Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:09 | |
![]() | SirMattBusby, Matt 5:15 När man tänder en lampa så täcker man inte över den, utan tvärtom ställer man den så att den lyser för alla i huset. På samma sätt ska ert ljus lysa för människorna, så att de ser allt gott ni gör och hyllar er Far i himlen. | |
| Svediska | 2013-05-23 09:09 | |
![]() | Vad är över huvud taget vitsen med detta livet? Perspektivet med evigt liv svindlar! | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:12 | |
![]() | Jag vet vilka avsikter jag har med er, säger Herren: välgång, inte olycka. Jag skall ge er en framtid och ett hopp." (Jer 29:11) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:12 | |
![]() | sir Matt,jag kan känna tvärt om att dagligen så försöker folk avkristna mig av någon anledning | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:13 | |
![]() | jag har varit en icke Kristen.och själv tagit mitt avgörande beslut, och jag skulle tom dö för Jesus som han dog för mig | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:15 | |
![]() | ttiittii, <3 härligt att höra. kram Dom som vill får gärna läsa min blogg, men jag har inte hunnit skriva så mkt där. Det blir lite då och då. friendinjesus.blogg.se/ | |
| Svediska | 2013-05-23 09:19 | |
![]() | Ja, åtminstone alla som har och utövar sin makt för pengar, makt och sex tackar och tar gladeligen emot alla okritiska lättledda. Precis som alla s.k. "medium" gör, så vilken den största guden är råder det inget tvivel om. | |
| Gloria56 | 2013-05-23 09:19 | |
![]() | Man pratar om bibeln som en sanning!! Ett gäng killar som skrev en antologi som sedan byggdes på vartefter. Mycket välskriven har den lurat många miljarder människor genom åren. Många behöver den att gömma sej bakom när verkliga livet blir för svårt. Jag väljer att ägna mej åt verkligheten. Men.....ägnar mej inte åt att försöka omvända någon - alla gör sitt val. | |
| limpan__2 | 2013-05-23 09:22 | |
![]() | Fortfarande ingen som anser sig kristen som har ett svar på frågan om hur ni ser på de levnadsregler Jesus talar om i sin bergspredikan? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:26 | |
![]() | gloria,jag tror inte Bibeln är skriven för att lura någon,och Bibeln är dom kristnas värklighet,har lite svårt att förstå att ni som kallar er icke kristna inte kan respektera det | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:29 | |
![]() | vad exakt är det du vill kritisera i Bergspredikan limpan? | |
| Gloria56 | 2013-05-23 09:35 | |
![]() | Ja ttiittii - vänd på det. Du får ju också acceptera att jag (vi?) som hedning(ar) har en annan tro. Som jag sagt - försöker inte omvända er. Har du någonsin sett oss ute i samhället för att omvända som ni kristna gör? Nej, alla blir saliga på sin tro! | |
| limpan__2 | 2013-05-23 09:39 | |
![]() | Ingenting vill jag kritisera, jag ser det som lika viktigt som vilken saga som helst. Men ni pratar hela tiden om att det inte finns några särskilda regler som kristna bör följa trots att stora delar av Jesus längsta tal handlar just om hur en hans följare bör leva. Varför väljer du/ni bara ut budorden som levnadsregler och inte de andra (lite svårare) delarna? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:47 | |
![]() | budorden limpan är en gåva som vi kristna följer då vi blir frälsta,vad vi gjorde innan vi blev frälsta har vi blivit av med,vi är förlåtna allt vi gjort är kastat i glömskans sjö och där är fiske förbjudet,Gloria har jag någonstans inte asepterat din tro?nä jag tror inte det. du är fri att ha vilken tro du vill Jesus tvingar ingen till sig,det är helt fritt att tro på vad man vill.Jag ser er ständigt ute i samhället på krogar utefyllställen och ni kämpar som galningar för att få alla med er i fallet,men kämpa på ni mig gör det inget | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:49 | |
![]() | Jag är uppvuxen i en kristen familj, inga problem där; mina föräldrar är av uppfattningen att man väljer sin egen väg när man är tillräckligt gammal, inga försök att pracka på mig något. Men jag gick i kyrkan (söndagsskola, ungdomsgrupp) till i mitten på nian, och där var det en helt annan sak. Fick förvisso svar på mina många frågor, men aldrig med annat än bibelord. Kände aldrig någon gemenskap utan fick alltid känslan av att jag var det svarta fåret som gick åt andra hållet. Att man var tvungen att vara en korkad, icke-analytisk flockmedlem för att passa in. Sen började jag intressera mig mer för naturvetenskap, och tilltalades av att läsa om vad som faktiskt finns belägg för. Bevis. Logik. Det enda upprabblandet av bibelord som "svar" på frågor och logiska vurpor gör är att befästa min tro; min tro att det är en mytologi. En som inte håller för ifrågasättande, som endast kan belägga sig själv med sig själv. Som inte är logisk, inte konsekvent, inte håller för granskning. Inte sann. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:51 | |
![]() | konstigt nulj,att du har den inställningen att kristna prackar på, då du växt upp i en kristen familj | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:52 | |
![]() | Min familj har aldrig prackat på, däremot kyrkan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:53 | |
![]() | Märklig kyrka du växt upp i,vilken kyrka var det ? käns som det var på 50-talet men det kanske det var | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-23 09:59 | |
![]() | Ett antal olika kyrkor; mission/baptist/pingst/sv enska kyrkan. Men mer än aktivt påprackande stördes jag av en ovilja och okunskap i att kunna förklara och försvara, att inte kunna hantera och diskutera ett ifrågasättande. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-23 10:00 | |
![]() | 50-talet? Ja, så gammal är jag. | |