Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 496 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wainis | 2007-07-13 15:27 | |
![]() | Glass ja... Storstrut kostade 1,25 kr. Jag tyckte egentligen inte att den var så god, eftersom jag inte gillade den mörka chokladen. Men när mamma var med fick man aldrig den, eftersom den var så dyr, så om det var pappa som köpte glass, frågade man alltid "Vad får jag för glass?", och pappa, som inte hade koll på magin med glassar som kostade mer än 1 kr, sa lite otåligt att "Ta vilken du vill ha", och då var man ju _tvungen_ att välja Storstrut, för den fick man som sagt aldrig annars... | |
| yin | 2007-07-13 15:33 | |
![]() | Vilken nostalgitripp! Minns någon Pellepennan och Suddagumman? När jag var riktigt liten var det mitt favoritprogram. Anita och Televinken, Maud Husberg med hamstern Chicko, var oxå kul, fast bäst var nog Humle och Dumle! | |
| Okej - Ej medlem längre | 2007-07-13 15:35 | |
![]() | Jag minns att jag under en period jämt hade en blå rund förpackning med Niveakräm i fickan. Då blev innehållet varmt och geggigt och lätt att smeta på läpparna - detta gjordes minst en gång i kvarten! Det var ungefär samtidigt som mina finkläder bestod av en enorm vit T-shirt med Rocky tryckt i feta svarta bokstäver, blå- och vitrandiga byxor, som var upprullade längst ner och svarta kinadojor. | |
| wainis | 2007-07-13 15:48 | |
![]() | Jag gillade inte Nivealukten, så det hade jag aldrig, men en gul vaselinburk för läpparna var obligatorisk! Jag älskade Pellepennan och Suddagumman! Och jag fick en Televinkendocka till födelsedan ett år, men den trasslade ständigt in sig i sina trådar... V-jeans måste det väl vara fler som upplevt? De hade visserligen en kort blomstringstid, men ack så ute man var om man inte hade några V-jeans! | |
| yin | 2007-07-13 15:58 | |
![]() | Självklart hade man V-jeans! Träskor hade man oxå, riktigt nedslitna så att man kunde åka kana.. | |
| Marenda - Ej medlem längre | 2007-07-13 16:00 | |
![]() | wainis, apropå Televinken och trådar: När jag var liten gillade jag Televinken så mycket att jag skrev till honom. Som svar fick jag ett vykort med honom och Anita. På kortet kunde man svagt urskilja en tråd från Televinken. Jag hämtade en tjock tuschpenna och fyllde i tråden. Trodde de att de kunde lura vem som helst?! Det kändes som om jag hade avslöjat en stor hemlighet... :) | |
| saittam75 - Ej medlem längre | 2007-07-13 16:42 | |
![]() | Minns när man hade 600 i rating och tyckte betapet var svårt, nu har man runt 2200 och tycker det är ännu svårare... =/ | |
| Lillråttan | 2007-07-13 19:06 | |
![]() | Jag minns när jag fortfarande kunde minnas saker. | |
| ooord | 2007-07-13 19:47 | |
![]() | Jag minns när jag var så liten att jag badade/blev badad i diskhon i köket. | |
| Sylva | 2007-07-13 19:52 | |
![]() | Jag minns solstollarna med Ulla-Bella och Skumberg. Och hur tufft det var när min klasskompis, vars pappa hade bageri, hade med sig wienerbröd med schokoläääääde till hela klassen! | |
| Szechuana | 2007-07-14 13:45 | |
![]() | Jag minns när man inte öppnade läskflaskor med kapsylöppnade utan med en liten ring. Och lossnade ringen blev det ingen läsk! | |
| wainis | 2007-07-14 13:50 | |
![]() | Jag minns rigelloflaskorna med öl; en sorts små knubbiga plastflaskor. | |
| Ajskriim | 2007-07-14 14:45 | |
![]() | shit vad nostalgin flödar här... Hela 80-talet verkade läskfabrikanterna tävla om vem som kunde göra drickan med slemmigast färg på. Mer än en både såg ut och smakade som diskvatten. Jalle Julle och Hjulius! | |
| sushifish | 2007-07-14 15:21 | |
![]() | Jaaa Vira Blåtira...! | |
| Ajskriim | 2007-07-14 15:42 | |
![]() | kom och tänka på fenomenet att alla skulle äga en vandrande pinne också =) Måste vara ett av de mer meningslösa husdjuren... | |
| sushifish | 2007-07-14 15:46 | |
![]() | Jag minns dom hoppande bönorna som var om möjligt ett ännu mer meningslöst husdjur... | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-07-14 15:58 | |
![]() | Någon som kommer ihåg de där draperierna man gjorde av korkarna i de där kapsylerna som man rev av? | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-07-14 20:38 | |
![]() | Jag minns en tid när jag alltid satt och sket med benen brett särade för att försäkra mig om att ingen giftorm kröp upp genom kloaksystemet och bet mig i arslet. | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-07-14 20:44 | |
![]() | *asg* | |
| skogstorparn | 2007-07-15 23:01 | |
![]() | www.nordiskamuseet.s...s/ 2846.jpg brian.se/blog/upload...70 6429.gif någon av dessa käcka dekaler satt på bilarna.ofta bägge! | |