Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-22 13:13 | |
![]() | FaMo:? Men också ni andra? Som inte vill kännas vid det faktiska FAKTUM med de som tillåts sändas i TV,Radio och övrig media!som då verkar vara legalt och rätt och riktigt? Och de flesta både vet och borde förstå hur starkt Media påverkar barn och dess uppväxt på många olika sätt? Och Som då inte presis hjälper till att fostra barn och yngre som växer upp, med då något gott och bra i syn och sätt att vara eller aggera! -FaMo-? Bryr sig så mkt. om så LITE? Jag bryr mej VÄLDIGT MKT. OM MKT. Visar att JAG iaf. reagerar på saker och ting som helt enkelt inte är okej! Och då får ni andra fortsätta att trampa i samma spår som inte har samma åsikt i er uppfattning och känsla ang. mina föregående skrivna åsikter! | |
| Minta | 2013-12-22 13:20 | |
![]() | Att det finns en man på en reklamkanal som berättar fräckisar och som du tar anstöt av. Tror du på allvar att det är skadligt för barn? Så skadligt att man borde förbjuda honom på radio? du kan inte linda in dina barn i sådan bomull, de kommer att uppleva mycket värre saker innan deras öron trillar av. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-22 13:24 | |
![]() | Minta:? Tyck som DU vill! JAG.. vet då vad jag anser och tycker och står upp för! Men nu ska jag fortsätta med mitt julbak och matkok.. :) Hörs :) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-22 15:01 | |
![]() | Nu har inte jag hört Gert Fylking. Han blev väl avstängd ifrån någon radiokanal tidigare men har tydligen vaknat upp någonstans igen. Varför kan man inte kan ha en åsikt om vad som sänds i reklamfinansierade radiokanaler? Är inte det här ett diskussionsforum där man diskuterar sakfrågor? Ex kan man ha porr på ex TV3 hela dagarna? Att välja ut det barnsligaste inlägget är svårt. Det finns många kandidater här som har chansen att vinna det priset. | |
| Megaherz | 2013-12-22 15:03 | |
![]() | Du får tycka vad du vill, men måste du flippa ur så när folk inte håller med? Få barn sitter väl hemma 9-10 eller vad det nu var en fredag. Och i skolan /förskola/dagis och liknande är det väl ytterst sällan en radio på? Anser att det finns större faror för ett barn än Gert Fylking. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-22 15:16 | |
![]() | Hispiga morsor, t ex. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-22 19:10 | |
![]() | Jag uppskattar att man värnar om barnens väl och ve, all heder till alla som gör det, men faktum är att man inte kan skydda barnen från allt och det är bättre att de får uppleva harmlösa saker som Gert Fylking (hur trälig och fjantig han än må vara i mina egna ögon) som något naturligt istället för att chockas av sådant när de blir äldre. Lär barnen att sålla bort det fjantiga och ta vara på det viktiga i livet som kärlek, omtanke, respekt och liknande. Det är det vi som föräldrar och medmänniskor som lär dem skillnaden. | |
| Blickfång - Ej medlem längre | 2013-12-22 19:12 | |
![]() | Katt som tapper vikt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-22 19:32 | |
![]() | Bra sagt av LadySol. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-22 19:55 | |
![]() | jag hade ingen aning om att det fans reklamradio för en ts startade tråden,men fylking poppar upp lite nu och då han är lite överlevande nördig,mins när han frågade Clint Eastwood om det inte var jobbigt att äta alla bönor i alla cowboy filmer som han spelat in,Clint sa att han bara låtsades äta bönor,Fylking frågar om han inte fiste mycket av alla bönor han höll på lite för länge för att det skulle vara roligt.Vad har fylking att komma med typ ingenting så han måste vara på Bollibompa stadiet | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-22 20:32 | |
![]() | LadySol: jag håller ju med dig i vissa saker du skriver. -Men..? Som något naturligt istället? Och då slippa chockas av de när barnen blir äldre? Alltså? Förklara du för ett barn som kanske är runt 3-5 år vad T.ex. Gert.F menar när han säger något riktigt förlöjligande om t.ex. ett kvinnligt könsorgan där någon står och säljer grejer? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-22 20:34 | |
![]() | Kan du ge ett exempel på vad han sagt så att jag kan ta ställning till det? Jag har lyssnat på honom många gånger - inte alltid av eget val men som en passus tills det blir mer musik i radion - och har inte hört honom säga något liknande. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-22 20:43 | |
![]() | Gällande att de inte ska chockas av sådant som är naturligt kan man ta människor som vuxit upp i en religiös sekt som exempel. Det fanns nyligen ett fall i Tyskland där ett gift par sökte hjälp för att skaffa barn och det visade sig att de aldrig fått lära sig att man måste ha intim kontakt - något de inte ens visste vad det var - för att kunna skapa ett barn. Jag vet inte om jag tror på den berättelsen, men om det nu är sant så är det tragiskt och ett hemskt exempel av att vara överbeskyddade. Vi kan göra lika stor skada genom att skydda för mycket som att utsätta för för mycket. Livet är en balansgång och att lära barnen hur det stora hela funkar är en av våra viktigaste uppgifter. Att då som vuxen bestämma att de inte ska 'utsättas' för något som är så naturligt blir som att vägra ge dem en lärdom de kommer att behöva senare i livet. Genom att göra det naturliga till något man hysch hyschar om blir det tabubelagt och konstigt och kan leda till hämmad sexualitet när barnen blir unga vuxna. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-22 20:44 | |
![]() | Och vad jag vill säga ang. min öppnade tråd? De är att jag tog just Gert.Fylking som ett exempel just för att jag råkat höra hans reklam om sina enligt han omtyckta hippa underbälteshistorier.. Nu är ju tydligen inte syftet att han åter igen ska befinna sig direkt ut i etern med dessa historier, utan han hänvisar till aktuell sajtsida. Och det var ju 1 plus iaf. att slippa höra han åter igen komma direkt ut i etern igen! -Men tanken med mina synpunkter och åsikter är i det stora hela ang. denna typ av snubbar som kanske åter igen ploppar upp direkt ut i etern med den typ av fräckishistorier som inte är okej att på bästa sändningstid sitta och lägga ut i Radion.. ja.. inte TV:n heller för den delen! Då kan såna som Gert.F och liknande personer ha sina sändningar nattetid om de nu nödvändigtvis måste ut i etern och dela med sig av sin smörja!? | |
| Blickfång - Ej medlem längre | 2013-12-22 20:47 | |
![]() | Nej | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-22 20:53 | |
![]() | LadySol: Du har helt rätt i mkt. av de du säger! Men mindre/yngre barn ska inte behöva höra sån smörja i varken TV eller Radio.. Jag menar att om inte sådant medvetet tillåts att sändas på Radio eller t.ex. TV..så finns det heller ingen anledning att måste hysch..hyscha för barnen om vad som sagts! Och då är de de yngre barnen jag närmast tänker på! När barn kommer upp i en ålder av runt 8 och uppåt? Då är det i regel lättare att förklara utan hysch..hysch.. För just hysch..hysch..? de håller jag med dig om? De är de tråkigaste att lägga på sig som förälder till ett barn.. Då kan det uppstå hämningar istället såklart..de förstår ju jag med! | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-22 21:05 | |
![]() | LadySol: Glömde ta upp de du berättade om gällande de där Tyska paret? Hörde om detta också? Och de är ju helt sjukt åt det hållet istället? Så jag är deffinitivt inte en person som säger förbjuda..förbjuda..skydd a..skydda. mot allt?? De funkar ju inte? förstår väl jag med! Utan jag tycker att det ska finnas nån slags vett & etikett i det som tillåts sändas direkt ut i etern inom t.ex.Radio & TV. Som då är ett vanligt Forum för de flesta invånare i landet. Och i allt man gör som offisiell person! Som också påverkar vissa människor både på gott och ont. Och som då grundar sig i vad utbudet är såklart? | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-22 21:33 | |
![]() | Om Gert Fylking är så farlig som du säger tycker jag att du ska göra mänskligheten en tjänst och anmäla hans fasansfulla fräckisar så att en hel generation svenska barn kan fortsätta att vara oförstörda. | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-22 21:35 | |
![]() | Historien om det tyska paret är givetvis påhittad. Varför skulle en läkare vid en fertilitetsklinik diskutera sina patienter med skvallerpressen. | |
| Gunilla _ | 2013-12-22 21:50 | |
![]() | xDiamondx; Om nu reklamen för Fylkings fräckisar är så farliga - hur ser du då på det som INTE är reklam? Nyheter med elände, julkalender med svärord, Solsidan osv. som också ses av barn. Vore det inte bäst att bara förbjuda media för barn till de är i typ 10-12-årsåldern? ;) | |