Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-09-08 11:06 | |
![]() | Ttiittii- har du inga ungar i kyrkan? Trodde dina barn var aktiva inom den precis som du typ sjunger i kör. Så har du i allafall framställt det i andra trådar. Har fått uppfattningen att du och familjen tillbringar mycket tid med div kyrkliga aktiviteter. Tycker dock att det är så trist att läsa hur du återigen klankar ner på andra barn och deras inkompetenta föräldrar, samtidigt som du som vanligt framhåller att du och dina barn är bäst. Du framstår asom ganska osympatisk och oempatisk när du gör så. | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-09-08 11:08 | |
![]() | har man haft löss och tagit kontroll över det så VET man att andra föräldrar tyvärr förvärrar problemet genom att a. tro att just de är förskonade pga att de tvättar håret och har rent hemma. eller b. bara är allmänt slappa och kikar lite i håren någon gång, utan att kamma och behandla ordentligt. | |
| Sote | 2013-09-08 11:38 | |
![]() | Glykemi- visst kan det vara så i vissa fall men dom flesta vill verkligen bli av med lössen. Problemet är väl snarare så att eftersom det ju faktiskt sprids på det sättet det gör så är det alltid nån som har fått utan att ha märkt det dnär alla andra sanerar och så går det runt. | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-09-08 11:57 | |
![]() | men de är just dessa fall som skapar extra problem och dem titti driver sig till vansinne på. och jag förstår henne till 100 procent. | |
| Sote | 2013-09-08 14:05 | |
![]() | Men det måste inte bero på att föräldrarna inte bryr sig. Det kan helt enkelt vara så att dom inte upptäckt det. Ttiittii har själv sagt tidigare att det inte alls behöver klia och då kanske man som förälder inte tänker på det heller. Det måste inte alltid vara så att det handlar om dåliga föräldrar kontra duktiga och ordentliga. Det känns lite smaklöst att hålla på och prata om andra på det viset som en del gör. | |
| MiaFredrika | 2013-09-08 14:18 | |
![]() | Man blir lite mörkrädd när man läser den här tråden. | |
| vitapollo | 2013-09-08 14:20 | |
![]() | Instämmer i mycket av det Sote skriver. Tycker att skolan, kommunen och andra föräldrar får bära mycket skuld. Jag tycker också att det är lite konstigt hur det kan vara så lätt att peka ut lushärden och veta var barnen drabbats. Ett av problemen med löss är ju just att upptäcka källan. Alltså till och med i bostäder. Att då kunna peka ut skolan i det här fallet tycker jag är konstigt. Undrar också vad Ttiittii gör när de egna barnen drabbats, hålls de då isolerade så inte andra barn också får det av hennes barn? Och om andra barn får det, vore det då hennes barn som var lushärden eller skulle man i så fall söka ytterligare led på led? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-08 19:05 | |
![]() | Sote ,det har inte börjat än det tar en vecka till,men det spelar ingen roll eftersom alla ungar som går där går på samma skola,självklart sanerar jag,problemet är att en del tror dom är imuna och fullständigt skiter i att kolla sina ungar,det borde vara lag på att kamma hela september,och sen kolla varje vecka om alla gjorde det så vore det inte ett problem | |
| Megaherz | 2013-09-08 19:33 | |
![]() | Och luspolisen kollar att man verkligen kollar! Vad är radar ? | |
| Gunilla _ | 2013-09-08 19:44 | |
![]() | Om det är ett så stort problem ttiittii så be skolsköterskan kolla. Fö förstår jag inte hur det kan spridas så kolossalt i dina barns skola - lössen varken flyger eller hoppar och barn i skolåldern har väl knappast huvudena ihop några längre stunder? Föreslå skolan att införa mössförbud i torkskåpen när de blir aktuella att använda. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-08 19:49 | |
![]() | Kanske barnen ska sluta slå sina kloka huvuden ihop och börja använda foliehattar i stället. | |
| fredray | 2013-09-08 19:52 | |
![]() | bara jag som flyktigt läser rubriken som "stora avsugningen"? | |
| Megaherz | 2013-09-08 19:54 | |
![]() | Nej, det gör nog alla fredray :) | |
| hfranke | 2013-09-08 19:57 | |
![]() | Jepp! Jag med, varenda gång! | |
| dinodog | 2013-09-08 20:38 | |
![]() | Megaherz Radar är en insektspray. Är inte hälsosamt att använda den på den egna kroppen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-08 20:39 | |
![]() | Gunilla, det behövs inga längre stunder,det är en sekunds verk | |
| Gunilla _ | 2013-09-08 20:50 | |
![]() | Nja, en sekund var ju en kraftig underdrift iofs. Det krävs mer tät kontakt än så. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-08 21:04 | |
![]() | hur många gånger har du lekt med en Lus Gunilla?och sett hur snabb dom är?Det står på lusmedelsförpackningen att man ska bena upp håret,och systematiskt ta en tofs i taget är man på högersida och kammar drar dom snabbt över till vänster sida och tvärt om,det är inga dumma djur,elkammen funkar ganska bra på levande löss men inte på ägg | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-09-08 21:14 | |
![]() | en sekund räcker utmärkt för det lille äcklet. tyvärr. | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-09-08 21:14 | |
![]() | men hur gör man med radarn, sover med den. löss som faan i flickornas skola nu. vill veta att det finns ett botemedel. | |