Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dinodog | 2013-01-23 18:50 | |
![]() | Men vägtullarna tar ju kort åt båda håll. Så då spelar det ingen roll om du ligger i röven på bilen framför. | |
| Kokonut | 2013-01-23 21:07 | |
![]() | Vem säger att det är olagligt ? Vart står det någonstans? Varför får man ej hitta kryphål för att slippa betala skatt? Varflr skulle.man vara snål bara för att man kommer på ett sett som är lagligt och man slipper? Har kollat på transportstyrelsen och på den dagen skulle det vart 13:-. Men har bara 8:- då jag åkte hem. Mitt humör e på topp men alla tycker inte jämt som du skriver å tycker. Du borde förstå det nån gång. | |
| slånbär | 2013-01-23 21:24 | |
![]() | Oj oj oj du är fortfarande arg. Sluta med det , det är varken bra för hälsan eller dina medtrafikanter. Om jag inte minns helt fel så är det reglerat i lagen hur nära ett framförvarande fordon man får ligga vilket då även innebär att om det är för nära så blir det liksom lite olagligt. Precis som det blir lite olagligt om du kör fem km för fort. Inte för att jag säger att du för det utan bara som ett exempel. Så du inte blir upprörd och tror att jag anklagar dig för något nu. I min värld så är det fel att hitta kryphål för att slippa betala skatt. Då är det bättre att hitta andra lösningar. Eller försöka påverka politikerna att tänka om, vilket tyvärr oftast är lite hopplöst. Jag gillar heller inte att betala trängselskatt och jag kan verkligen hålla med om att just den i GBG är urbota korkat upplagd, men jag skulle aldrig i livet sitta och hitta på sätt för att slippa undan, skitig nummerskylt, gladpacka den och massa annat trams som folk har försökt med. Eller åka till jobbet en timme tidigare så man slipper betala. Antingen får man betala eller åka kommunalt. För min del skulle jag helst inte välja kommunalt eftersom det funkar så uruselt. Men jag behöver inte välja antingen eller för jag går till jobbet så jag slipper dom problemen. | |
| Kokonut | 2013-01-23 23:17 | |
![]() | Har jag nämnt skitig nrplåt? Gladpack? Varför får man ej hitta kryphål för att slippa betala skatt? Vad är olagligt med det? Kollar du aldrig upp å jämför priser på produkter du skall köpa? Kan man hitta nåt billigare så tar man väl det om det är samma produkt? Läste du att jag skrev köer? Ligger man ej i 100km/h. Kryp...stopp...kryp...sto pp.. Hamnade underkameran å stod nån meter ifrån...tror ej det e straffbart. Visa mig den paragrafen så e du snäll. Oj oj oj.... Sen att påverka politikerna om skatt...tycker du vi påverkat skatten på bensinen? | |
| slånbär | 2013-01-24 07:10 | |
![]() | Ok kokonut- med dig måste man vara övertydlig. Du har inte skrivit någonting om skitiga nummerplåter eller gladpack, det var exempel på sådant som jag vet att folk testade när skatten infördes i stockholm. Det spelar ingen roll hur långsamt man kör ,man är alltid skyldig att hålla ett visst avstånd till framförvarande fordon, även i köer eller rättare sagt i synnerhet i köer. Det är där dom flesta småkollitioner sker vilket förstås beror på att folk ligger för nära. Det kanske inte är olagligt att hitta kryphål men omoraliskt åtminstone i min värld. Vad gäller att påverka politiker så kan jag bara tala för mig själv och jag röstar på dom jag tror ska vara bäst men ändå är man alltid missnöjd med nåt. | |
| Kokonut | 2013-01-24 08:23 | |
![]() | I stort sett är.man missnöjd med politikerna.... Jag ställde en motfråga om nrplåt m.m för du skrev motfråga om betong grisar och gångbanor som jag nämnde att så kör dom här. Du.behöver ej va övertydlig och göra dig märkvärdig. Jag förstår vad du menar. Men du blossar upp detta som ett tredje världskrig bara för att jag nämnde att kameran ej tog när vi hamnade närmare varandra. | |
| Kokonut | 2013-01-24 08:25 | |
![]() | I stort sett är.man missnöjd med politikerna.... Jag ställde en motfråga om nrplåt m.m för du skrev motfråga om betong grisar och gångbanor som jag nämnde att så kör dom här. Du.behöver ej va övertydlig och göra dig märkvärdig. Jag förstår vad du menar. Men du blossar upp detta som ett tredje världskrig bara för att jag nämnde att kameran ej tog när vi hamnade närmare varandra. | |