Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 20 484 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-28 00:25 | |
![]() | Jag har inte undersökt det själv, men enligt Malin Olofsson och Daniel Öhmans bok Matens pris så förhåller det sig så. | |
greatdane | 2013-08-28 00:39 | |
![]() | En kalori är en kalori – om man syftar på uppvärming av vatten. Men gäller det viktkontroll, hälsa eller effekten på en människokropp så är en kalori inte en kalori. Det finns många studier som visar hur olika typer av mat påverkar oss på olika vis – trots samma mängd kalorier. Enligt "kaloriläran" är tex smågodis bättre än nötter. NYT: well.blogs.nytimes.c...l& amp;_r=1 Studien bakom den: well.blogs.nytimes.c...l& amp;_r=1 | |
krysopras | 2013-08-28 07:00 | |
![]() | 125478 En hel del forskning för att inte säga enormt mycket forskning kring kolesterol- och mättade fetter utförs av och/ eller på uppdrag av de stora läkemedelsbolagen. Läkemedelsbolagen är jättesponsorer till universitetens biokemiska forskning. För där finns det ju massor av pengar att tjäna. Det ligger ju i läkemedelsbolagens intresse att folk i västvärlden äter mediciner hela livet. | |
krysopras | 2013-08-28 07:05 | |
![]() | Därför är det jättesvårt att få fram forskningsresultat som visar nåt annat än att fett är skadligt. För vem har lust att betala för forskning som säger att läkemedel är onödiga eller t o m skadliga? Staten kan vara intresserad, men nu har staten ju överlåtit finansieringen av medicinsk forskning åt marknaden. Det är där pengarna finns, men där finns ju då självklart ett vinstkrav som forskarna aldrig får glömma. Vårt livsmedelsverk finansieras av livsmedelsindustrin till minst hälften. Bl a av Dansukker. | |
kajix | 2013-08-28 07:15 | |
![]() | jag äter fett i mpttliga mängder. runt 70E%. | |
en dum en | 2013-08-28 07:37 | |
![]() | Har köpt mig en kokbok mest för att jag var nyfiken på vad/hur man kan äta och att det var utträknat i recepten kaloriintag. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-28 07:45 | |
![]() | www.forskning.se/nyh...05 658.html detta var kul läsning,att portionerna är 25% större i Frankrike en i Usa | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-28 07:48 | |
![]() | Detta är bättre en grädde och smör www.halsosidorna.se/...va xter.htm | |
krysopras | 2013-08-28 08:02 | |
![]() | Tittii, menar du att man måste välja? Äter du enbart kål? Det finns väl ingenting i lchf-dieten som förbjuder kål. Kål har tvärtom lågt kolhydratinnehåll och brukar vara väldigt poppis bland lchfare. Om man strimlar kål och steker den hastigt kan man ha någon av sina vanliga spagettisåser till och det blir jättegott. Man ska inte äta för mycket kål dock då kål har en goitrogen effekt. | |
kajix | 2013-08-28 08:03 | |
![]() | bättre hur då? | |
krysopras | 2013-08-28 08:05 | |
![]() | Titti, vad gäller länken om portionstorlekar i USA resp Frankrike så har du läst fel, det står att portionerna är 25% större i USA jämfört med i Frankrike, inte tvärtom som du lyckats få det till. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-28 10:46 | |
![]() | det var så jag menade ja ibland blir det fel | |
Gloria56 | 2013-08-28 14:44 | |
![]() | Min granne åt under 6 månader LCHF utan att gå ner ens ett kilo. Hon gav sej sjutton på att det så småningom skulle hända något på vågen. Passar LCHF inte alla? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-28 15:45 | |
![]() | ja det gör det nog,även om det inte är bra,tror hon inte klarade sötsuget och tjuvåt då ingen såg | |
kajix | 2013-08-28 16:37 | |
![]() | fast lite av idén med lchf är att få bort sötsuget. jag tror att det kanske inte passar alla vad gäller viktnedgång, även om det är hälsosamt i övrigt. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-28 17:09 | |
![]() | Folks kroppar är ju olika utformade. Jag åt lchf ett tag, och det enda som hände var att mina bröst växte. Jag tror att man får lyssna på kroppen. De flesta vet nog vad som är bra/inte bra för dom. Jag tex mår dåligt av för mycket socker och mejeriprodukter... Dock har jag ingen vidare disciplin | |
kajix | 2013-08-28 17:43 | |
![]() | mina bröst krymte. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-28 18:09 | |
![]() | +1 | |
MiaFredrika | 2013-08-28 19:26 | |
![]() | Som Mollee2 skriver, så är det nog väldigt individuellt vad som fungerar på vem. Alla människor är ju olika och vissa är känsliga för kolhydrater medans andra är känsliga för fett etc. Det man bör göra är ju att äta det som man mår bra av, precis som med motion...gör sånt du tycker är roligt så står du ut längre. Själv har jag aldrig tyckt att löpning varit kul...spelade hockey och fotboll när jag var yngre men undvek all löpträning som var förknippad med de sporterna. Sen bestämde jag mig för ca 10 år sedan att jag skulle börja springa och det gjorde jag. Orkade knappt 3 minuter i början, men jag fortsatte och utmanade mig själv hela tiden.Efter ca 8 månader orkade jag springa drygt en timme 3-4 ggr i veckan. Tyärr fick jag lunginflammation och då blev det ett så lång uppehåll att jag tappade all ork och lust. Nu vill jag igen, men vägen är lång...men jag SKA dit igen. | |
jellyflower | 2013-08-28 20:55 | |
![]() | Jag gick inte ned ett gram under mitt dryga år på lchf. Gick inte upp heller. Åt mycket majonnäs. Det är fördelen med den dieten, majonnäsen. Det är rätt kul att äta mycket majonnäs när man ägnat ett halvt liv åt att avstå från majonnäs. Jag älskar att träna på gym. Jag blir glad av träning. | |