Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-09-06 18:34 | |
![]() | att inte omskära pojkar är ju tortyr av vuxna kvinnor. huu:( ingen biggie med en öronpiercing. kvinnan skötte det däremot på ett väldigt dåligt sätt. | |
| le-lou | 2011-09-06 18:35 | |
![]() | mralex69 - que? Du kanske inte vet om det men det finns föräldrar som nekar barn många vaccinationer, mer för vissa än för andra typer. Svininfluensan tex var en sån. MPR ett annat. Jao..., jag föredrar att min son får stelkramp...vad yrar du om egentligen? Sätta barn i dagis handlar om socialt umgänge? Vilket socialt umgänge med andra barn behöver en 11 månaders? Snicksnack, vi vet alla att vi i väst sätter barn på dagis tidigt, i många andras ögon alldeles för tidigt. Jag gjorde det tex, för jag ser inget fel med det. Men det finns de som gör det, som tycker detta är hemskt. Skola och dagis är mänskliga påfund. Precis som kroppsutsmyckning. Det är ett faktum. Och syftet är inget heller nåt som barn behöver, vem överlever inte utan skola? jo, typ alla överlever. Hänger du med hur jag menar? Och nej det är ingen mening som är tänkt att vara rolig med graden av nytta. Men du är väl inte van att driva vidare resonemang antar jag, det märks på dina svaga tolkningar av allt jag skriver. Jag är inte för el emot här, jag spinner vidare på vad det är som vi tycker så illa om. Du verkar lite arg på mig för detta. Har det hänt nåt? Berätta, vi finns här för dig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 18:37 | |
![]() | "recidivfara 2011-09-06 18:34 Antal inlägg: 176 att inte omskära pojkar är ju tortyr av vuxna kvinnor. huu:(" Haha, va!? | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-09-06 18:48 | |
![]() | finns inget så kränkande som att intet ont anande stöta på en förhud. i värsta fall på kropp man utvecklat känslomässiga band till. en upprepad kränkning som kan pågå under år om man har otur och inte får iväg honom till kirurgen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 18:55 | |
![]() | Hoppas du trollar :) | |
| efrezina | 2011-09-06 18:56 | |
![]() | jag skulle inte pierca min dotter i örat, fick själv hål när jag var 6 efter att jag velat det då, men inte förstod man t.ex. konsekvenserna av det som 6-åring heller.. nej jag tycker man ska vänta till 15-18 och då får var och en göra det själv. jag undrar om barnet ska sova med örhäng i också? man ska väl ha det i den första tiden, det vet jag kan göra ont att ligga på kudden med ett örhänge i örat.. sen KAN det bli infektioner av piercing. varför göra det, enbart för sin egen skull, eller för att barnet ska "slippa" göra det senare? nej fy, jag hoppas vissa tänker mer modernt än så idag.. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-09-06 19:05 | |
![]() | varför det, för att du upplever förhud som så paradisiskt att du inte ens kan föreställa dig en seriös belackare av skinnbiten? förhud är vidrigt och jag önskar att sverige skulle ta efter de amerikanska sederna där i princip alla, oavsett religiöst ursprung, har anständigheten att omskära sina söner. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 19:08 | |
![]() | Varför tycker du att förhud är vidrigt? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 19:11 | |
![]() | Kanske finns nån liten förhuds-tråd att diskutera i? haha | |
| le-lou | 2011-09-06 19:25 | |
![]() | *hoppas* | |
| MeeleX - Ej medlem längre | 2011-09-06 19:27 | |
![]() | hahaha recid, tack för det roligaste skrattet jag någonsin haft på detta forum.. Aldrig hört någon med den läggningen förut haha...sinnes Deli: Gejmar du eller? Vissa ord du använder som typ "trollar" har jag aldrig hört annat än i de sammanhangen.. | |
| Satyra | 2011-09-06 19:30 | |
![]() | "Onödig utsmyckning som syftar till att sexualisera barn." (Delicious) Ehh ... nja ... nu tycker ju inte jag att det är att sexualisera barn, att låta dem ha örhängen. Det får nog stå för dig då! ------------------------- ----- Angående förhudsinläggen, lägger ett inlägg här, eftersom det varit uppe här redan ;-): "Hans Rosling, professor i internationell hälsa vid Karolinska institutet i Stockholm, framhåller däremot ingreppets fördelar för hälsan: – Vi kan inte bortse från det faktum att manlig omskärelse minskar smittotakten på hiv till hälften i länder med hiv-epidemier. Det visar de experimentella studier som gjorts. Man har även sett en lägre förekomst av livmoderhalscancer hos kvinnor i befolkningar där männen är omskurna. – Jag förstår inte varför man ska hålla på att bråka om en sedvänja som uppenbart har medicinska fördelar. Sverige är inget isolat, vi måste inse att vi är en del av världen. Jag tror att motståndet hos exempelvis svenska barnläkare handlar mer om rädsla för det som är främmande, säger Hans Rosling." | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 19:38 | |
![]() | Känns kondom främmande för Hans Rosling? | |
| Satyra | 2011-09-06 19:47 | |
![]() | "Många förespråkar kondomanvändning som ett bättre sätt att hindra smittspridning. Hans Rosling menar att det är svårt att få till kondomanvändning i den utsträckning som skulle behövas för att stoppa spridningen av hiv. – Om kondom är så oproblematiskt, varför har då inte kondomkampanjerna större effekt?" Du kan läsa hela artikeln själv här om du vill, Delicious, så slipper vi använda din tråd vidare till förhudsbabbel. ;-) www.dn.se/insidan/in...d- sedvanja | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-09-06 20:00 | |
![]() | ingrepp som ingrepp. båda av kosmetisk karaktär och det ena dessutom medicinskt fördelaktigt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 20:29 | |
![]() | Fast det är ju inte det medicinska du är ute efter ändå, så.. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-09-06 20:46 | |
![]() | vad är jag ute efter? vad är du ute efter är frågan. inga ingrepp som inte gagnar barnet? eller inga som inte passar dig och din världsbild av vad som är rätt och riktigt. så väl genusmässigt, kosmetiskt som kulturellt. även om de tom är medicinskt fördelaktiga. omkring 30% av jordens manliga befolkning är omskurna. jag skulle definitivt omskära en ev. son. av kosmetiska, hygieniska och rent anständighetsmässiga skäl. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 20:51 | |
![]() | Nej, varför i h-vete ska man göra ingrepp som inte gagnar barnet? Du var först bara inne på att det var "vidrigt". Anständigt? Hello 1700-tal. Att hiv är ovanligare här, i en kultur där vi inte skär i pojkar, verkar vara obetydligt. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-09-06 20:52 | |
![]() | barnen hade väl korsett på den tiden? | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-09-06 21:00 | |
![]() | vad som gagnar barnet är inte svart eller vitt. är det verkligen så svårt att förstå där man sitter i västs lilla genuspk-borg. | |