Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 215

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Solen_lyser - Ej medlem längre2008-04-15 16:52
Antal inlägg: 583

..och länka de hit ut på denna tråd, alla trådar där det har förekommit detta.

Mårten2008-04-15 16:53
Antal inlägg: 2529

wikipedia: en.wikipedia.org/wik...um entation

Key Components of Argumentation

* Understanding and identifying arguments, either explicit or implied, and the goals of the participants in the different types of dialogue.

* Identifying the premises from which conclusion are derived

* Establishing the "burden of proof" — determining who made the initial claim and is thus responsible for providing evidence why his/her position merits acceptance

* For the one carrying the "burden of proof", the advocate, to marshal evidence for his/her position in order to convince or force the opponent's acceptance. The method by which this is accomplished is producing valid, sound, and cogent arguments, devoid of weaknesses, and not easily attacked.

* In a debate, fulfillment of the burden of proof creates a burden of rejoinder. One must try to identify faulty reasoning in the opponent’s argument, to attack the reasons/premises of the argument, to provide counterexamples if possible, to identify any logical fallacies, and to show why a valid conclusion cannot be derived from the reasons provided for his/her argument

Alla dessa punkter är sådant som i den här tråden har framställts som trådförstörelse och personangrepp.

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-15 16:53
Antal inlägg: 460

haha...

y not2008-04-15 16:53
Antal inlägg: 9014

Uffe
är det okey att argumentera emot dig i den här tråden?

"Det handlar inte om att vara med och diskutera ämnen med många eller få inlägg . Dert handlar om hur man försöker briljera med diverse inklipp från kloka (enligt dem) människor och ta åt sig äran för vad de har skrivit och visa hur dumma alla andra är och hur smart de själva är,,,det tar udden ur de flesta trådar och det slutar med att just dessa 3 sitter och har en diskussion om något helt annat som de själva har spånat fram och nöjt dunkar varandra i ryggen."
Stämmer detta? Håller inte alla vi tre oss till ämnet i huvudsak och argumenterar i den frågan? Ta tråden om urinprov på barn utan föräldrars medgivande, homosextråden,, miljötråden, religion etc och gå in och skärskåda trådarna så kommer du att finna att vi alla tre (hur många nu dessa tre är) faktiskt argumenterar i sak. Du kan gärna ge ett statistiskt exempel på motsatsen, inte att det i varje tråd även skämtas och ironiseras utan diskussionen över lag i tråden.
Och Det där med att ta åt sig äran, dunka i ryggen och visa hur dumma alla andra är för du gärna styrke lite bättre. Jag hoppas att du är medveten om att det inte bara är ren argumentation om åsikter du håller på med utan just ett exempel på att svärta ner vissa personer och inte deras åsikter. Sen att du hela tiden kallar os för de tre, gör det inte mindre personligt, då alla vet vilka tre du åsyftar.
"Om ni har ett sådant behov att vara så duktiga och sitta inne med alla rätt så varför startar ni inte en tråd där ni kan försöka briljera över varandra så låter ni oss "dumma" få prata ifred om allt som vi dumma tycker och tänker."
Jag har startat massor med trådar som det diskuterats i en hel del. Men menar du på allavar att vissa trådar skall inte jag skriva i för då e inte du me? Sen att du själv lägger in värderingar som "vi dumma" och så vidare är ju intressant.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-04-15 16:58
Antal inlägg: 2483

y not, tack för ett bra inlägg

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-15 16:59
Antal inlägg: 706

Jag är glad att du äntligen har googlat "brist på självinsikt"

Solen_lyser - Ej medlem längre2008-04-15 17:01

Ja, att det är tre stycken är verkligen att peka ut antalet.

Hur som helst:

Ordgrävaren, Y not och E Solu tycker jag sätter krydda på en diskussion då de kommer med sina egna åsikter, ifrågasättanden med mera utan att nedvärdera det andra tycker.

Så, jag funderar fortfarande på vilka tre UffeUppsala syftar på i början av denna tråd.

Någon som vet?

-Proletären- - Ej medlem längre2008-04-15 17:02
Antal inlägg: 333

Ja förbjud alla smarta att skriva på forumet så alla idioter kan komma med korkade inlägg som får stå oemotsagda.

-Proletären- - Ej medlem längre2008-04-15 17:03

Utan Ordgrävaren, Y Not och E Solu så hade forumet varit en plats där medelålders kvinnor diskuterar virvlat vattens positiva egenskaper och vilket som är det bästa tvättmedlet.

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-15 17:05
Antal inlägg: 706

Eller så hade det varit ett trevligt forum

barbi2008-04-15 17:05
Antal inlägg: 1924

måste bara säga att de är så töntigt o klanka ner på nån som tex stavar fel! som ja tex har lite svårt har ja märkt nu o formulera mig rätt så om nån har känns sig kränkt pga av mig så ber ja om ursäkt! men tillbax till ämnet låt alla ha sin åsikt sluta klanka ner på andra ! så kommer de bli mkt roligare här igen:=)))
Ha en bra dag

Solen_lyser - Ej medlem längre2008-04-15 17:06

Ha en bra dag du också, Barbi.

Ballerina2008-04-15 17:07
Antal inlägg: 1726

pro

hmm tvättmedel?

ordvältaren - Ej medlem längre2008-04-15 17:09
Antal inlägg: 2483

Jag ser inget som helst fel i att kommentera folks stavning när den dels åsamkar läskunniga människor onödigt lidande och i sig själv ofta utgör en förolämpning mot inläggets författare. Att i sådana lägen påpeka att en enklare läs & skrivkurs skulle göra människan i fråga gott kan knappast klassificeras som något annat än en välgärning.

y not2008-04-15 17:11

"Eller så hade det varit ett trevligt forum"

Tycker du inte det är ett trevligt forum?

y not2008-04-15 17:11

citerat va och svarat till Uffe, trådskaparen

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-15 17:12
Antal inlägg: 6214

Ordvältaren, du kan ju inte ens stava till särskiv ning!

Uffe, tycker fortfarande du har fel. Men jag ger dig rätt i att detta blev en intressant tråd.

Tänk rätt nu folk!

Minta2008-04-15 17:13
Antal inlägg: 20042

Proletären har fördomar.

Zizzi2008-04-15 17:14
Antal inlägg: 866

Jag är väl ingen stor skribent i detta forum. men som läget har utvecklat sig så aktar jag mig väldigt noga innan jag skriver något här överhuvudtaget.
Att jag dristar mig till att sticka ut hakan lite just nu är bara för att tala om för dig, Uffe, att jag förstår precis vad du menar.
Forumet har blivit lite kallare i o m att tydligen allt man skriver om ska bevisas och besvaras, det går visst inte längre att enbart tycka något för tyckandets skull.

-Proletären- - Ej medlem längre2008-04-15 17:15

Jaså? mot medelålders kvinnor då eller?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?