Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående20 310

Forumkategorier

Användare Inlägg  
känguru2015-02-11 09:36
Antal inlägg: 15

FÖRBJUD SKITEN!

Sote2015-02-11 16:20
Antal inlägg: 3557

Rökare är som alla andra. Bara inte lika länge........

Blasse2015-02-11 19:32
Antal inlägg: 7090

Rökning är starkt beroende framkallande och oerhört svårt för dom flesta att sluta med!
Så skulle man förbjuda det så skulle man sätta en massa människor i sådant läge att dom blir tvingade att göra olagliga handlingar genom att röka, dessutom om man förbjöd det i Sverige hur skulle våra rökande turister göra då?

Och hur gör man med dom som arbetar i den svenska tobaksindustrin, det blir en hel del arbetslösa till.
Och tobaken drar in många miljoner i skatt så vi blir tvungna att öka våra inkomstskatter för att täcka den förlusten?

Sedan är det frågan hur ska förbudet se ut?

Dålig film - Ej medlem längre2015-02-11 19:41
Antal inlägg: 3

Förbjud hellre hundar så slipper vi hundskit på trottoarer i lekparker och skällande byrackor i bostadsområden.

dinodog2015-02-11 20:48
Antal inlägg: 4973

Allt handlar om hänsyn. Visst rök gärna men stå inte mitt i en folksamling.
För ingen skulle väl komma på tanken, att lägga av en brakskit mitt i en folksamling.
Och varför då kan man undra.
Jo för röklukt och brakskitar luktar helt enkelt illa.

Sote2015-02-11 20:58

Ja, och katter som springer lösa dessutom! Och barn som skriker och leker i tid och otid! Människor med äckliga parfymer eller människor som luktar svett! Folk som inte kan parkera ordentligt och bara står i vägen, folk som pratar högt i mobilen utan hänsyn till att jag inte är intresserad av allt dom har att säga, fjortonåriga tjejer är ju också sjukt irriterande så fort dom öppnar munnen för att inte tala om tonåringaröverhuvudtaget. Pensionärer borde inte få åka kommunalt i rusningstrafik och ta upp plats när dom har hela resten av dagen på sig att åka. Dessutom borde dom få egna tider på vårdcentralen mitt på dagen så folk som jobbar kan få dom bra tiderna och slipper sitta och vänta med såna som ändå har hela resten av dagen på sig att gå dit. Skator borde få skjutas fritt för dom stör ju sjukt mycket och skogen borde verkligen inhägnas så att alla vilda djur håller sig där och inte går runt i trädgårdar och käkar upp tulpanerna. Det finns helt enkelt så otroligt mycket störande runt omkring så egentligen borde det mesta förbjudas! Eller så kanske dom som stör sig på precis allt birde flytta till en ensligt belägen stuga i skogen.

hove - Ej medlem längre2015-02-11 21:28
Antal inlägg: 213

:). Det är livet som pågår.

”En del människor gnäller alltid över att rosor har taggar.
Jag är tacksam att taggar har rosor”

- ALLOPHONES KARR

Blasse2015-02-11 21:35
Antal inlägg: 7090

Väldigt bra sagt Sote , och dinodog visst ska man ta hänsyn och det finns folk som inte bryr sig och rökar i folksamlingar och jag har varit med om en snubbe som släppte sig i hiss med okända människor i men ska man förbjuda rökning för att en del inte kan uppföra sig? Hur blir det då med hundar? En del tar ju bevisligen inte upp efter sina hundar utan rastar i storstäder och låter skiten ligga kvar på gångbanor och liknande ska man då förbjuda hundar? Och bussar samt bilar luktar illa och förorenar mer än rökare ska vi förbjuda dom? Och som Sote så säger om vilda djur som jag själv har problem med älgar rådjur som förstör för mig och har kostat mycket pengar ska vi förbjuda dom och utrota dom?

Satyra2015-02-11 23:44
Antal inlägg: 4561

Bra rutet Sote! ;-)

Bitte - Administratör2015-02-12 07:38
Antal inlägg: 24154

Rök gärna men låt andra slippa att göra det passivt , Tänkte faktiskt på detta med rökare här om dagen , utanför entrén till vårt sjukhus finns en stor förbudsskylt vad det gäller rökning och som vanligt så står det 3-4 personer vid den skylten och röker , det är brist på hänsyn till allergiker , dessutom finns det en kur för rökare ca 50 meter bort på sidan om en parkering.

Så i bland är det nog ok att muttra över dom

Bitte

Sote2015-02-12 09:13

Håller absolut med om att det finns en stor brist på respekt men det tråkiga så fort rökare diskuteras är att det tas upp massa annat som man tycker är minst lika irriterande och då har ju alltid hundarna vars ägare struntar i att plocka upp en given förstaplats. I slutändan handlar allt om respekt och bristen på den.

kattamaran2015-02-12 13:59
Antal inlägg: 189

Dags att sluta röka nu när ciggen blivit så dyra.

sus502015-02-12 16:09
Antal inlägg: 1536

Hade turen att sluta röka i tid. Snart är det skottpengar på rökare.

seppa2015-02-12 16:48
Antal inlägg: 146

Mycket märkligt att det är tillåtet att röka på tågperrongen.

MickelRav - Ej medlem längre2015-02-12 17:11
Antal inlägg: 323

Jag blir extremt trött på tjafset att det skulle gå att jämställa rökning på allmän plats med annat som "stör". Även passiv rökning utomhus innebär en hälsofara och det går alltså inte att jämföra med till exempel ungdomar som pratar, pensionärer i köer och allt vad jag sett här i tråden. Den intresserade kan själv googla för relevant forskning.

Det är självklart att man ska kunna vistas i det offentliga rummet utan att behöva bli utsatt för en hälsofara emanerande från andra medborgare! Förbjud rökning på allmän plats nu!

fiddå2015-02-12 22:01
Antal inlägg: 20

parfymer sköljmedel är hemskt när de tar för mycket cigg rök är grymt för andningen. vi kan bara gnälla var o en gör som den vill . jag röker inte själv men känner många som gör det.

kattamaran2015-02-12 22:04
Antal inlägg: 189

Förbjud ALLA föroreningar.

nyckelpigan_2015-02-12 22:07
Antal inlägg: 543

Ja, jösses vilken hetsjakt det är på rökare! Ganska sanslöst då det finns enligt mig så mycket större och viktigare frågor än denna!

Ta tex självmordfrekvensen i detta land......

125478 - Ej medlem längre2015-02-12 22:50
Antal inlägg: 8332

Den ena frågan utesluter inte den andra...

Sluta rök för din egen skull först och främst.

MickelRav - Ej medlem längre2015-02-12 23:15
Antal inlägg: 323

Postar två bra länkar (men det finns massor att ösa ur för den intresserade):

tobaksfakta.se/nyhet...ls ofarlig/

www.folkhalsomyndigh...r- utomhus/

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?