Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 523

Forumkategorier

Användare Inlägg  
janne1212122016-02-04 08:23
Antal inlägg: 4722

Det är inte ett dugg synd om dig loco, du har åsikter som går hem hos vissa men står långt från t ex min syn på saker och ting, nöj dig med detta. Du har alltid angripit mig och mina åsikter, och inte sällan i en otrevlig ton. Jag skulle nästan bli bekymrad om jag fick medhåll av dig. Så av med den numera så uttjatade koftan tillverkad av självömkan.

Rhotheta2016-02-04 09:23
Antal inlägg: 4992

Jag bedömer definitivt den subjektiva åsikten: "Jag tycker att vi skall ha den gemensamma komposten på Johanssons tomt" helt olika beroende på om det är Johansson själv eller någon annan som säger det.

Jag köpte världens mest massiva ekskänk på en basar. "Vi kör hem den för 200 spänn".
Va! Men det är omöjligt. Jag bor fyra trappor upp utan hiss.

"Det är absolut inga problem. Det fixar dåm [talspråk].", sade fetknoppen.

Någon annans problem, helt enkelt. Tre kyrkoaktiva herrar svor som borstbindare tills putsen flagade för att få upp den djäveln och jag kände mig som en skurk som lyssnade på aset på basaren.

Det är schyffert. "Det fixar [dåm]."

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 09:46
Antal inlägg: 3768

Ok....?

Gonno2016-02-04 09:55
Antal inlägg: 464

Loco
Det är bara inse att vissa bara tar till sig den information som passar in i deras inskränkta världsbild. All annan information kommer från illasinnade mäniskor med dålig moral eller bara är allmänt sinnesslö, eller så är faktan felaktig, och som en sista utväg finns förstås alltid man mörkar "sanningen".
Kämpa på, men de är en brant uppförsbacke!

janne1212122016-02-04 10:00

Du har så rätt Gonno, så vi får väl leva med att loco och vissa andra precis som du säger " bara tar till sig den information som passar in i deras inskränkta världsbild". ;)

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 10:06

Jag bunkrar upp med bönor och Bullens korv inför den annalkande systemkollapsen. Snart är den här. Denna gång har vi räknat rätt. Alldeles strax. Sanna mina ord....

janne1212122016-02-04 10:11

Kul att du ser det lite från den humoristiska sidan, men många greker hade kanske önskat att dom kunde få smaka dina bönor och Bullens korv.

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 10:12

Du vet väldigt lite om Grekland misstänker jag... ;-)

janne1212122016-02-04 10:14

Och du verkar inte begripa ett dugg av vad en systemkollaps innebär.

Gonno2016-02-04 10:21

Loco
Fattar du väl att den informationen du fått om Grekland är felaktig, eftersom man konsekvent mörkar

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 10:25

Så måste det vara Gonno. Jag väntar ivrigt på att någon (rätt någon) ska ge mig den ultimata och odiskutabla sanningen.... :)

Gonno2016-02-04 10:26

12121
Har uppenbarligen levt i en systemkolapps i 50 år och den är inte så farlig...
Lustigt allt det alltid funnits människor som hävdar att allt går åt helvete och att PK-eliten mörkar så vi inte ska hinna reagera innan vi åker över stupet.

Rhotheta2016-02-04 11:26

Jag tror snarare att du väntar på att alla skall inse att det enda som är viktigt här i världen är hur just du har det, Locomondo.

Vem vet? Den dagen kanske kommer. Ät du dina bönor. Du bor bland rikspolitiker. Där kommer det att finnas resurser under din livstid.

www.google.se/search...EQ _AUIBygB

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 11:54

Du vet ju inte ens hur jag bor, var jag bor?
Du vet inte vilken inkomst jag har eller vilken jobbsituation jag har.

Men likväl har du en förutfattad mening om min status som du tror benhårt på. Lite som i alla andra diskussioner du involverar dig i ;-)

janne1212122016-02-04 12:10

Han har väl inte sagt annat än att du bor bland rikspolitiker, låter väl som en rimlig iakttagelse om du besöker akuten på ett Stockholmssjukhus, och verkar ha långvarig erfarenhet från detsamma, återigen enligt dig själv. Tror Överkalix är mindre troligt.

Det som är intressant är det faktum att i den region där du verkar höra hemma, chanserna att få en liten inblick i det nya Sverige. är mindre än i vissa andra delar av landet.

Måns_E2016-02-04 12:14
Antal inlägg: 12023

Frågan är hur ofta Rhotheta besöker huvudstaden? Inte så värst ofta verkar det som med tanke på hans utsagor om "hur det är i Stockholm"

janne1212122016-02-04 12:14

Här har du verkligheten för många personer idag.

www.aftonbladet.se/n...22 01878.ab

Obetalbar formulering av polisen förresten:

"Varför ungdomsgänget inte vill ha väktare i området vill Roland Lindkvist inte kommentera.

– Vi har våra teorier om det, men det är svårt att ta ut i det offentliga. Det skulle innebära att jag målar ut grabbarna i någon form, säger han."

Måla ut grabbarna, bara använda det ordet, nä det vore bara för hemskt.

Rhotheta2016-02-04 12:38

Framför allt har jag en bild av hur ditt liv inte ser ut.

Du är inte beroende av socialbidrag.
Du arbetar inte inom socialtjänst mot klient, inte ambulans, polis, brandman. Du är inte undersköterska eller sjuksyrra. Du kör varken kollektivtrafik eller taxi. Du jobbar inte som väktare eller med indrivning. Du äger under inga omständigheter en campingplats. Du arbetar inte heller på bensinstation. Jag har svårt att tro att du arbetar i någon typ av butik för varor som är stöldbegärliga.

Jag blir inte förvånad om du läser statsvetenskap, internationella relationer eller arbetar som statligt anställd någonstans med någon typ av central administration. Du är absolut inte civilingenjör.

Du kan annars jobba med resor, export/import, gå pilotutbildning, vara landskapsarkitekt... en massa saker. Du är inte heller fast anställd journalist på en dagstidning, SR, eller SVT.

Du är inte omgiven av stora grupper afrikanska män, varken där du bor eller arbetar. Du åker sannolikt inte förbi varken Rinkeby eller Husby på dagar och kvällar. Du är inte en frekvent gäst på Eriksdalsbadet.

Det här var ganska underhållande :-)

Har jag fel i något får du korrigera mig.

Rhotheta2016-02-04 12:59

Måns_E

Stockholm är en vacker stad och lätt att köra bil i (om man inte parkerar bilen). När jag är i Stockholm är jag i city. Mentaliteten hos väldigt många man träffar på och framför allt tjuvlyssnar på ligger dock mycket långt från mitt eget kynne. Jag känner mig hemma i de flesta städer i Sverige, men upptagenheten med vad som är rätt och inne och ängsligheten att råka tappa statuspoäng och den totala bristen på testosteron gör att jag inte gör mig ärenden dit i onödan. Det finns absolut trevliga inslag och även många trevliga stockholmare.

Men alldeles för mycket av det här

tv.aftonbladet.se/ab...le s/103198

AndersF42016-02-04 13:25
Antal inlägg: 110

Här ser vi att Rotheta har en klar bild över hur mentaliteten hos många stockholmare är, utifrån ett som det verkar rätt skralt underlag. Tjuvlyssnat på lite folk. Måhända ett personlighetsdrag att skapa sig en orubblig verklighetsuppfattning på det och liknande sätt?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?