Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 18 953 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2012-02-28 15:47 | |
![]() | Ezye-nej jag har inte något behov av det men om jag så hade så skulle det ändå inte funkat då vi inte har något socialt nät med föräldrar och syskon och sånt. Vi är dessutom båda två fullständigt ointresserade av att umgås med folk så vi passar väl rätt bra ihop. Vi har bara umgåtts med en annan familj under alla år och dom har väl blivit ersättning för familjen som inte finns. Men jag är fullständigt asocial och har inga väninnor eller "tjejkompisar" och skulle aldrig drömma om att umgås med folk från jobbet på min fritid. Men vi är alla olika och blir lyckliga på vårt eget vis. | |
| corlini | 2012-02-29 07:58 | |
![]() | jag tror jobbet är oerhört viktigt för människan, trivs man på jobbet blir hela livet enklare och annorlunda. man ska ha roligt när man jobbar och se fram emot det på morgonen. gör man inte det ska man nog söka sig vidare, varför ägna 1/3del av livet åt något man inte tycker om bara för att kunna känna trygghet sin lediga tid? slånbär, jag känner igen mig i det du säger. min släkt är ganska trist, vi har inga gemensamma intressen och jag tycker de är ganska torra, jag är vuxen nog att umgås eller inte umgås med det umgänge som jag finner intresse i. jag jobbar så intensivt och har folk omkring mig på jobbet så jag är oftast inte ett skvatt intresserad av privat socialt umgänge. blir nästan irriterad när det dyker upp sånadär "måsten" vi jul och fördelsedagar och vill helst vara hemma med min familj i mjukisbyxor, middag och soffan även då. hemma vid 21 tiden, stor middag a`la söndagsmiddag varje veckodag och sedan TVsoffan en stund innan man somnar efter en härlig dag, så ser mitt liv ut varje dag året om med någon timmas variabel, låter inte kul kanske men jag älskar det och gör det jag vill. | |
| slånbär | 2012-02-29 10:20 | |
![]() | Corlini-jag alltså det är ju inte självvalt att jag inte har nån familj-jag har inte det. Dom är döda eller så bor dom så långt bort att det inte finns någon egentlig kontakt. Men jag saknar det inte heller för min egen del men för barnen när dom var små hade det väl varit kul med mor och farföräldrar och kusiner som dom flesta andra har. Men nu är det som det är och då anpassar mig sig efter det. Vad gäller jobbet så inser säkert du också att det finns väldigt många jobb runt om i samhället som inte är roliga hur mycket man än försöker. Jag känner många som jobbar som städare tex och ingen av dom har roligt på sitt jobb men det ska fortfarande utföras för det är viktiga men osynliga jobb. Jag var på ett grönsaksgrossistföretag på studiebesök en gång och dom som jobbade i renseriet/grönsaksberedni ngen hade nog ett av dom jävligaste jobb jag har sett nån gång. Jobbade i kylrum i en lukt av klorin som var obeskrivligt otäck och dessutom i en ljudnivå som gjorde att just det företaget faktiskt hade nästan bara hörselskadade eller döva anställda för just det arbetet. Ingen av dom såg ut att ha roligt. Så hur gärna man än vill så är det ju så att alla jobb helt enkelt inte är roliga jobb men nödvändiga och man kan inte säga så till en utsliten städerska för det gör faktiskt inte att hon mår bättre. En outbildad femtiåring invandrarkvinna som jobbar som städerska har ofta inte så många möjligheter att byta jobb-faktiskt. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-29 12:39 | |
![]() | Och jag kan berätta om ett studiebesök vi gjorde på en mindre förpackningsfabrik. Där satt alla i ett litet rum och paketerade kryddor. Inget fönster. Samma monotona jobb dag ut och dag in. Jag pratade lite med några av dem. En kvinna hade jobbat där i 33 år och trivdes (!). De yngre tjejerna jag pratade med vantrivdes och sökte andra jobb. (Det var i stort sett bara kvinnlig personal där.) Men någon måste ju göra detta jobb oxå, liksom städning och annat monotont. Fast jag skulle 10 gånger hellre städa än att sitta i detta rum. | |
| marmeladov22 | 2012-02-29 14:46 | |
![]() | Jag tycker det låter mysigt. | |
| marmeladov22 | 2012-02-29 14:46 | |
![]() | förutom fönstret | |
| marmeladov22 | 2012-02-29 14:47 | |
![]() | gnill: härlig inställning! Jag är likadan | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2012-02-29 15:30 | |
![]() | Haha. Intressant att du fått ett sådant intryck TS. Mitt är istället att det finns en väldig bredd här och att det finns representanter från i stort sett alla samhällets olika yrken här. Själv jobbar jag som boendestödjare på ett korttidsboende för barn och ungdomar. De betapetare jag träffat (vilket är en si så där 35 stycken runt om i landet) har haft en bred variation på yrkeskategorier. Några har mer handgripliga jobb medan andra gör en insats på ett annat vis. Den uppfattning jag har baserad både på de samtal jag haft här och de människor härifrån jag träffat är det är en skön blandning av människor här som inte har något behov av att skylta med vare sig titel eller arbetsinsats för att spela, prata och ha trevligt med andra betapetare. | |
| Maja G | 2012-02-29 16:44 | |
![]() | som vanligt håller jag med Solen:) Jag har jobbat som uska, är tjänstledig och jobbar numera på en vårdskola som lärarassistent. Har alltid jobbat mer än 100%. Den enda skillnaden för mig är att jag inte är inne och spelar/tjattrar mitt på dagen längre som jag var innan då jag hade lediga dagar/jobbade kväll. | |
| SkySpy_ | 2012-02-29 17:17 | |
![]() | Jag håller med TS. Tror också att det är övervägande personer med teoretiska yrken här. Sen tror jag också att det finns betydligt fler tjejer än killar här. | |
| slånbär | 2012-02-29 17:43 | |
![]() | Sky spy-betyder det att tjejer är bättre på ordspel än killar då? Eller mer intresserade av att leka med ord? Eller vad tror du det betyder? | |
| marmeladov22 | 2012-02-29 17:57 | |
![]() | I forumet känns det ändå 50/50 tycker jag | |
| SkySpy_ | 2012-02-29 18:13 | |
![]() | Slånbär: Tror killar är bättre om de väl börjar spela. Tjejer är mera som du skriver mer för att leka. | |
| marmeladov22 | 2012-02-29 18:14 | |
![]() | tss sicka fördomar nästan skrämmande | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-02-29 18:15 | |
![]() | leka, hehe | |
| SkySpy_ | 2012-02-29 18:15 | |
![]() | Ja bara skojade:) Jag vet inte tjejer är väl mera intresserad av ordspel överlag kanske. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-02-29 18:16 | |
![]() | haha... konstigt att jag vunnit över dig då. | |
| SkySpy_ | 2012-02-29 18:16 | |
![]() | Men tror samtidigt att tjejer är bättre på ordspel än killar är i genomsnitt. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-02-29 18:17 | |
![]() | ? | |
| marmeladov22 | 2012-02-29 18:18 | |
![]() | växlande vind idag | |