Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-03 13:20 | |
![]() | En del förstår produktion och import bättre än humanitära och globala aspekter. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2012-11-03 15:31 | |
![]() | Jag funderar på att börja använda uttrycket "IQ stol" istället för det jag normalt använder om korkade varelser; "IQ fiskmås". | |
| Daggdroppe | 2012-11-03 15:41 | |
![]() | Jag tycker Sverige ska bli som Finland, dom tar väl emot ett visst antal flyktingar om året? Tycker även vi svenskar ska prioriteras före invandrare med jobb, boende osv. Det är ju trots allt Sverige, vårat land. | |
| Tjoran | 2012-11-03 15:46 | |
![]() | Klart att dom ska komma hit, alla vill dricka från våra chokladfontäner, bada i regnbågsfloder, och bo i sockerkakshusen. Skicka dom till tyskland, dom har ju fortfarande dåligt samvete för andra världskriget och säger inte nej till någon. | |
| stol | 2012-11-03 15:46 | |
![]() | Totravel. Bara för att jag inte tycker som du då har du rätt att håna. En fiskmås är inte så dumma som du tror. Vad är det som gör att just du höjer dig över nivån fiskmås. Frågan är om du skulle våga komma med ett sånt påstående öga mot öga. Jag är inte överens med många på den tråden, men jag respekterar och hånar inte andra med uttryck som du kommer med. | |
| cis45 | 2012-11-03 15:55 | |
![]() | Till stol : du har skrivit mycket kloka saker här, så fiskmåsar måste vara väldigt intelligenta :) . Tråkig nivå på enkel här i forumet men när hjärnan tar slut tar ordbajseriet vid !!! | |
| plantjohan | 2012-11-03 16:06 | |
![]() | Helt rätt daggdroppe. Håller på dej...till hundbiten... Det har ingen betydelse vilka vi röstar på. Bägge blocken fiskar röster med generös flykting politik. Men de två värsta är. Mp o. V ge fan i o rösta nästa val för vart man än lägger rösten så är det mp o v som styr. Minoriteten med andra ord. Kunde M o S. Styra skulle det nog kunna finnas en gnutta hopp om en rättvisare politik. Ett exempel på orättvisa: farsan har jobbat sen han va 16 år (född 45) pension 7300:- efter skatt. Min sambo hjälpte en invandrare med ett kontoutdrag för fem år sen . Kunde inte svenska och hade släktingar som inte heller kunde svenska.... Pension stod det : 10300:- ........ Hur i helvete har man kunnat dra i hop den pensionen ? Sug på den ni....!!!! Har dessutom en bekant som jobbat på migrationsverket och bekräftat dessa uppgifter..... | |
| Daggdroppe | 2012-11-03 16:08 | |
![]() | plantjohan, förjävligt rent ut sagt. | |
| stol | 2012-11-03 16:31 | |
![]() | Tack CIS45 | |
| EttVirrvarr - Ej medlem längre | 2012-11-03 16:51 | |
![]() | Finland tar visst emot utlänningar, men är trots allt världens bästa land. www.intermin.fi/sv/m...l_ finland_ | |
| Daggdroppe | 2012-11-03 17:04 | |
![]() | Jag skrev inte att dom inte tar emot utlänningar. | |
| stol | 2012-11-03 17:08 | |
![]() | Dom tar emot men de gör det med eftertanke och klokhet. Finland satsar på att verkligen integrera invandrarna. Finland rättar kappsäcken efter mun och de får kritik för att de tar emot allt för få, men dom de tar emot får och ges förutsättningar till integration. Vi har mycket och även Europa att lära av Finland. Finland ska inte kritiseras. | |
| Daggdroppe | 2012-11-03 17:11 | |
![]() | True that. | |
| limpan__2 | 2012-11-03 18:15 | |
![]() | Vad är det som är så mycket bättre i Finland? Förutom att de enligt er har färre invandrare? Arbetslösheten är densamma, inflationen högre, valutan har deprecierats mot kronan, de har lägre BNP per capita och ett lägre HDI index. Ogilla invandrare men skyll inte på ekonomiska orsaker om ni inte har bättre på fötterna! | |
| EttVirrvarr - Ej medlem längre | 2012-11-03 18:22 | |
![]() | Ursäkta Limpan, men va de inte du som nyss sa att man inte kan förvänta sig resultat direkt?? Snacka om att skjuta sig själv i foten.. | |
| TASKMÖRT | 2012-11-03 18:30 | |
![]() | Stol: Jag aldrig påstått att du är rasist eller helt platt påstått att Sverige är rikt och har råd att ta in allt och alla. Inlägget var specifikt riktat till ditt resonemang som jag också citerade. Att försöka insinuera att flyktingarna gör fel som försöker göra sig en dräglig tillvaro i ett i jämförelse både rikare, säkrare och mer jämlikt land - att de har något slags personligt ansvar för att deras land blir invaderat eller har en järnhård diktatur. Det är motbjudande. Flyktingar tar man inte emot för att gå med vinst, det handlar om medmänsklighet och ansvarskännande. Och att komma med skräckpropaganda om hur OFANTLIGA mängder invandringen kostar (vilket folket på "din" sida, för att använda ditt språkbruk, ständigt gör) och hävda att den är orsaken till i princip allt fel i landet är inte bara motbjudande utan även ohederligt och framför allt faktamässigt fel. Man ska passa sig för universallösningar - de är oftast inte lösningar alls. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-03 18:32 | |
![]() | dom som tjötar på om rasister är dom som är emot invandring,vi som är för invandring kallar ingen rasist | |
| TASKMÖRT | 2012-11-03 18:44 | |
![]() | För övrigt är det ingen som hindrar dig eller de "dina" från att diskutera invandringsfrågan eller försöker tysta ner dig. Men retorik och ordval spelar stor roll, speciellt när det gäller så pass känsliga frågor som invandringen där det finns många _verkligt_ främlingsfientliga och rasistiska krafter som, tyvärr, försöker förgifta debatten med oärlig propaganda. Egentligen är det ganska enkelt: kritisera invandringen så mycket du vill, men om du använder klart främlingsfientlig eller rasistisk retorik och argumentation så kommer folk att se dig som båda delarna oavsett om du egentligen är det eller inte. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-03 18:49 | |
![]() | Vi är alla människor och har rätt till trygghet oavsätt var vi bor i värden,tänk om det vore krig i sverige och vi behövde fly för att vi vill att våra barn ska leva och få mat för dagen,men inget land tog emot oss och tyckte vi kunde svälta ihjäl eller bli bombade,det är ingen bra ide för någon klart vi ska hjälpa varandra så gott det går | |
| stol | 2012-11-03 19:16 | |
![]() | Taskmört. Du poängterar hela tiden invandringen ska kosta och det gör den men tycker du inte att det finns en gräns. Kan gränsen månne vara när den Svenska välfärden bantas ner till en farligt låg nivå, ingen vet när det går överstyr och då kommer skiten som en chock för invandrarna och Svenskarna. Även du måste förstå att det finns en övre gräns eller tror du att Sverige har obegränsade resurser, hur tänker du. Fattar du inte att även jag vill att Sverige ska hjälpa folk i nöd men det finns en övre gräns. Vad är det du inte förstår i mitt resonemang när det är väl känt i hela Sverige att vi har hör arbetslöshet, inga bostäder, att skolan och sjukvården är nedbantad till en farligt nivå alla dessa ting försvårar en integration. Varför fattar du inte detta vad är problemet eller är du bara ute efter att provocera. | |