Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 845

Forumkategorier

Användare Inlägg  
wildman2014-01-15 10:31
Antal inlägg: 3860

Respekt är i så fall att acceptera om hen signalerar att hen inte är intresserad. Men hen skall också, om man är respektfull, ge ett korrekt och artigt avböjande. DET är respekt för mig.

Mojäng2014-01-15 10:35
Antal inlägg: 115

Det här handlar om att ingen ska BEHÖVA tacka nej. Det är det som är problemet. Att två människor på sikt börjar tycka om varandra är en helt annan sak, det har ingenting med raggning att göra. Än en gång: när det händer så är det inte planerat. Det är inte, som raggning, enkelriktat, från en människa till en annan människa där denna andra människa skulle ha någon slags skyldighet att tacka nej eller åtminstone, utan att ha bett om det, hamnar i situationen att hon eller han måste göra det.

Vad är så svårt att förstå i det här?

Anna Ellie - Ej medlem längre2014-01-15 10:35
Antal inlägg: 494

Wildman- Bra talat!

wildman2014-01-15 10:39
Antal inlägg: 3860

Mojäng. Du är läskig. Kanske ett troll med 18 inlägg dock. (Fö så är det ju så att i något skede av en inledande relation, eller försök till den så måste den ena parten fråga, med risk för ett nej, så din argumentation faller ändå platt, det är bara en fråga om när frågan ska ställas.)

LadySol - Ej medlem längre2014-01-15 10:40
Antal inlägg: 33199

Wildmat +1

Det som är svårt att förstå är hur man kan ta det så långt att man inte ens ska få visa intresse för någon annan. Det hör liksom till. Om man sedan väljer att kalla det flirt- eller raggningsförsök är egalt. Många gånger skulle folk kanske inte träffa Mr eller Mrs Right om man måste vänta med alla intresseuppvisningar tills man känner varandra väl och misstänker att det är ömsesidigt.

Angående att behöva säga nej; hur kan det faktum att någon visar intresse och ger positiv uppmärksamhet (observera att jag fortfarande utgår från min egen tolkning av raggning där respektfullt bemötande ingår) vara fel? När du säger att man inte ska behöva säga nej låter det som att hela arten ska lägga ner sina naturliga instinkter och bli kompisar innan man låter sig attraheras av någon. Det funkar inte så.

Mojäng2014-01-15 10:48

"Mojäng. Du är läskig. Kanske ett troll med 18 inlägg dock."

Jamen det är ju fantastiskt. Du har precis satt nivån i den här debatten till minus oändligheten.

LadySol - Ej medlem längre2014-01-15 10:52

Jag som trodde att vi hade en diskussion, inte en debatt.

vic742014-01-15 11:12
Antal inlägg: 25

Betapet är ju faktiskt en spelsajt, och personligen tycker jag att s.k. "raggningsförsök" borde som mest vara en artig fråga om man vill chatta privat, på Messenger, Skype eller dylikt. En sådan fråga är lätt att svara på, och visar tydligt om intresset av att vara personligare än vid vanlig spelchat är besvarat eller ej.

SirMattBusby2014-01-15 11:27
Antal inlägg: 1813

Om man tycker nån ser bra ut och skriver det i ett PM eller enskild chatt här måste väl vara kul, allafall tycker jag det de få gånger det har hänt.

Jag går gärna in och lämnar ett PM med beröm om såväl utseende eller kloka inlägg i forumet och om det sen utvecklas till en flört må väl vara hänt.

Man har ju allafall en sak gemensamt redan från start nämligen ordspel och det kan ju vara en början så god som någon.

Men som Wildman skriver så måste man ju respektera ett nej.

Sen kan jag ju ha all förståelse för att om man får frågan att byta blöjor på en vuxen karl som någon skrev tidigare så skulle jag ju anmäla vederbörande blixtfort.

Men att flörta och ragga tillhör ju en av livets nöjen.

Men ännu bättre är ju när man funnit rätt och slipper göra det dock :))

MiaFredrika2014-01-15 11:43
Antal inlägg: 387

+1 på SirMattBusby

Självklart är det inget problem med att flirta. Tvärtom, det är ju ett av livets små trevligheter. Som SirMattBusby skrev så är det ju helt okej om man får ett trevligt meddelande från någon som har något positivt att säga. Men att bli tillfrågad om man är kåt under ett spel (vilket har hänt mig) är inte lika tilltalande, även om avsikten kanske är densamma.
För mig ligger väl kanske skillnaden in hur det görs. Ungfär som på krogen, där jag skiljer på om någon kommer fram och säger hej eller någon som kommer fram och nyper mig i häcken. Men, det är ju bara min privata åsikt.

jellyflower2014-01-15 12:48
Antal inlägg: 1108

Fast vi vet ju alla innerst inne att de flesta kvinnor faktiskt menar ja när de säger nej. Man får ju läsa liiite mellan raderna. Tänk så många uttorkade surkärringar som sitter här och som inte har blivit raggade på sedan Gustav Vasas tid - klart att de knarrar lite i början, vill verka lite svårflirtade, det är ju liksom spelet. Innerst inne vill de här stackars fruntisarna självklart inget hellre än att en man ska uppmärksamma dem. Trots allt är det ju det enda kvinnors liv egentligen handlar om - att vara intressanta för män.

Kvinnan är blott ett käril för mannens säd. Eller hur?

jellyflower2014-01-15 12:52

Alla kvinnor som lägger ut sitt foto på en spelsajt vill bli raggade på. Så är det ju. De är helt enkelt kåta. Alltså: Foto = fritt fram. Både för ragg och för nedsättande kommentarer om hennes utseende. Ty kvinnans utseende är aldrig hennes privatsak. Man inte bara får, man rentav bör, upplysa henne om att hon är ful, och om hon inte är ful, då får man ha sex med henne.

Så var det ju redan på medeltiden, ja t o m under förkristen tid. En fin gammal tradition som vi bör värna om.

Mojäng2014-01-15 13:01

Jellyflower, jag tror att det är bortkastat. Om du förstår vad jag menar.

Jens N - Ej medlem längre2014-01-15 13:07
Antal inlägg: 445

Jellyflower, vem tycker så? Innan jag tar åt mig för något som säkert var riktat mot någon specifik grupp puckon och inte män i allmänhet.

amper sand - Ej medlem längre2014-01-15 13:11
Antal inlägg: 2879

Men gud. Jag förstår inte varför man måste dra så stora växlar på att någon säger något uppskattande? Om en kvinna kommenterar en annan kvinna härinne; ska vi stena henne också?
Att skriva nedlåtande eller sexistiska kommentarer är aldrig ok, men inte heller samma sak som att visa någon annan sin uppskattning. Vill man inte bli flirtad med, fine, jag förstår det. Men vi är kommunikativa varelser, och nog måste man kunna få öppna munnen i annat än rent informationsutbytande syfte?

LadySol - Ej medlem längre2014-01-15 13:19

Jens N - Ta inte åt dig alls. Det är ett puerilt försök att skapa en större storm i vattenglaset än den som redan är.

SirMattBusby2014-01-15 13:24
Antal inlägg: 1813

För mig känns det som att jag skulle garva läppen av mig om nån skulle komma med ett skamligt förslag men å andra sidan blir vi killar sällan bombaderade i den utsträckning som ni stackars flickebarn blir.

Reggade mig för många år sen som tjej på en dejtingsajt i "forskningssyfte" och utan foto så ramlade både det ena och det andra in, både bilder och text, skämdes tom å deras vägnar många gånger.

Man undrarhur desperata de är irl??

jellyflower2014-01-15 13:33

Jens N o övriga:
Jag tycker det är trevligt att småprata lite medan man spelar. Jag ser inte det som raggningsförsök. Jag ser det som småprat. Om jag är ute nånstans irl ser jag gärna att folk småpratar vänligt med mig, men för mig är det inte en sexuell invit. Dock verkar ju förvirringen vara stor när en man kan bli frikänd från våldtäkt trots kvinnans nej, eftersom han liksom kände på sig att de hade en tyst överenskommelse och att hon bara sade nej för att hon liksom egentligen gillade hårda tag.

Och det var alltså därför jag skrev som jag gjorde. En aning överdrivet och det är jag såklart glad över att alla verkar ha tyckt =)

jellyflower2014-01-15 13:38

Apropå detta, som det flesta nog har läst redan:

www.aftonbladet.se/n...81 71760.ab

Mojäng2014-01-15 14:06

"Apropå detta, som det flesta nog har läst redan:

www.aftonbladet.se/n...81 71760.ab"

Faktiskt inte! Hahaha - otroligt bra.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in