Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 942

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132013-12-04 18:30
Antal inlägg: 17540

Sote
Nej, det handlar i stora delar om ekonomi - inte folkhälsa.

corlini2013-12-04 18:31
Antal inlägg: 3172

ja både TBC, polio och kolera finns ju i var mans hem. mässlingen dör vi allihopa i varje vecka och influensan skickar oss alla i graven.
fästinggrejjen är ju ett skämt inte ens 200 pers fick bett där TBE var involverat, av TBE fallen är någon enstaka procent av den farliga arten. hur många procent blir det på 9 miljoner pers? vi talar milliprocent och för det skall alla få panik?

blir man skitdålig söker man vård, man panikvaccinerar sig inte mot all möjlig skit innan man vet ett skit om saken. det är de som blir sjuka tillslut, de som överbeskyddar och på sikt sabbar sitt egna immunförsvar genom premedecineringar stup i kvarten.

stelkrampssprutan är bra, iaf när man jobbar mycket med djur och vassa gamla saker och ofta skadar sig eller blir huggen, biten, riven.

resten av allt sånt är ren trams, en miljardindustri som bygger på kombon vekhet-paranoia

Sote2013-12-04 18:36
Antal inlägg: 3557

Eller så beror dom låga talen av dokumenterade fall av tex mässlingan på att dom flesta faktiskt är vaccinerade mot det. Eller är det också en bluff? Det är ju faktiskt inte så att man inte vet ett skit om detta. Det har forskats en hel del inom alla dessa områden och tack vare att man kom på detta med vaccin mot div sjukdomar, smittsamma och dödliga sådana, såhar en väldans massa människor skonats från dessa. Men det kanske också är en bluff.....lite TBC har väl ingen dött av.....

Fesebengt22013-12-04 18:50
Antal inlägg: 1570

Sömnmedlet Neurosedyn ansågs väl också vara säkert fram till annat bevisades tyvärr....

micro1132013-12-04 19:01

Sote
Man vaccinerade inte mot vare sig mässling eller andra barnsjukdomar förr - det började man med först på åttiotalet. Det var ingen dödlig epidemi på den tiden.

AlfonsÅ - Ej medlem längre2013-12-04 19:03
Antal inlägg: 146

Jag visade idag mitt fredstecken för min närmaste pizzabagare som ligger på första plats i google när man söker på 'peace' och som får ca 160 miljoner sidvisningar per år. Han trodde det var Hitler's symbol.

AlfonsÅ - Ej medlem längre2013-12-04 19:06

Min skrivna svenska verkar lida..

Frasse2 - Ej medlem längre2013-12-04 19:14
Antal inlägg: 1465

Jävligt känd pizzabagare...:)

AlfonsÅ - Ej medlem längre2013-12-04 19:22

Provar igen...

Jag visade idag mitt fredstecken (som ligger på första plats i google när man söker på 'peace') för min närmaste pizzabagare. Tecknet får ca 160 miljoner visningar per år och han trodde det var Hitlers tecken...

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-04 19:28
Antal inlägg: 199

Corlini? Jag håller med dig helt..fullt och fast i allt du säger..De är presis så de är!

Och jag vet inte...? Men..? jag får en känsla av att lite längre tillbaks i tiden,före och fram till kanske år1990 nånggn.? Så känns det som att framställare av vaccin vart mkt. mer noga med att under lång eller längre tid innan vaccin släpps ut för injicering på människor , då ha testats för att vidare våga släppa ut det som ett godkännt vaccin? Vilket då jag också har hört ,presis som du corlini säger?handlar om allt från minst 10år-20år?

Och nu när de dyker upp nån såkallad flunsa eller t.om. en såkallad allvarligare flunsa av nåt slag? Ja då plötsligt har framställarna av vaccin lyckas röra ihop en smet av äggskal som från början var till för den hotande fågelinfluensan? men nu tillsammans med vaccinet som skulle verka mot svininfluensan?? :-/ Vad är de för jävla kockar som rör ihop ingredienserna till vaccin egentligen?? :-/ Det låter ju knappast som några seriösa kemister med dess forskare/laboranter/läkar e som sammarbetar presis..!!??? Speciellt när ingen med säkerhet kan svara på vad effekterna kan bli för en människa som injicerats med vaccinet?? :-/

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-04 19:31

Corlini? Glömde tillägga att? Ja..allt handlar om PENGAR!!!

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-04 19:36

Micro113? Ja...Jag håller med dig i de du säger!

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-04 19:38

Fesebengt2? Ja..helt vansinnigt?? fruktansvärda följder för de människor som föddes utan armar!!??? :/ rena försökskaninsexprimenten på människor!!! :/

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-04 19:55

Det var någon här på tråden som anmärkte och undrade varför jag gör så mkt ??? Okey..jag tycker fler människor borde reagera och fråga sig saker som sker och pågår i vår värld och varför???

Kolla in denna video www.youtube.com/watc...pY eekQkAdc

Så kanske ni förstår min tanke..och att i denna video så framgår också att gruppen Black Eyed Peas också ställer sig frågan med ett bra ?

Mollee2 - Ej medlem längre2013-12-04 19:59
Antal inlägg: 6950

Mer kärlek åt folket

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-04 20:04

Molle2? Presis..

Gr3en - Ej medlem längre2013-12-04 21:23
Antal inlägg: 930

Det kan även vara läge att reagera på att allt fler människor reagerar på saker dom bara har en lös uppfattning om. Finns det en möjlighet att konsekvenserna av detta ganska så självcentrerade beteende överväger fördelarna?

Hjälper inte en krona mer i en röda korset bössa än en hundring i en hemmasnickrad bössa som aldrig kommer tömmas eller skickas?

jin172013-12-04 21:27
Antal inlägg: 129

Tråden borde heta blandad diskussion för stollar!!!
Tror inte jag någonstans läst eller hört så mycket dynga på en gång rörande vaccinationer. Läs på lite och sätt er in i vad vaccinationer är för något. Ni kan sitta här och kaxigt påstå att ingen i er familj någonsin tagit vaccin mot än det ena och andra. Jag vågar däremot med full säkerhet påstå att många av oss som sitter här och diskuterar inte hade levt idag om man inte hade vaccinerat mot polio, smittkoppor etc.

Spanska sjukan dödade inte några tusen utan åtskilliga miljoner (förmodligen över 50) och var en influensa som kan komma tillbaka, men ni som är så kloka lär väl hoppa över vaccineringen även då och förlita er på turen för den är ju bättre än vetenskapen, eller hur.

Frasse2 - Ej medlem längre2013-12-04 21:30
Antal inlägg: 1465

Läste att priset ute på krogen hade blivit 4 % billigare...åh fan...

micro1132013-12-04 21:34

jin17
Ja, jag lär hoppa över den influensavaccinen också. Jag lever i ett land med väl utvecklad sjukvård - är själv inte undernärd eller svag i grunden och oroar mig inte för influenser..

Min mormor hade för övrigt spanskan - och engelskan (rakit) - och överlevde.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?