Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 305 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-11 20:29 | |
![]() | Däremot så tycker jag att det är bättre att erbjuda behandling till de som inte klarar att ta tag i sitt eget liv, snarare än att lämna dom utan någon som helst hjälp och låta dom ruttna bort. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-11 20:32 | |
![]() | Att vården hjälper den som äter på tok för mycket eller på tok för lite, lönar sig nog i det långa loppet. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-11 20:33 | |
![]() | exakt min tanke, pink ribbon. | |
| Sote | 2013-08-11 20:38 | |
![]() | Pabster- men självklart vill vi det!! Jag tycker att det är jättebra att folk röker och dör i kol och lungcancer också. För att inte tala om alkoholrelaterade sjukdomar, inklusive misshandel av folk, främlingar som familj. Folk som får hudcancer efter för mycket solande framförallt solarie är ju inte heller fel. | |
| pabster1 | 2013-08-11 20:47 | |
![]() | Det är givetvis så att alla som behöver vård får vård. Men om antalet som behöver vård ökar på grund av ökad övervikt i samhället vad händer då? Jo fler delar på samma mängd begränsade resurser. Alla får vård men de obeastas vårdpengar tas från övriga sjuka för den totala budgeten ökar vi inte. Fler borde engagera sig mot övervikt det dödar människor det är för övrigt det jag har emot det hela. Vi behöver alla äta hälsosammare kost och träna mer. | |
| Rultatultan | 2013-08-11 20:54 | |
![]() | Om den dagen kommer när jag blir så stor att jag tar upp mer än mitt säte på flyget, då betalar jag gladeligen för två stolar. Inte bara för mina medpassagerares skull, utan för min egen - jag vill ju OCKSÅ känna mig bekväm när jag flyger. Det är inte så superroligt att veta att snubben intill känner obehag över att jag brer ut mig över ett och ett halvt säte... Jag har erfarenhet av övervikt. Jag har kämpat med och mot min vikt praktiskt taget hela livet. Att höra TS mena att hårda ord från främmande människor angående kroppshydda på något vis skulle få "poletten att trilla ner hos mig" är som en smocka rakt i ansiktet. Dum, dummare, dummast? | |
| Sote | 2013-08-11 20:54 | |
![]() | Pabster- rökarna, alkisarna, och andra ätstörda personer då? För att inte tala om idrottare som drar på sig akador av olika slag. Kolla bara på friidrottare. Eller fotbollsspelare. Jädrar vad dom kostar samhället pengar. Ska dom få bekosta sin vård själva också? För det är väl ingen som tvingar någon att hoppa häck heller? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-11 20:55 | |
![]() | pabster1: Det är väl för tusan ingen här som uppmuntrar till övervikt? Nu börjar jag bli förbannad. | |
| Sote | 2013-08-11 20:56 | |
![]() | Rultan- tänk att jag skulle hålla med dig ! Där ser man. | |
| pabster1 | 2013-08-11 20:56 | |
![]() | Ok sote ta en chipspåse till och skit i det jag skriver. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-11 20:57 | |
![]() | bara för att inte alla går åt lika aggressivt gentemot de överviktiga som du gör pabster, behöver inte det betyda att man anser att övervikt är något man bör främja. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-11 20:57 | |
![]() | Jag tycker också att det är ett problem av vi i i-länder blir tyngre och tyngre, men tvång och negativ särbehandling brukar inte vara så lyckat. Man är inne på en lite farlig väg om man ska ha särskilda vårdköer för överviktiga, nysvenskar, slalomåkare, solbadare, dykare, poliser eller vad som helst som innebär en ökad hälsorisk. Och tänk vad många skattekronor det kommer in på varje chipspåse (ursäkta skämtet, lite allvar var det också). | |
| Rultatultan | 2013-08-11 20:59 | |
![]() | @Sote Du skrev: "Rultan- tänk att jag skulle hålla med dig ! Där ser man." Hah! Jag SÄGER ju det...undrens tid är inte förbi! ;) | |
| pabster1 | 2013-08-11 21:00 | |
![]() | Jag är väldigt tydlig i mina inlägg att jag inte förespråkar särbehandling. Jag är också väldigt tydlig med att de kraftigt ökade sjukdomskostnaderna i hela västvärlden på grund av övervikt inte har resulterat i lika kraftiga utgiftsökningar på sjukvård. Så vad tror ni då har hänt???? och är inte det ett problem?? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-11 21:01 | |
![]() | Vem har sagt att det inte är ett problem? Är du schizofren pabster? Paranoid? Foliehatt? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-11 21:01 | |
![]() | oj, förlåt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-11 21:02 | |
![]() | Pabster,såg filmen och bitvis några andra då jag ändå var där,det är skrämmande.skrämmande att barn i usa inte vet vad tomater är | |
| pabster1 | 2013-08-11 21:05 | |
![]() | Molle sätter nytt bottenrekord i debatter jag sett här på beta.... grattis till det molle. Ingen annan än titti som tittade? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-11 21:06 | |
![]() | pabster. ja, det håller jag med om. blev bara så trött på ditt sätt att förvränga det man skriver. känns som att du är ute efter att provocera. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-11 21:08 | |
![]() | pabster1 mycket intresant att du länkade dit 1000tack kommer se alla programmen | |