Spelrum
Giraffen43
Krokodilen2
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 621

Forumkategorier

Användare Inlägg  
marmeladov222011-11-16 07:10
Antal inlägg: 4211

jag tror att msm kan hjälpa

CrazyQ2011-11-16 07:38
Antal inlägg: 602

Vad är MSM?

slånbär2011-11-16 08:20
Antal inlägg: 5539

Jag undrar ofta över när folk tycker att värken är för svår för att hantera själv?. Jag har i ca 1 ½ år haft värk i höfterna och ländryggen och nu är det så svårt att jag nästan inte kan gå uppför trappor längre. Jag äter inga värktabletter för dom receptfria funkar inte alls och jag har inte varit hos någon läkare för dom gör oftast ingenting ändå när man går dig. Jag vet att jag borde gå till en naprapat eller sjukgymnast men jag har faktiskt inte råd och jag har heller inte råd att inte gå till jobbet. Jag jobbar i skolkök så man står och går o lyfter hela dagarna så när jag går hem så ser jag uta som en anka som vaggar hemåt. Hur länge kan man stå ut egentligen för jag har ju liksom vant mig vid att alltid ha ont men nu när jag nästan inte kan gå upp till övervåningen i huset så börjar det kännas hopplöst. Visst skulle det bästa vara att gå till läkare men på vår vårdcentral är dom usla-min kollega har samma problem och dom gör ingenting ,hon får ingen hjälp alls så det känns ju inte som någon ide att gå dit.

le-lou2011-11-16 08:23
Antal inlägg: 17500

slånbär - sök till nån annan än din vårdcentral ? Det är inte bra att gå med värk och det finns mediciner som kan lindra. Jag tycker verkligen du ska söka :).

kramgo_722011-11-16 08:30
Antal inlägg: 6

Vilka fossiler det finns alltså! En sån där oförstående energitjuv förstör så himla mycket för en! Man har ju faktiskt nog av att försöka leva med och komma överens med sin smärta...
Jag lever också med kronisk värk pga knäskador. Är op flera ggr och ska någon gång i framtiden få en knäprotes insatt, i varje fall i ena knät som är brosklöst. Dock så är jag för ung ännu för detta... så minst 6 år till får jag vänta (är 39 idag). Den kroniska värken har också "triggat igång" fibromyalgi och jag har alltså ännu mer ont av det. *suckar*
Allt detta innebär att jag sedan x antal år tillbaka är sjukpensionär på halvtid. Tack gode Gud så kan jag ff arbeta halvtid iaf! Men prognosen är att jag gradvis blir sämre o sämre.

Det syns inte alltid att jag har ont, men äter väldigt mycket smärtstillande dygnet runt för att ens kunna "leva" någotsånär värdigt. När fibro-skoven kommer så är det INTE roligt, men - det är bara att bita ihop och göra det man kan för att lindra något litet iaf.

MSM är ett kosttillskott!
Citat från webben: Kosttillskottet MSM, metylsulfonylmetan, är en svavelförening som förekommer naturligt i vår kropp och i våra vanligaste livsmedel. Det är idag ett av USA:s snabbast växande kosttillskott.
Svavel är ett livsviktigt grundämne och ingår som spårämne i fett, kroppsvätskor och skelett. Det är således känt sedan urminnes tider och har använts som många andra naturligt förekommande mineraler i traditionell folkmedicin och bland naturfolk.
Det är en livsviktig mineral, som finns i kroppens alla vävnader och krävs bland annat för bildning av viktiga bindvävskomponenter som brosk, senor och kärlväggar.
MSM som kosttillskott är bra för åkommor såsom astma, inflammationer, ledbesvär, lungproblem och muskelsmärtor.

Ville bara skriva av mig lite som en medmänniska som verkligen vet hur du har det med din värk!
Ha en fortsatt bra (så bra som du kan) dag, eller natt! =)

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-11-16 08:30
Antal inlägg: 5801

Slånbär - byt jobb. Försök att hitta något annat. De rörelserna du gör kommer du att fortsätta med och din kropp skriker redan nu att den inte orkar längre.

Du har råd att gå till läkaren. Går du inte blir du bara sämre och vad kommer inte det att kosta.

le-lou2011-11-16 08:39

jag vill också rekomendera att äta magnesium tillskott för er som har mycket värk av något slag. Magnesium är bra för nerverna men hör oxå tätt ihop med ämnet kalcium och det tror vi ju att vi får i oss mkt via maten och bra med det, men kroppen kan inte ta upp ordentligt med kalciumet om vi inte samtidigt får i oss magnesium. Vilket kan innabäre att brist på magnesium ger brist av kalcium.
Brist på magnesium kan också hjälpa oss med migrän tex så testa, för mig har det hjälpt avsevärt.

magnusito2011-11-16 09:24
Antal inlägg: 4985

Jag läste att nyponpulver ska vara mycket bra för leder. Finns på hälsokosten.

saseråsanti2011-11-16 09:35
Antal inlägg: 14

jag ska inte ens försöka mig på att förstå din situation men jag har en del bekymmer med leder och vet hur otroligt handikappande det kan vara!

något jag kan rekommendera är kundalinyoga som stärker musklerna runtom lederna och gör en mer smidig och så tar inte lederna inte lika mycket stryk! finns på medicinsk nivå och innefattar mycket avslappningsövningar.

utaöver det rekommenderar jag bara att undvika människor som inte medför något annat än skada och ta en dag i sänder och försöka se det du FAKTISKT KLARAR ;-)

lycka till i framtiden!

ps. min man tar en spruta mot reumatism varannan vecka som tagit bort hans smärtor helt och hållet men han har bechterews vilket kanske skiljer sig markant från din reumatism men kanske värt att fråga din reumatolog? humira heter den. ds

slånbär2011-11-16 09:55

Kafountine-tack för rådet men tyvärr så är det ju inte ´det ett val som är möjligt. Ingen vill ju anställa en människa som inte är helt frisk idag. Jag har inte så många andra jobb att välja på då jag inte är utbildad ens för det jobbet jag har. jag sitter liksom fast kan man säga. Men jag måste väl ta och försöka gå till en läkare och kolla upp det till slut. Är som person sån som i princip inte ens är hemma om jag har feber -då kan man ta alvedon. Så för mig att gå till en läkare och säga att jag har ont känns liksom så märkligt-jag är van att lösa alla mina problem själv utan hjälp av andra- Men jag är ju inte läkare så nånstans måste jag väl inse att även jag har vissa begränsningar......

Amöban2011-11-16 10:07
Antal inlägg: 116

slånbär - iväg till doktorn, ögona böj!

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-16 11:11
Antal inlägg: 37631

jag vet att ni inte har samma tro som mig.men nur har jag egnat en stund i Bön för er alla som har ont och inte mår bra

le-lou2011-11-16 12:04

det var fint gjort tiitti :).

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-16 12:27
Antal inlägg: 37631

Tack le-lou

trovik - Ej medlem längre2011-11-16 15:39
Antal inlägg: 191

Jag gjorde ett offer till mjölkpaketens herre Moloko utifall att den kristna guden inte svarar. Aldrig fel att helgardera sig eller var det halv?

Liftactiv2011-11-16 18:46
Antal inlägg: 783

Naturligtvis är värk hemskt jobbigt, jag förringar det inte! Men, med bl.a. en jobbarkompis som ständigt -STÄNDIGT- tjatar om ont här, ont där, feber hit, feber dit osv. osv. osv. så vill jag påpeka att det faktiskt är jäkligt jobbigt att höra! Bara häromdagen när hon redan tidigt på morgonen hade migränont men skulle stå ut till lunch. Fint så. När hon väl ska gå hem så står hon i __20 minuter__ och tjatar om denna migrän, kallsvetten "men förstååår du?" igen och igen och igen. Varför inte bara gå hem och kurera sig??
Förlåt för aningen off topic, men det KAN vara rätt jobbigt för andra att höra faktiskt.... För vad kan jag göra? Vad vill du/ni/de som är såna att jag ska göra? =S

marmeladov222011-11-16 19:04

Hon kanske inte hade ont alls utan bara ville gå hem och låta er få dåligt samvete och tycka synd om henne. Har man migrän så kan man inte prata eller titta eller stanna kvar utan man vill sova och kräkas.

marmeladov222011-11-16 19:05

www.youtube.com/watc...C7 L-D8_gX0

slånbär2011-11-16 19:07

Om det är någon här som har artros och har ätit nån medicin mot det så har jag en fråga. Hur snabbt verkar tex artrox eller nån liknande medicin med glucosamin? För eftersom det är sjukt lång väntetid till vårdcentralen och mina symtom pekar åt artros hållet så tänkte jag testa att ta nån sån receptfri medicin så länge och se om det hjälper.

marmeladov222011-11-16 19:08

20 minuter tar det för kroppen att ta upp verksamma ämnen
27 om du är extremt överviktig och precis har ätit mycket vetegröt

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?