Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade48
Mobilspel
Pågående20 228

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-bara Ann - Ej medlem längre2008-04-03 23:29
Antal inlägg: 1029

just precis ....det är det som är tricket...att veta vilka ord som är fusk..

hade jag bara vetat vilka ord som var fusk hade jag aldrig själv använt dem.

doktor phil - Ej medlem längre2008-04-04 11:21
Antal inlägg: 62

Till Vulcan eller annan admin.
Skulle inte ngn kunna exemplifiera ett Tydligt fuskfall där ni sedemera stängt av användaren, givetvis avidentifierat. Förklara lite mer i detalj ordens svårighetsgrad i relation till spelteknik. VAD är det som till syvende om sist gör att ni anser er kunna bevisa fusk.
Karaktäristiska drag i denna spelstruktur blir väl viktig att få vetskap om för oss som spelar(gärna lite mer utförligt), för att därmed dels motverka fuskanklagelser baserade på bristfälliga grunder dels ge en fingervisning om vad som bör anmälas till er!

doktor phil - Ej medlem längre2008-04-04 21:13
Antal inlägg: 62

Det jag nu gör är förbjudet, men vem fan läser 3:e sidans trådar?

honkan012008-04-04 21:48
Antal inlägg: 264

tycker det är lite kul att möta anagrammare....oftast kan de inte bygga ord utan bara rulla.....spela snålt så förr eller senare så får man läget att lägga....ganska uppenbart vilka som använder sig av anagram....

men...om man har minsta inlärningsförmåga så bör man ha respekt för antal matcher.....har man spelat x tusen matcher har man sett det flesta bokstavskombinationer som finns....det är bara att buga sig ödmjukt och erkänna det...

beaujolais - Ej medlem längre2008-05-02 15:47
Antal inlägg: 338

Nu har det hänt! Efter dryga 5000 matcher och ett antal tusen rull (ja, jag har fler konton) har jag blivit anklagad för fusk! För att jag inte kunde betydelsen på det ord jag la. (Vilket jag iofs kunde ha slagit upp "bara för att"). Ska man tåla det? Skratta åt det? Nu blev jag dessutom så störd över hans attityd att jag förlorade matchen... Ska jag anmäla honom för förargelseväckande beteende tro?

Rörgebit - Ej medlem längre2008-05-02 15:50
Antal inlägg: 56

Jag tycker du ska ta en fryspåse och fylla den med is, sen luta dig tillbaka med den på huvudet och lyssna på det knastrande ljudet. För du är uppenbarligen så arg nu att du tar dig tid att leta på en flera veckor gammal tråd.

beaujolais - Ej medlem längre2008-05-02 15:54
Antal inlägg: 338

Jamen... annars är det ju nån annan arg en (eller en av två) som gnäller för att jag startar en ny tråd.

Jag har lugnat mig nu, så det är okej. Tack för omtanken.

hotcold2008-08-31 23:35
Antal inlägg: 316

Nu har det på kort tid startats flera olika trådar om fuskare hit och fuskare dit!
När ska folk lära sig att man inte behöver vara en fuskare för att man tex rullar ofta. Jag har flera gånger rullat 3 gånger i en match och blir ofta kallad för fuskare bara för den skull. Det är så irriterande!!

Alla spelar inte här på lek eller amatörnivå. Många har spelat länge, tävlar i det, eller tar spelet på blodigt allvar.
Så lägg ner snacket om fusk!!

Pococurante2008-08-31 23:42
Antal inlägg: 725

Jag kommer ihåg den gången då jag startade med det inte alltför elaka stället SVANS?? . Motståndaren lade MÅTTA och jag kontrade ganska snabbt med S(Å)ngSVAN. Blev fuskanklagad direkt. Det var väldigt komiskt.

Silverin - Ej medlem längre2008-09-01 09:35
Antal inlägg: 1760

I så fall e jag en fuskare av rang...

-Lala-la2008-09-01 09:37
Antal inlägg: 1825

nej silverin, det tror jag inte.

inte enligt min bedömningsmodell i alla fall.

du har förlorat 1100 matcher, inte ens en riktigt dum fuskare skulle kunna förlora så många mathcer.

Silverin - Ej medlem längre2008-09-01 09:40
Antal inlägg: 1760

Men jag skriver nästan alltid 2000+ o spelar bara Snabb o vill höja min rating...

Dom där matcherna loosade jag på den tiden jag kokade kaffe, lagade mat, sprang på toa o rökte samtidigt som jag spelade. ;-)

Lill-IT2008-09-01 09:45
Antal inlägg: 31605

Min mentor som introducerade mig i ordspelvärlden, tipsade mig om att ha saol vid sängen. Lagom sövande att ligga och kolla ord.. det gör jag fortfarande ibland, även om suduko upptar min mesta tid nu.

Sen om jag stöter på ett konstigt ord under ett spel så brukar jag, om jag kommer ihåg det sen, kolla vad det betyder... är ju nyfiken:-)

Måste komma ihåg att köpa nya saol dock, känns lite b att ligga och läsa i den gamla:-/

Lill-IT2008-09-01 09:47

*sudoku

Huvudtvätt2008-09-01 10:21
Antal inlägg: 256

La La skrev:
Fuskare:
* Spelare som skriver: 2000+, när de startar spel. Spelaren är uppenbarligen mycket intresserad av att höja sin rating.
* Spelare med mycket hög rating som vill spela långsamma matcher.

Det måste finnas många fuskare i din fantasivärld om du går efter det här. Jag spelar nästan bara med folk över 2000 men det är för att de som inte når upp till 2000 är så dåliga att man vinner över dem varenda gång. Dessutom brukar man slippa att bli anklagad för fusk av de som är lite bättre.

Sedan är det ju så att vissa av oss tänker lite långsammare så att vi hellre vill ta det lugnt. Det har ingenting med fusk att göra.

Jag tror aldrig jag mött någon med över 2000 som spelat långsamt som jag misstänkt för fusk.

Mouche - Administratör2008-09-01 10:40
Antal inlägg: 24193

Jag har avlägsnat ett mycket ojuste inlägg i tråden där en spelare gav sin alldeles privata, och definitivt felaktiga. syn på hur man bedömer "fuskare".

Ett stort antal mycket seriösa spelare utsätts genom såna inlägg för direkt oförskämda anklagelser.

Detta får inte upprepas!

Mouche

-Lala-la2008-09-01 10:48
Antal inlägg: 1825

jag menar givetvis inte att alla som faller inom ramarna är fuskare, jag menar att de faller inom kategorin som potentiella fuskare.

hotcold2008-09-01 10:50
Antal inlägg: 316

Och det låter som samma sak för mej lalala!
Du har så fel i din bedömmning så den är skrattretande!!

Lill-IT2008-09-01 10:51

Mitt inlägg skulle vara i tråden "kan du alla ord"... jag måste vara lite lätt övertrött eller nåt. Ber om ursäkt.

Mouche - Administratör2008-09-01 10:57
Antal inlägg: 24193

Ytterligare ett totalt ovidkommande inlägg har raderats.

Mouche

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?