Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 508 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-10-28 21:39 | |
![]() | ja du hinken - hellre ett program som UG för oavsett så drar de fram saker och får igång debatter. Till skillnad från den övriga smörja som svt har mage att sända. Finns extremt många exempel på det. | |
| le-lou | 2011-10-28 21:41 | |
![]() | Nanna - nej? Eller menar ni att UG har hittat på att det finns de som inte är nöjda? Jag tycker det luktar maktmissbruk. INgen vågade ställa upp framför kameran, för då blir det lynchstämmning. För alla ska vara tacksamma och glada för att de funktionshindrade får synas ens ? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-28 21:42 | |
![]() | le-lou, jag vet av egen erfarenhet att UG inte är främmande för att hitta på saker. | |
| le-lou | 2011-10-28 21:46 | |
![]() | nej men ett helt program på lögner? Det köper jag inte. Janne Josefsson svarar på kritiken . och det är ju som han säger - -UG:s vinkling är ju klart negativ och det bör det ju vara. Den andra bilden har man ju sedan innan, det är bra att det finns en motvikt till allt som granskas. www.expressen.se/nyh...t- negativa | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-28 21:51 | |
![]() | det räcker väl om programmet innehåller så mycket som en enda lögn? | |
| le-lou | 2011-10-28 21:54 | |
![]() | vad är lögnen här då? | |
| le-lou | 2011-10-28 21:55 | |
![]() | känns konstigt att anta att de ljuger när det inte bevisats att de gör det. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-28 21:55 | |
![]() | känns konstigt att anta att de talar sanning när det inte bevisats att de gör det. | |
| le-lou | 2011-10-29 00:17 | |
![]() | Åter igen - skulle de bygga ihop ett helt program på lögner menar du? Jag säger inte att allt är sant, för hur ska jag veta det - det jag säger är att det finns de som inte är nöjda. Hur skulle UG annars börjat med detta? Läser man kommentarerna i web-upplagan av vad den nu heter där borta, så finns det minst sagt flertalet kommentarer av folk som menar på att det "är på tiden" att detta blev vädrat. . en het potatis och det kan man förstå, vi kommer inte ens därifrån men stämningen blev ju minst sagt hätsk i tråden ...bodde man där och yttrade sig in public så skulle man bli skinnflådd förmodar jag. | |
| le-lou | 2011-10-29 00:17 | |
![]() | alltså tidningen. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-10-29 00:39 | |
![]() | Men alltså...jag tycker också att redan en lögn från UG:s sida är en för mycket. Och en sak till, jag undrar bara om det kan ha hänt, en eller fler ggr, under programmets historia att de gjort en hel höna av en simpel fjäder? Jag bara undrar... Och saken är förstås den att det är jätteviktigt ATT media granskar, men om det då kommer fram att de vinklar på osanna sätt eller gör andra korkade saker så tappar de ju helt trovärdigheten. Då har de grävt sin egen grav. Och detta borde ju Josefsson & comp. fatta - tycker jag. | |
| le-lou | 2011-10-29 00:45 | |
![]() | vilken lögn är det du menar, Nanna? o klart de gör hönor men ingen rök utan eld. Det säger sig självt. oavsett så fyller de ett syfte. Förstår inte riktigt hur folk kan tycka att det är oviktigt med samhällsgranskning. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-10-29 00:48 | |
![]() | Vem har sagt att det är oviktigt med samhällsgranskning *?* | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-10-29 00:53 | |
![]() | Fan alltså, ibland så tror jag att nån kapar ditt konto le-lou, och bara larvar sig. "o klart de gör hönor" Vaddå klart *?* "men ingen rök utan eld." Haha :) Du skojar va, va va? "Det säger sig självt." Gör det *?* "oavsett så fyller de ett syfte." Jasså *?* | |
| le-lou | 2011-10-29 01:19 | |
![]() | ja det är klart. att de gör hönor av fjädrar - men det är ju syftet. att ta fram den negativa bilden. och ingen rök utan eld - nej skojar inte. det säger sig självt ja. och det fyller ett syfte att visa röken. Om man nu bortser från UG:s metoder och sätt att framställa saker och ting för att de ska bli "smaskigare" - vad anser du om de fakta som visade på de orättvisor begåtts? Det är bra att orättvisor uppdagas och kan rättas till. I grund och botten handlar det här om en värdegrunds och etikfråga. Värdegrunden är vårt samhälles gemensamma värderingar. tips -fråga vad Gävle Handikappteater anser om allt detta. Det fanns gott om kritiska röster även innan UG. | |
| le-lou | 2011-10-29 01:27 | |
![]() | Glada Hudik - teatern som ingen vågar kritisera. Har det med att det är funktionshindrade som är med och spelar? Hade det varit andra än dem, en teatergrupp som slått igenom på det här sättet och där det framkommer tex att en grupp deltagare inte blivit justa behandlade rent ekonomiskt - hade ni verkligen suttit och försvarat grundaren då? tror inte det va. Det här är verkligen en het potatis. Jag tror de funktionshindrade vill ha samma rättigheter som alla andra - om de gör samma arbete. Tror inte ni det? | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-10-29 02:28 | |
![]() | Hm...ok, så du ÄR allvarlig då? Men hur skulle man kunna ta på allvar journalistik som förstorar upp små fjuttfjädrar till en hel, stor, reportage? (alltså, nu snackar jag allmänt, och inte om Hudik-fallet egentligen). Har de inget viktigare för sig, så kan de ju lägga ner hela verksamheten - tycker jag. Och, "ingen rök utan eld". Hehhe le-lou. Det är ju jättefarligt att ta till såna floskler om man vill vara seriös. Och ska man visa röken, så är det ju bra om den åtminstone är större än ur en tändsticka, väl? (allmänt alltså) Och jag tycker inte att man ska bortse ifrån UG:s metoder och bortse ifrån att de vill smaska till saker och ting. De håller ju på med oseriösa metoder just på det sättet. Fult som fan. Men ok... Annars så håller jag helt med dig om att värdegrunder och etikfrågor är jätteviktiga. Och jag kan emellanåt bli innerligt trött på dom (delvis) rådande attityderna i samhället, d.v.s hur etik- och moralaspekterna många ggr nästan bespottas idag. Jag tycker att det ska diskuteras mer kring sådana frågor, inte mindre. En sak som jag tycker vore ganska viktig är, att man inte buntar ihop alla funktionshindrade till en homogen grupp, för det är dom ju inte, och de har även i lagens mening väldigt annorlunda utgångslägen. Inte minst ekonomiskt. Då menar jag alltså utifrån hur samhället anser att de olika grupperna (inom funktionshindrade) ska stödjas ekonomiskt. Och utan att jag nu är insatt i just dom bitarna till fullo så har jag ändå uppfattat det så att just de här skådespelarna har nån form av "hel" ersättning för sin försörjning från F-kassan. Och jag tror (obs, tror, vet inte) visst det, att de kan bli av med ersättningen helt, om de skulle tjäna "för mycket" på skådespeleriet. Och jag är såpass cynisk, så jag är benägen att tro, att F-kassan gladeligen skulle nollställa deras ersättning om de kunde. Och hur skulle det då bli för dessa personer? Det är nåt där som inte stämmer tycker jag, men jag är för dåligt insatt, och har nog inte heller tålamod att börja gräva något mer i det... En sak som jag däremot reagerade på var dom kravbreven (jo, så uppfattade jag dom, trots att Pär förklarade breven som en uppmaning, baserat på var å ens frivillighet) som ställdes till assistenterna efter USA resan. Om att de skulle avstå från sina löner. DET tyckte jag var barockt. Självklart skulle de ju behålla sina löner - tycker jag. | |
| le-lou | 2011-10-29 09:24 | |
![]() | "Och, "ingen rök utan eld". Hehhe le-lou. Det är ju jättefarligt att ta till såna floskler om man vill vara seriös. " Sitter inte vi i snack? För övrigt har du fel när det gäller fk - du kan bläddra tillbaka typ 2 sidor så förklarar jag hur deras ersättning från fk funkar.Så nej - fk skulle inte gladeligen nollställa deras ersättning, det "ingår" i de här typerna av ersättningar att man SKA kunna arbeta. | |
| YamahaJet | 2011-10-29 10:10 | |
![]() | Jag tycker väl den stora gruppen föräldrar förklarar allt. -Om inte vi eller någon i organisationen är missnöjda, vilka är då ni andra att uppröras över det vi gör efter ett vinklat reportage i media där vi inte ens fick uttala oss? le-lou? | |
| le-lou | 2011-10-29 10:23 | |
![]() | var det alla föräldrar? | |