Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
marmeladov22 | 2011-11-21 20:24 | |
![]() | spottar ut skumtomtarna | |
Aquila1 | 2011-11-21 20:28 | |
![]() | =) | |
vulcan | 2011-11-21 21:29 | |
![]() | Jag sjunger varken margarinets eller sockrets lov. Däremot tror jag som Bove - creds för ett riktigt bra inlägg - att såväl dessa negativa effekter som den motsatta dietens positiva är överdrivna. Helt ovetenskapligt men kanske inte helt utan grund tror jag vidare att den som äter någorlunda nyttigt, inte röker, ser till att motionera litegrann och har en hyfsat regelbunden livsföring förmodligen uppnår kanske 90% eller mer av de hälso- och livslängdseffekter vi själva rår över. För vissa individer är det dock säkert mer, allt beroende på vilka anlag man har. En annan liten grej jag ibland irriterar mig på är att argumentet "naturlig" används i nån slags närmast axiomatisk betydelse i kostfrågor. Det finns vad jag vet ingenting som säger att "naturliga" (hur sjutton nu detta ord ska definieras på ett meningsfullt vis) livsmedel eller ingredienser per automatik är bättre än "icke-naturliga". | |
ellin93 | 2011-11-21 22:25 | |
![]() | Lätta på mackan, olivolja att steka i :) | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-11-22 01:26 | |
![]() | marmeladov22 Varit och nallat på loftet igen? ^^ vulcan Ja, så sant. | |
SatanIGatan- | 2011-11-22 03:08 | |
![]() | Bregott på macken, olja i stekpannan. | |
Filurflizan | 2011-11-22 10:46 | |
![]() | Min poäng var att säga att man blir efterbliven av margarin var överdrivet , och jag vet att smör är bättre än margarin ..men jag skulle inte dra det så långt att jag inte törs äta en tesked margarin eller äta mat stekt i detsamma. Någon tyckte också att vi var för många efterblivna på denna jord på grund av margarinet , alltså.. okej! Jag vaknade inte efterbliven i morse , konstigt jag har ätit lätta på min enda macka om dagen i över en vecka nu .. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-22 11:06 | |
![]() | nu skopar vi inte i oss margarin eller smör,för blodfetterna vilket smör/margarin är bäst då? | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-11-22 15:47 | |
![]() | En vecka? Men riktigt såå fort går det ju inte. ;D Nä, nu ska jag sluta skoja och raljera innan någon verkligen tar mig på allvar (menar dock inte dig Filuritzan, jag tror nämligen att du just nu raljerar ganska friskt om det här, du med). Så riktigt seriöst nu: Jag tror inte heller att små mängder margarin (för de flesta av er som nu överhuvudtaget använder fasta fetter äter väl ändå inga mängder precis?) I SIG är så där jättejättefarligt, utan det är mer SUMMAN av alla konstigheter människan i dagens samhälle får i sig som är det allvarliga. Och det är därför det kan vara meningsfullt att känna till - också - margariners skadliga effekter. Lite här och lite där, och till slut kan folk vara ganska så proppade med olika gifter. Och det svåra är också att en del av de här ämnen har en lång halveringstid (vissa går aldrig ur kroppen) vilket då ytterligare talar för att det kan vara en god idé att se till att överhuvudtaget inte få dom i sig i onödiga mängder. Inte minst för barnens del är detta ganska viktigt. Och det är inte heller speciellt svårt att undvika de värsta gifterna vi kan få i oss genom födan. I början kan det vara lite trixigt innan man fått in det tänket, men sen går det på rutin. | |
jadey - Ej medlem längre | 2011-11-22 16:23 | |
![]() | folk tror att det är smart att steka i olivolja eller rapsolja.. men det ska man absolut inte göra då de inte tål hög värme.. iaf inte den värme som stekpannan kommer upp i när man steker.. ska man ha något bra att steka i så varför inte använda ekologisk kokosolja.. jättebra för kroppen + att det tål högre värme än olivolja och rapsolja gör.. olivolja ska man inte ens steka i.. det ska man ha PÅ maten.. denna kokosolja köper alltid jag.. www.bodystore.com/cgi-bin /ibutik/AIR_ibutik.fcgi?A vd=3&funk=visa_artike l&artnr=A4874-1 | |
Zaskia - Ej medlem längre | 2011-11-22 16:24 | |
![]() | Becel på smörgåsen och flytande smör och rapsolja när jag steker. | |
jadey - Ej medlem längre | 2011-11-22 16:24 | |
![]() | oj.. nu kanske det funkade bättre www.bodystore.com/3/...ek o-500-ml | |
Übersize - Ej medlem längre | 2011-11-22 17:22 | |
![]() | Becuel innehåller väl en hel del Becquerel? | |
Übersize - Ej medlem längre | 2011-11-22 17:23 | |
![]() | Becel = Becquerel | |
Pocaloca | 2011-11-22 19:14 | |
![]() | Jag gillar inte "skräp" i min mat, så jag använder smör att steka med och bregott på mackorna =) | |