Spelrum
Giraffen53
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
42
Inloggade95
Mobilspel
Pågående19 834

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rullarjämt2007-12-31 11:24
Antal inlägg: 199

frvib:
du har poänger, men...har du fastnat i vetenskapens labyrinter...? Tex, som du säkert vet, var Galileo hemskt motarbetad för sina terorier, som inte bara ansågs sååå befängda utan direkt farliga, enligt den tidens sanningar.

Jag gick min utbildning vid Karolinksa för några år sedan, skrev en pytteliten uppsats om stenålderskosten "Evolutinsperspektiv på förhållandet mellan kost och hälsa". Den har faktagranskats av en läkare i Sverige, och detaljer har diskuterats med forskare i USA. Jag provade så småningom själv kosten, bland det bästa jag gjort i hela mitt liv. Att det är svårt att i dagens samhälle hålla en sådan kost är visserligen sant, men en annan fråga än om den kosten är bra eller inte. Min enormt överviktige professor gratulerade mig inte vara till artikeln, han startade i samma veva med GI-metoden, rasade i vikt under en lång tid, han är typ 60 år. Han är mycket vetenskapligt sinnad, men det hindrade inte honom från att vara öppen för andra möjligheter/"sanningar".. . Det är ju så vetenskapen utvecklas också ...alllt är inte som vi trodde.

I Huddinge på Karolinska har man gjort undersökningar med stenålderskosten, finns nog att få tag på.

Det är farligt att avfärda nya rön, baserat endast på hittillsvarande fakta.

Rullarjämt2007-12-31 11:25
Antal inlägg: 199

...ÄVEN om termodynamiken gäller!

frvib2007-12-31 13:12
Antal inlägg: 431

Min poäng är att det helt och hållet saknas vetenskapliga belägg för att GI-metoden skulle medföra något positivt. Eftersom det har gjorts väldigt många studier och alla går i samma riktning tycker jag att åtminstone att man kan säga att det inte finns något i dagsläget som talar för att GI-metoden skulle vara bra för friska människor. Men självklart är det kul om personer som använder GI-metoden lyckas gå ner i vikt. Det som gäller för att gå ner i vikt är dock att man förbränner mer än man äter.

Jag håller med om att stenålderskosten kanske kan vara bra.

Miss_jk2007-12-31 13:53
Antal inlägg: 8941

Jag promenerar ca 1,5 mil om dagen och så försöker jag trampa på min crosstrainer varje dag i en halvtimme. Äter gör jag precis vad och när jag vill. Tycker om mat alldeles för mycket för att dra ner på den. Då tränar jag hellre lite extra.

Salon - Ej medlem längre2007-12-31 14:24
Antal inlägg: 471

Bra träning och inställning Miss_jk!

Själv har jag gått i 2h nyss, och ska sätta mig på cykeln i en halvtimme nu.

emmylicious2007-12-31 14:58
Antal inlägg: 4501

kommer växla mellan promenader, boxning och cykling. inget godis och inga läskedrycker.

Jag kommer inte i mina jeans längre. Det var en FÖR god jul!

fjortisnet - Ej medlem längre2008-01-03 00:53
Antal inlägg: 361

Ja tror stenhårt på den dära stenåldersdeijten... såg en SKITBRA film som hette nåt om "Teh man from earth" lr nåt sånt, o han som filmen handlade om va från stenåldern... men va ändå ung!!1 Ja asså ni fattar va ja menar va? =))) Han såg typ inte gammal ut...

mamman - Ej medlem längre2008-01-03 10:17
Antal inlägg: 6379

Jag ska börja träna på gym och äta lite bättre. Alltså äta bra mat och inte en massa onödigt onyttigt skräp

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-01-03 10:21
Antal inlägg: 1290

Jag tränar som vanligt styrkegympa. Tråkigt men effektivt :)

mamman - Ej medlem längre2008-01-03 10:24

Jag skulle inte orka fortsätta med något jag tycker är tråkigt... jag gillar gyp och jag gillar att gå... så det blir en massa gående också... ibland...

*tycker äppelkatten är strong som kan fortsätta med något hon tycker är tråkigt*

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-01-03 11:01
Antal inlägg: 1290

Haha, tack mamma, men jag tror jag uttrcykte mig lite fel... Gympa i sig är kul - men det blir småtråkigt när man testat alla pass och det är samma musik och stuff om du förstår vad jag menar! Jag vill att de kör lite variation... Jag menar, nyt år och allt...

Gentiana2008-01-03 15:32
Antal inlägg: 297

Kanske en gammal grej, men nåt jag ändå vill rekommendera som är svettdrivande och vansinnigt kul är att skutta på dansmatta!

www.youtube.com/watc...TB kdy1XjOU

Det är mycket roligare än det ser ut!

Köpte mattan på tradera för 50kr+ 80kr i frakt (Dance, dance, dance)
Sen tankar man ner Stepmania gratis och musik gratis, man lär sig japanska på köpet, men det finns även lite västerländskt.

Om det är nån som håller på med dansmatta och har tips på musik o teknik, skicka dom gärna till mig så blir jag glad!

Motion ska vara härligt både för kropp å själ, precis som mat, det är viktigt för mig

Salon - Ej medlem längre2008-01-03 15:42
Antal inlägg: 471

Kan du inte ladda upp en film med dig själv på när du skuttar?

Gentiana2008-01-03 18:42
Antal inlägg: 297

Vore förödande för min redan så anfrätta självkänsla...

fjortisnet - Ej medlem längre2008-01-04 10:52
Antal inlägg: 361

Jusst ja! =) Ja kom på en grejj... Ja läste en jätte bra bok en gång... som Anki Sundin hadde skrivit... den hette Optimal Viktminskning... skitgrym bok,,, full av vete skaplig fakta... om sånt man äter o sånt... fett bra asså! =)) ja har inte gått upp i vikt sen ja va typ 15 lr nått sånt... tror ja... men ja har ingen våg *ler* hmmmmmm!! jo det har ja såklart!!1 =))

De står att potatis e bra även om dem har fått lite dålit ryckte typ... men ja tyker inte man ska lyssna på rykten o sånt... de e typ taskit mot dem som har dålit ryckte men e snälla iaf! =))

mamman - Ej medlem längre2008-01-09 14:02

Jag har nu börjat min juldeff, med mindre mat och mer träning...
Kände av ischias på lördeg, hade jätteont på söndrag, men tränade (inte så hårt, med dock...) på måndag! Ska iväg i kväll igen och köra hårt, hårt!
Ska sedan promenera järnet eftersom jag gillar att gå, men inte springa/cykla....
Enligt en känd kvällstidnings viktskola bör jag kunna gå ner 20 kilo till den 23/5... låter helt osannorlikt, men de går bara efter max nedgång (1kg/v) och det är väl 20 veckor dit...
Borde dock gå ner NÄSTAN 20 kilo.... men varje kilo är bra...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?