Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jonisk - Ej medlem längre2012-11-01 12:04
Antal inlägg: 7985

Konkurrensutsätt kungahuset och gör en anbudsförfrågan. Bortsett från anslagen till slottsstaten, vars verksamhet jag stöder till fullo (såvitt jag vet), så hade jag kunnat ta uppdraget för en miljon i månaden.

ormesson - Ej medlem längre2012-11-01 12:47
Antal inlägg: 82

slånbär, hur var Nappe släkt med Jean-Baptist?hade jag ingen aning om.
Jo alla dessa stiftelser är tydligen inte underkastade granskning, borde vara så med tanke på vilka belopp det handlar om. Vidare borde hovet kanske redovisa mer öppet vad skattepengarna går till. Kungens privata pengar är hans ensak.

mask12012-11-01 13:34
Antal inlägg: 374

Hej!
De var inte släkt, om man inte räknar buksvågrande som detta,.. De konkurrerade om samma älskarinnor och J-P var lite för framgångsrik med både med detta och som marshalk!...vilket fick Nappe på dåligt humör.
Bernadotte tog då Napeleons utsikter och framgångar dalade en reträttplats(vilken han inte varit intresserad av från början) som kronprins i Sverige!( efter att ha mutat svenska riksdagen med att betala av i princip hela svenska statsskulden ur egen ficka. Sverige på ruinens brant efter kriget/freden 1809 mot Ryssland.
Detta skapade ett bra läge att förhandla fram den apanage-deal svenska kungahuset fortfarande har!)

Rätt kul att en fd antiroyalist Jean-Baptist blev svensk kung, går ett rykte om att han i sin ungdom tatuerat in död år kungar,. på ena axeln(På franska)

mask12012-11-01 13:35

anknöt till slånbär...

mask12012-11-01 13:38

rätt kul med denmed Estelle påbörjade matriarkat-arvslinjen-
Håller annars med jonisk! Jag kan bjuda under 500 000/månad är helt ok.

ttiittii - Ej medlem längre2012-11-01 13:39
Antal inlägg: 37631

jan bernadotte har startat ett företag där han tar betalt för att kolla om folk är släkt med kungen,men det kanske ni har missat

jonisk - Ej medlem längre2012-11-01 13:40

495'

ttiittii - Ej medlem längre2012-11-01 13:53

är så många släkt eller har så många testat sig,kanske ska jag testa om jag är släkt med kungen

Yonderboy - Ej medlem längre2012-11-01 14:11
Antal inlägg: 1661

Jag gillar verkligen eklekticismen med monarkin i dagens demokratiska marknadsekonomiska samhälle! En institution som ärvdes ifrån den absoluta staten och dess givna föregångare och som står i absolut kontrast mot de borgerliga idealen av individualism och professionalism.

Man väljer att omhulda en mysticistisk förställning om förvärva legitimitet utifrån ett mer eller mindre statiskt klass system där monarkin utvinner sin suveränitet genom blotta jaget.

När kan man höra att folk väljer att lägga sin röst för att man tycker om Reinfelds vackra lockar eller att Sjöstedt sköter sig så bra på offentliga middagar?

Även om det är djupt motsägelsefullt och är en rest ifrån en förgången tid så är det ändå en relativ svaghet att bourgeoisien inte har förmått mala ner det gamla och ersatt den kulturella överbyggnaden med något eget.

jonisk - Ej medlem längre2012-11-01 14:17

Samma inlägg igen?

slånbär2012-11-01 14:25
Antal inlägg: 5539

Jag skrev att dom var släkt genom gifte eller hur? Tänkte att det liksom framgick då att det inte var ett direkt släktskap jag syftade på. Desirees syster var gift med Napoleons bror.

ttiittii - Ej medlem längre2012-11-01 15:00

limpan, jag tror bara det är du som tror på camilla, alla andra har sett igenom henne för länge sedan,men det behövs en viss inteligens för det och det kan vara svårt att uppnå för alla

limpan__22012-11-01 15:09
Antal inlägg: 2847

Kungen har ju inte förnekat att det hänt, inte heller kom dementier från ett flertal andra namngivna i hennes bok...

Dig som person har jag slutat kommentera, jag riskerar ju att bli avstängd då.

FLuBBaH - Ej medlem längre2012-11-01 15:10
Antal inlägg: 449

Ignorera, Limpan. Ignorera. :)

Vendela342012-11-01 17:50
Antal inlägg: 145

ttiittii kl15.00 - vilket satans på hopp
Prata för tusan inte för mej - jag kan föra min egen talan!!
Vi som tror på Camilla är alltså ointelligenta?!

Mouche - är detta inte en anledning för att hota med avstängning?

UllaBson2012-11-03 19:19
Antal inlägg: 17

Tycker det var taskigt sagt av ttiittii. Ungefär som om du Vendela skulle sagt att alla som har för många barn är ointelligenta - observera förresten att intelligent stavas med 2 L!!! Undrar dessutom hur man kan se "igenom" Camilla - är hon av glas??

Locomondo - Ej medlem längre2012-11-05 14:48
Antal inlägg: 3768

Tittii -
Sist någon hade lite skit att komma med om kungen var en av hans närmaste vänner tydligen benägen att ringa ett samtal till kriminella för att luska fram vad för typ av info som egentligen fanns att tillgå.
Om man är helt säker på att något skumt inte finns då är man väl inte benägen att kontakta kriminella och erbjuda de ekonomisk ersättning för information?

Att Kungen ligger till höger och vänster (och Silvia också för den delen) är knappast någon nyhet eller skandal. Klart de får hålla på så om de vill, de har väl behov som alla vi andra?
Att de dock roar sig för våra skattepengar är dock inte lika ok.

Jag anser mig vara normal-intelligent och i 9 fall av 10 skulle jag nog tro mer på Camilla än Knullkungen faktiskt...

ormesson - Ej medlem längre2012-11-05 16:55
Antal inlägg: 82

nämen Silvia också, jag tror jag dånar.....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?