Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 726

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bob1002012-09-21 17:11
Antal inlägg: 854

Jag tror inte kamphunden är till för anfall, utan mer försvar.

Sandra1990a2012-09-21 17:19
Antal inlägg: 153

jo men det e ändå patetiskt att jag som har kontroll på hunden ska behöva ta skit från någon som har en LÖS hund och som flyger på min KOPPLADE hund som inte ens gjort någe förutom kissat i buskarna.

salix - Ej medlem längre2012-09-21 17:29
Antal inlägg: 106

Citat från SBK:s sida:
"Det strikta hundägaransvaret betyder helt enkelt att du som hundägare alltid är ansvarig för vad din hund gör, oavsett om din hund har blivit provocerad eller inte.
Det kan tyckas konstigt och märkligt att du blir ersättningsskyldig om din kopplade hund skulle råka bli påhoppad av en lös hund och hamna i slagsmål. Om din hund i en sådan situation skulle klara sig utan skador medan den lösa hunden får bitskador är du som hundägare ersättningsskyldig för veterinärvården av hundens skador."

SkySpy_2012-09-21 17:32
Antal inlägg: 4418

Varför måste man ha kamphundar. Går det inte lika bra med en liten tax eller pudel. Hund som hund? Huvudsaken är väl sällskapet som hunden ger.

jonisk - Ej medlem längre2012-09-21 17:33
Antal inlägg: 7985

Men du skrev ju att hon fick varning eller böter. Jäjä. Annars är det ju som salix skriver, oavsett ras. Sen att kontrahenten skyllde på rasen, fine, men det har ju inget med 'domen' att göra i sak.

Sandra1990a2012-09-21 18:01
Antal inlägg: 153

SkySpy - Du frågar varför man ska ha kamphund.. jo för det e som vilken hund som helst tycker jag eftersom det var inte MIN hund som gjorde fel utan hennes med labradoren.. och du snackar om pudlar och taxar.. de har också temperament ska du veta... det handlar inte bara om "kamphunden" som du påstår!! varför har du så mkt emot sånna hundar? du säger hund som hund, varför ha sånna föredommar om HUND som HUND?? Om du nu ändå tycker att hund e som hund.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?