Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-28 21:13 | |
![]() | =) | |
| egoflickan | 2008-07-28 21:59 | |
![]() | Välformulerade ord som andas ömhet. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-28 22:30 | |
![]() | Tack egoflickan! =) | |
| sjutusan | 2008-07-28 22:53 | |
![]() | Det här är egentligen en sång jag skrivit till min älskling.Inte som kärlekssång, mer som förklaring kanske. Kastar in den ändå. Jag försöker vara duktig Jag låtsas vara stark Vill visa talang Men är på osäker mark Försöker låta djup Som om jag har koll Men min åsikt är lånad Min personlighet noll Om nån kommer på mej Och ser vem jag är Vem orkar bry sej då? Bubblan kan spricka Jag blir transparent Vem älskar mej då? När jag väcker intresse Och folk vill ha mer Är det en lögnaktig klon Och inte mej som dom ser Kanske jag innerst inne Själv vill sticka hål På den förhatliga bubblan Och ge upp ett vrål Du har kommit på mej Du ser vem jag är Orkar du bry dej nu Bubblan har spruckit Jag är transparent Älskar du mej nu? | |
| -Lala-la | 2008-07-28 22:59 | |
![]() | Jag syns! Jag finns! /Lalala | |
| singelkvinna - Ej medlem längre | 2008-08-13 20:58 | |
![]() | Mina drömmars man. Vill vila mitt sinne i din omtanke, känna trygghet och avkoppling i din famn. Som jag letar utan att finna dej! Vill höra din röst smeka vokalerna i mitt namn likt ljuv musik. Var finns du? Vill somna till dina andetag som den bästa godnattsaga. Visst finns det nån för mej också? Vill få min kropp att skaka som jordskalv av din beröring. Hitta mej! Mina drömmars man...... | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-08-13 21:11 | |
![]() | sjutusan, det var fina ord - väldigt naket. | |
| Amiable | 2008-08-14 10:08 | |
![]() | Dåtid Hon förstod aldrig riktigt hans resonemang.. Hur man tänkte, och varför... Hon litade på honom, hans ord.. För det var ju sant! Inte förstår hon ironin i rösten eller spydigheten..!? Hon är 7år.. Ärlighet finns, oförstående.. och fundersam. "Hur, varför..?" Med ett försök i att få ihop det logiskt i huvudet blev det ett virrvarr.. siffror snurrade, hon räknade på fingrarna.. "Om jag tar hälften av pengarna ifrån bössan, blir det hälften kvar..ja!" Lyckan for över henne tills hon hajade till..men..!! " Då blir det bara hälften av DET som de får då ju..?!" Med subtrationens magiska koder fann hon ut, att det blir INGET tillslut! "Haaa... DÅ kan ju JAG ta dem - allihopa, varje krona, alla 22..!" Kom hon fram till. Hon hade sparat pengar i en 'Rädda barnenbössa'. Han hade med skarp ironi förklarat(?) hur 'de där' organisationerna gjorde.." De tog ju hälften till ditten o datten..sen blev det inget kvar till de föräldralösa barnen ändå, det FATTAR DU VÄL!" *flin* Gjorde hon????? Hennes små fingrar lyfte upp varje flik av pappersbössan noga, för att inte skada den synligt. Slöt handen runt slantarna. Det kändes bra! Med glada steg och lätt i sinnet gick hon den långa vägen ner mot affären. Visste exakt vad hon skulle köpa! Hade sett en projektor i turkost, som hon så länge hade velat ha. Det blev lite pengar över, för dem köpte hon godis. När glädjen och lyckan lagt sig, började en oro sakta stiga upp i sinnet. Lite värk i magen, och en känsla av obehag började komma i tankarna. " Visst hade jag gjort rätt.. han sa ju så..att de inte fick nåt iaf....det gjorde han faktiskt..om man räknade som han sa.." Hennes barnatänkande tankar hade börjat tvivla. Som snart utbyttes till rädsla, över vad hon gjort. Hon förstod aldrig riktigt ilskan, för hon fick aldrig nån förklaring, inte ens innan.. bara ett rent skärt hat exploderande.. smärtan och stinget när remmen träffar.. igen.. igen om igen.. Var fanns logiken nu? Förståelsen? Förklaringen? Tilliten? | |
| Amiable | 2008-08-14 10:12 | |
![]() | " Det är så mycket som är som jag inte förstår. Det är så mycket som tär som jag inte förmår. Det tär, det där som är... Att kunna förstå, Det jag inte förmår... " | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-09-08 04:55 | |
![]() | Solen är åter på nedgång Och jag hann ej fånga den i näten jag spänt upp mellan bergstopparna Jag har i alla fall räknat ut dess cirkel Bara en period till, sedan är den min Jag offrar allt igen Även dig, min vän Det är något fel på hastigheten Det här livet går så otroligt sakta Strilar ner genom minsta motståndets förgreningar Jag ville spräcka en vall, slipa en klippa Bygga en stad av sten Fylla den med vänner Livet sipprar droppar och rinner Jag blickar upp mot näten vi spände Det var så otroligt nära Vi hade den nästan Min vän, vi tar den nästa gång Det gör vi garanterat Jag har ju räknat ut dess cirkel | |
| Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-12 21:14 | |
![]() | Enslig väg Det är en enslig väg jag går, en vandring utan egentligt mål. Du vill nog inte följa i mina spår, och smida ett hjärta av stål. En förtvivlat ensam promenad det är, sorgen kväver min lust att fortsätta gå. Den oförsonligt hårda jorden tär, på min allt redan vissna livsberså. Vad är meningen med allt detta, varför är färden så förtvivlat svår? I mitt bröst, en helvetisk hetta, i mitt öga, en bäcksvart tår. Blytunga skyar i den dystra kvällningen, natten blir nog svart som mitt vemod. Gud ger mig nu den slutliga vedergällningen, min sargade själ tar det med uppgivet jämnmod. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2008-09-12 21:18 | |
![]() | Ferlin släng dig i väggen.. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2008-09-12 21:21 | |
![]() | Det var verkligen vackert,Nicktroll. | |
| Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-12 21:27 | |
![]() | Jag tackar allra ödmjukast för det, Anneli. Den gode Nils F. var nog strået vassare emellertid. :-) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2008-09-12 21:30 | |
![]() | Du kanske är mer nyskapande,så kämpa på med ditt skrivande. | |
| Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-12 21:32 | |
![]() | Okej, men då får jag sluta häcka på detta andefattiga forum. He he, skoja´ ba´. ;-P | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-12 21:36 | |
![]() | Hoppas, Rob, att du hämtar lite inspiration här på beta, för jag vill se mer av både dig och dina fina dikter! Så där känns det för mig med ibland. | |
| Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-12 21:41 | |
![]() | Här på Beta kan man hämta inspiration till en hel diktsamling - och ett par romaner därtill. *asg* | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-13 08:53 | |
![]() | Nicktroll.. jag läste den i natt med tårar i ögonen ,, den grep mig verkligen Bitte | |
| Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-13 10:42 | |
![]() | Tack Bitte! Roligt att man kan beröra med sina ord. Eller roligt och roligt... he he, inget kul med tårar ju. Nämen, jag är en vemodig djävul innerst inne. Dock känner jag numera sällan sådan förtvivlan som den där dikten kanske kan ge sken utav. Men ibland är det skönt gå ner i själens mörkaste skrymslen och rota lite. :-D | |