Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:47 | |
![]() | Visst Budalv, det är bara att lägga på. Men jag som går och lägger mig ganska tidigt på vardagskvällarna vill inte bli väckt av någon okänd människa som frågar vilket internetabbonemang jag har. :-s Jag skulle vilja säga att detta är på gränsen till ofredande. | |
| Mouche - Administratör | 2008-08-08 15:49 | |
![]() | Jag är innehavare av tre mobiler inom mitt yrke, en privat mobil, en hemtelefon och en stationär telefon på min arbetsplats. Visst händer det att det ibland ringer en försäljare men ingen kan påstå att det rör sig om några mängder av samtal och defintivt inga som på något sätt skulle kunna anses kränka min personliga hemma/yrkessfär. Ringer det svarar jag och om det är något jag är intresserad av fortsätter jag samtalet, om inte så säger jag Tack och Adjö. Efter mitt Adjö bryr jag mig inte det minsta om personen i andra änden fortsätter att tala i två timmar...jag lyssnar ju inte så mig stör det knappast. På vissa låter det som om försäljarsamtalen droppar in med fem minuters mellanrum, dygnet runt, året om...något jag ärligt talat tillåter mig att betvivla. Ett Nej Tack tar cirka 10 sekunder att säga och sedan är saken ur världen. Jag kan ärligt säga att jag aldrig bemötts illa av en telefonförsäljare och det beror kanske på att jag helt enkelt avslutar samtal av ointresse innan chansen till dumheter ens infunnit sig. =) Mouche | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:49 | |
![]() | katalias: Hoppas du inte kommer vara sur i flera timmar nu, bara för att jag inte tillför något. Jag har inget medlidande med de som väljer att registrera sina telefoner och inte står ut med telefonförsäljare. Precis som det finns de som inte har medlidande med telefonförsäljare. Att folk blir störda och avbrutna tycker jag inte är intressant om man ska ta upp telefonförsäljning som ett moraliskt problem. | |
| Neutral | 2008-08-08 15:52 | |
![]() | Jag vill bara tacka Mouche och Budalv för erat resonemang. Klokt sagt. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:53 | |
![]() | Budalv, kom med något vettigt i stället. Och läs gärna tråden först. För övrigt är jag inte det minsta sur. (Kollar på OS-invigningen och gullar med katten samtidigt.) Din tolkning att jag och andra är uppretade är ju tråkig. Jag blir uppretad direkt efter ett oönskat samtal, knappast i samband med foruminlägg. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:53 | |
![]() | Budalv hasplade ur sig: "Att folk blir störda och avbrutna tycker jag inte är intressant om man ska ta upp telefonförsäljning som ett moraliskt problem." En fullständigt obegriplig mening. Förklara dig. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:55 | |
![]() | katalias: Jag upplever inte dina inlägg som vettiga. Att du ska avgöra om mina inlägg tillför eller inte tycker jag är rent ut sagt barnsligt. Jag tillhör normalt inte skaran som håller på med personangrepp så jag brukar inte heller råka ut för en massa trams. Det är väl bra att du värnar om den här diskussionen för visso. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:56 | |
![]() | Come_play: Det är i min mening mer omoraliskt att ringa för att sälja en vara. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:57 | |
![]() | Budalv. Så du tycker att ditt första inlägg här var givande för debatten? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:58 | |
![]() | katalias: Vi är under fliken snack. Jo, många lyfter fram att de blir just retade och det var det jag kommenterade. Det finns otroligt många människor som är på tok för lättretade om du frågar mig ;) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:59 | |
![]() | Må vara. Jag är inte en av dem, och ger dig rätt i att ämnet ligger under snack. Jag tänkte inte på det. Ursäkta så mycket. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 16:00 | |
![]() | Ja, Mouche är klok. Han skrev det som ungefär 34 personer före honom har skrivit. Och jag håller i princip med. Men kruxet för mig är att jag blir väckt ungefärligen 2-3 gånger i veckan av försäljare. Det är klart att man blir lätt frustrerad efter ett tag. Att dra ur jacket är inget alternativ då jag av olika anledningar måste kunna bli nådd även på kvällar och nätter (men då helst ICKE av försäljare). | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-08 16:00 | |
![]() | Jag blev alltså frågande inför ditt otroligt fattiga och småaktiga försa inlägg, Budalv, men eftersom det är under snack så får jag ge mig på den punkten. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 16:01 | |
![]() | Budalv 2008-08-08 15:56 Come_play: "Det är i min mening mer omoraliskt att ringa för att sälja en vara." Än att..? | |
| Mouche - Administratör | 2008-08-08 16:05 | |
![]() | Hehehe...ringer nån nattetid eller för sent på kvällen rent allmänmoraliskt sett...ja DÅ är det Krig Come_play. =) Då blir det utan all tvekan ett samtal till försäljarens arbetsgivare dagen efter. Men jag är nog lyckligt lottad för det har hittills adrig skett. Mouche | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-08 16:05 | |
![]() | katalias: Jag tycker det är fattigt att gå i taket och ägna telefonförsäljning samma uppmärksamhet och energi som om det vore till exempel passiv rökning eller dödande av friska djur. Här bör man behålla sitt lugn anser iaf jag. Sedan roar jag mig inte så mycket med att recensera folks inlägg och är inte så road av utlåtanden om mina så länge jag följer forumets regler, utan föredrar om folk bemöter argumenten. Som du kanske märkte så var inte mitt första inlägg heller skrivet till dig utan rakt ut i debatten, så om du inte blir retad av telefonförsäljare behöver du inte ta åt dig. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-08 16:06 | |
![]() | Come_play: Än att ringa mitt i maten ;) | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 16:08 | |
![]() | Eller ännu värre; mitt i nattamaten. ;-P | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-08 16:10 | |
![]() | Jag blir retad av telefonförsäljare, men inte av inlägg på forumet. Jag diskuterar seriöst, men tänkte inte på att det låg under snack. Så ursäkta (en gång till) för att jag lackade ur på ditt meningslösa inlägg. För övrigt, vad du tycker är fattigt bryr jag mig inte om. Är du inte intresserad av ämnet så behöver du ju inte kommentera heller. Oavsett om det ligger under snack... | |
| Mouche - Administratör | 2008-08-08 16:10 | |
![]() | Vad/vem som tillför eller inte tillför något i en debatt är knappast upp till En enskild person att avgöra. Debatter i Forumet är till för alla. Dumheter av den typen undanbedes alltså i fortsättningen! Mouche | |