min man blivit tillfrågad hur han kan vara gift med en sån "feminist-fitta"? Jag menar; jag är väl inte riktigt feminist; men bara för att man står på sig och hejar på fotbollslaget man gillar på puben; är man väl inte feminist??? Skulle en man som hejar på sitt fotbollslag vara feminist??? | |
| apbur | 2011-08-21 15:50 | |
![]() | Alltså, jag undrar hur ni bär er åt för att bli så respektlöst behandlade. Hade någon behandlat mig på det sättet utan att jag förtjänat det hade jag garanterat blivit våldsam. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-21 16:13 | |
![]() | Jag får för mig att TopBananas upplevelser inte skett i det här landet, men jag kan ha fel. Om jag inte har fel- så hade jag nog avvägt andra möjligheter än att bli våldsam. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-21 16:17 | |
![]() | ... I annat fall hade jag troligen gjort som apbur. | |
| apbur | 2011-08-21 16:41 | |
![]() | Jag blir hur som helst ganska förvånad när jag läser vad andra i alla fall påstår sig ha upplevt. Jag tror man omedvetet ger andra signaler om att man inte tolererar några former av kränkningar. Det är den enda rimliga förklaring jag kan komma på. Blir man väldigt utsatt för andras totala respektlöshet kanske det bästa är att börja med sin egen självbild. Jag blir väldigt sällan utsatt för sexistiska kommentarer, män gör i princip aldrig några närmanden vilket ibland kan vara lite tråkigt. Allt har väl ett pris men jag slipper bli respektlöst behandlad. | |