Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 19 549 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bitte - Administratör | 2015-06-17 18:02 | |
![]() | Är detta samma Moské bygge som diskuterades här redan 2010 Ligger Ramberget i Tuve ? www.betapet.se/forum...am p;page=0 Bitte | |
Måns_E | 2015-06-17 22:09 | |
![]() | Nej Ramberget ligger på Hisingen, liksom Tuve, men det är två olika moskéer. Vad jag har förstått så är det dock olika inriktningar på moskéerna som geografiskt ligger ganska nära varandra. | |
Sote | 2015-06-17 22:19 | |
![]() | Mormoden- det finns visst inga gränser för okunskapen och fördomarna hos vissa. Det är ungefär lika dumt att komma med ett sådant påstående som att säga att alla kristna är homofobiska, ojämlika antifeminister och abortmotståndare. För övrigt planeras det att byggas en Kaldeisk kyrka i Södertälje. Är det lika illa tro? Borde det byggas bostäder även där istället? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-17 23:16 | |
![]() | Det finns plats så det räcker till både bostäder och moskéer | |
Mormodern49 | 2015-06-18 00:35 | |
![]() | Nej Tack till Moskéer , där det är samlingsplats för terrororganisationer som utbildas till att deltaga för IS , som sker i Eskilstunas ock Örebros moskéer te, x | |
Mormodern49 | 2015-06-18 00:39 | |
![]() | Dessutom är det inte ett påstående , det är rena rama sanningen. Sote. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-18 01:12 | |
![]() | Vi har en mandeisk kyrka inte så långt från där jag bor.innan var det rikets sal,mycket bättre med en mandeisk kyrka iaf | |
Sote | 2015-06-18 06:27 | |
![]() | Mormodern- så du menar på allvar att alla Muslimer som utövár sin tro i en moske är presumtiva terririster? Du förstår inte att ditt sätt att resonera är fullt av okunskap och fördomar? Då kan ju jag säga att alla som resonerar som du är presumtiva nazister och i förlängningen riskerar att själva bli eller uppfostra nya Breivik . Vilket naturligtvis inte är sant. | |
Mormodern49 | 2015-06-18 10:02 | |
![]() | Du förstår inte att , jag inte menar alla Muslimer . Men att moskéer används även till samlingsplats för att utbilda IS anhängare , det tror inte jag att du kände till . Det är inte okunskap eller fördomar , detta är ju något som inte förekom tidigare Eftersom det inte är så gammalt med denna IS terrorismorganisationer . Just nu är det 300 frånSvergie som har åkt dit för att delta i IS ock 80 personer som återvänt , vad man känner till . Den lag som nu skall stiftas skrämmer inte dem till att fortsätta åka dit ock delta . Det behövs hårdare straff än de 2 åren som det talas om | |
susila | 2015-06-18 10:46 | |
![]() | Vi svenskar tenderar att tro att tolerans alltid är av godo. Det är det inte. | |
Sote | 2015-06-18 11:12 | |
![]() | Mormodern - men snälla du! Självklart känner jag till det och är väl ungefär lika välinformerad som du och de flesta andra som tittar på och läser nyheter. Det betyder ju inte att vi har kunskapen att göra den bedömningen att det är moskéerna i sig som utgör själva grogrund och därför inte bör finnas. I samma stund du säger det så har du också misstänkliggjort samtliga muslimer. Ska vi förbjuda vissa politiska partier att ha sina samlingslokaler också av risk att det kan vara rekryteringsplats för nazister och nationalister med en mer militant inriktning? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-06-18 11:34 | |
![]() | www.svd.se/jihadiste...sy lsokande Vad är själva grogrunden, Muhammed kanske. | |
Mormodern49 | 2015-06-18 12:00 | |
![]() | Det var väldigt intressant att läsa Moose72 . Det stämmer så går det till , vi är alldeles för naiva här i Sverige . Blir allvarlig förbannad . | |
Mormodern49 | 2015-06-18 12:04 | |
![]() | Samtliga Muslimer känner naturligt vis till att detta förekommer därför indirekt inblandade . Sote . | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-18 12:35 | |
![]() | Som att säga "samtliga svenskar känner naturligtvis till att våldtäkter förekommer och är därför indirekt inblandade". | |
susila | 2015-06-18 17:43 | |
![]() | Jämförelsen är kanske inte riktigt relevant, Ramble. Tänk en stund till, är mitt tips. Din jämförelse vore helt ok om du menade att om man bygger ett center för att stödja unken kvinnosyn, så har samtliga inblandade ett visst ansvar för hur den sålunda stödda unkna kvinnosynen tar sig uttryck. Men det kan jag inte se att någon har gjort hittills. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-06-18 17:49 | |
![]() | Jag tycker nog att Ramles jämförelse är relevant som svar på mormodern inlägg. Det är väl inte bevisat någonstans att alla som tillhör moskén står bakom rekryteringen till IS:? | |
Mormodern49 | 2015-06-18 17:55 | |
![]() | Inte står bakom rekryteringen , men att känna till den , det är en annan sak | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-06-18 18:02 | |
![]() | Jag känner också till den nu. Är jag också skyldig då? Av länken som Moose la ut och du gillade framgick det med tydlighet att personen inte hade en aning om vad som hade skett | |
Mormodern49 | 2015-06-18 18:08 | |
![]() | Ramble Tamble , du är hel ute ock cyklar nu . Vad grundar du din ologiska tanke på . Rent ut sagt idiotisk jämförelse | |