Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 19 467 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sharky68 | 2012-12-15 00:12 | |
![]() | Den va dålig. Tar du bort nåt så smakar det inte rätt..Tar bort nejlikan i pepparkaksdegen t.ex | |
apbur | 2012-12-15 00:14 | |
![]() | Eller pepparn. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 00:19 | |
![]() | Tyvärr är det nog väldigt många som inte har förstått problematiken. Walt Disney Company kunde kanske ha informerat sina miljoners miljarder tittare lite mera. | |
Sharky68 | 2012-12-15 00:20 | |
![]() | Snälla sluta se rasism i varenda jävla detalj.. det har gått för långt nu! Att det finns folk som systematiskt granskar varenda ursvensk tradition för att hitta nåt är för mig jäkla tramsigt. Det är precis så sensationsjournalistik fungerar. Att provocera fram. Men dagens media levereerar inte längre sanningen pga rädslan. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 00:22 | |
![]() | Lite patetiskt faktiskt, att medelålders (och över) medelsvenssons lipar för att de inte får se den svarta lilla dockan. lol | |
Behringer | 2012-12-15 00:40 | |
![]() | Hur mycket har du principfast argumenterat mot tidigare års förändringar av det tecknade barnprogrammet som sänds i SVT på julafton, Sharky? Du räknar väl inte ett USA-baserat multinationellt förtetags produltion som nånting ursvenskt? | |
Sharky68 | 2012-12-15 00:44 | |
![]() | hundbiten. haha det handlar om principer.. som vissa verkar sakna.. | |
Behringer | 2012-12-15 00:48 | |
![]() | En princip kan ju vara att en upphovsrättsinnehavare får presentera sin produktion i exakt den tappning som han själv finner lämplig | |
greatdane | 2012-12-15 00:51 | |
![]() | Vad är det egentligen som är så konstigt med att Walt Disney tar bort dessa nidbilder? Man undrar om de som tycker det också är ledsna över att kvinnor inte ser ut så här längre? urbancowgirlvancouve...-w ife2.jpg Eller att män inte framställs så här? fire-starting.com/wp...av eman.jpg Eller att kyrkan inte längre är allsmäktig och tillämpar stening, bålbränning och andra fruktansvärda straff? Om man har insett att man inte vill vara en del av det fortsatta förtrycket när det handlar om en själv, sin egen kultur och sitt kön, så borde inte steget till att hjälpa någon annan på traven vara så långt. Eller? Jag synar er oro över julen och dubblar. Jag menar att er jul kommer att vara precis så fantastisk eller fruktansvärt som den brukar vara, utan dessa stereotypiska inslag i ett program som - med handen på hjärtat - nästan ingen tittar på ändå. | |
Sharky68 | 2012-12-15 00:51 | |
![]() | behringer inte alls egentligen för i slutet av programmet har det i många år lagts in en aktuell Disneyfilm. Men det gamla har ju hållits intakt. Jag vet inte hur de tekniskt sett gör på SVT om de köra gamla videoband av originalen och sen lagt in det nya precis efter i sändningen. Som jag förstått av det nya så är det en digital remaster till HD-kvalitét. Jag är inte ett dugg intresserad av att se en remaster. Den är inte originalet! | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 00:55 | |
![]() | Jaja, Behringer, den principen är bra och att jag högg på den var bl a för att nära anhörig hör till kategorin "Rör inte Kalle Ankas Jul". Jag tittar inte ens på det själv men har nu förstått innebörden av svarta dockan och judekarikatyren. | |
Sharky68 | 2012-12-15 00:56 | |
![]() | Den som har "originalet" inspelat från tidigare år får skatta sig lycklig. Tror Disney gör fett bort sig i år. Ingen kommer se den nya! | |
Behringer | 2012-12-15 00:59 | |
![]() | Så att byta ut hela avsnitt i det tecknade barnprogrammet är bättre än att redigera några sekunder...? Principen om upphovsrättsinnehavarens oinskränkta rätt att presentera sin produktion som han vill, den köper du alltså inte, Sharky? | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 00:59 | |
![]() | Är du allvarlig, Sharky? | |
Sharky68 | 2012-12-15 01:02 | |
![]() | Bara se omröstningen på Aftonblaskan... över 95% tycker det är fel att klippa bort... det säger väl allt? Ni som inte ens tittat på Kalle Ankas jul den 24:e kl 15 tidigare år kan väl hålla käft. Eller? | |
Behringer | 2012-12-15 01:02 | |
![]() | Ett helgon från Italien och inte minst några figurer som hängts på hennes följe tämligen nyligen och ett amerikanskt tecknat tv-program är alltså ursvenks tradition. Ta mej fan om inte jordens undergång är nära. God natt! | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-15 01:03 | |
![]() | Jag sa inte att receptet blir bra, jag sa att man får. Och det är faktiskt för jävla larvigt att som vuxen bli tjurig för att man inte får se dockan. | |
Sharky68 | 2012-12-15 01:06 | |
![]() | Jordens undergång sker den 21 som sagt.. så vi slipper nog se Kalle i den nya versionen ändå..tack o lov (ironi) Haha | |
greatdane | 2012-12-15 01:06 | |
![]() | Nu känns det ju inte direkt vederhäftigt med en röstning på Aftonbladet. | |
Sharky68 | 2012-12-15 01:06 | |
![]() | Tjurig, fniss.. ni är roliga! | |