Spelrum
Giraffen40
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade81
Mobilspel
Pågående19 622

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sa fröken - Ej medlem längre2009-07-03 09:59
Antal inlägg: 353

Gick in och kollade på Blodtjänsts sida här i Finland och såg att deras lager börjar vara riktigt risiga, endast AB-grupperna är på god nivå och antagligen är det inte bättre ställt i sveariket heller.

Själv besökte jag "vampyren" strax före midsommar och vill lyfta denna tråd för att peppa nån annan eventuellt "sovande" donator som råkar häcka på sajten!

Har du inte donerat förr, ge det en chans! Om du har förutsättningarna för att bli donator är det en kanongrej - rekommenderas varmt! Någons liv och hälsa kan hänga på att just du kommer till skott... Dramatiskt värre men faktiskt alldeles sant!

pennyjenny2009-07-03 11:07
Antal inlägg: 528

Jag skulle gärna bli blodgivare, men hindras av mitt låga blodvärde. Har försökt två gånger, men andra gången var värdet lägre än första. Kanske försöker jag igen om några år, men även om det glöms bort så har jag ju iallafall fösökt.

Ässät2009-07-03 11:20
Antal inlägg: 4824

Jag skulle också vilja bli blodgivare men jag får inte för min tarmsjukdom

sa fröken - Ej medlem längre2009-07-03 11:41
Antal inlägg: 353

pennyjenny: har du möjligen järnbrist..? om du inte har testat och verkligen skulle vilja få upp ditt hemoglobinvärde (om det är det som är för lågt) så kan du ju testa att köpa hem järntabletter och ta dem enligt föreskrivningen innan du går på nytt. om det är nåt annat så hjälper ju inte det förstås

pennyjenny2009-07-03 12:49
Antal inlägg: 528

Det är möjligen så ja. Vet inte så mycket mer än att hb låg på 116 för ett år sedan, och det borde förklara min matthet.

le-lou2009-07-03 12:52
Antal inlägg: 17500

dåligt samvete får jag nu- har en av de ovanligaste blodgrupperna och jämt säger läkarna att jag verkligen verkligen borde lämna blod. Men jag kommer inte i väg - så jävla dåligt.
Jag ska ta den här tråden som en påminnelse om det livsviktiga i att göra det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?