Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 687

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mahlin852008-04-15 21:58
Antal inlägg: 7

Hade ett jättebra svar, men la ner det - för ja tycker detta är pinsamt!! PINSAMT!!

Kan vi inte bara radera denna tråden, o låtsas som om det inte hänt - för ja skäms. För "guldlock88" skull, och just nu för att vara kvinna. Att nån "på samma sida" som mej uttrycker sej så här - är riktigt illa!!

PINSAMT!!

myran_64 - Ej medlem längre2008-04-15 21:58
Antal inlägg: 3157

DET är konstigt!! :)

Szechuana2008-04-15 21:59
Antal inlägg: 116

Alla vet väl att man som 19-åring ser ut på ett sätt och som 45-åring efter X antal barn ser ut på ett annat? Även du, smala, bröstlösa Guldlock kommer att bli äldre. Även dina oammade bröst kommer att börja hänga, ditt ansikte att rynkas, dina lår kommer att utveckla celluliter och din metabolism kommer att mattas av. Visst, utan varken barn eller kärlek kommer du kanske både ha pengar och tid till träning och operationer, men vad spelar det för roll? Med denna attityd kommer du att vara både ensam och oälskad...

sejmårr2008-04-15 22:00
Antal inlägg: 843

Guldlock! Det vi svarar på är den massiva bilden av "kvinnan" som en smal, gropfri, lång, välsvarvad människa, helst under 25 som hela tiden blixtrar emot oss i pressen. Du har tyvärr fått symbolisera dem som tycker att detta är norm...

barbi2008-04-15 22:00
Antal inlägg: 1924

oki.. men du kanske har formulerat dig lite dumt:( *egen erfarenhet*
men helt ärligt så är de den smala kvinnan som anser o vara den *riktiga* kvinnan.. har du nån länk eller nåt där de står att man ska ha bristningar o vara mullig för o vara den riktiga kvinnan*nyfiken*

sejmårr2008-04-15 22:01

Ta det inte personligt utan försök att se det från vårt håll---

mamman - Ej medlem längre2008-04-15 22:01
Antal inlägg: 6379

och jag har än inte fattat vart du läst detta guldis...

Della2008-04-15 22:02
Antal inlägg: 5

guldlock88: det som är provocerande med ditt inlägg är helt enkelt att du 'säger vad du tycker' dvs att vissa kvinnor är fula. om du tycker att det viktigaste är att man trivs med sin kropp så kanske du borde låta folk göra det utan inblandning av vad du anser vara vackert eller inte. det är liksom en aning lättare att trivas med celluliter och hängpattar om man slipper höra vad störiga puckon som du tycker.

zimba - Ej medlem längre2008-04-15 22:07
Antal inlägg: 2256

Guldlock får väl ha sin åsikt precis som alla andra. Tycker det är betydligt värre med folk som skriver "hoppas att hon blir fet och sjuk"..

Jag tycker guldlocks åsikter är förfärliga men det är hennes och hon har rätt till dem.

sejmårr2008-04-15 22:08

Men visst har vårt samhälle en VÄLDIGT säker syn på vad som är vackert hos en kvinna? Tyvärr så har Guldlock88 synpunkter på oss som försöker revidera bilden. Det känns som vi försöker banka ner en nybildad kvinna i sockerplasten... Visst ville vi oxå ha bekräftelse en gång i tiden? Visst beövde vi att någon bekräftade att vi var vackra- även då vi var smäckra ,ljuvliga, sexuellt oemotståndliga- det har vi ju problem med än idag!!!!!!!!!!!!

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-15 22:09
Antal inlägg: 103

barbi tyvärr har jag inte det men tex ophra (eller hur hon nu stavar) de va ett program för några dsaga sedan med en mullig kvinna med både bristningar o celluliter. Hon hade fött två barn och var glad över sitt liv men hon hade dålig självbild. Hon hade fottas i underkläder o folk på stan hade ett hene betyg och kommentare alla hade svarat hon är en "riktig" kvinna så ser riktiga kvinnor ut. SAedan i studion sa ophra du har fåt barn de är alla kvinnors högsta önskan inse fakta du är en riktig kvinna. De va då tanken kom jag vill inte ha barn, har alltid undvikit ban så gått de går, jag har inte såna kropsproblem mm så därför är ja alltså ingen riktig kvinna. man kan ju undra vad folk hade sakt om min bild om de fick se mig i underkäder va e jag? Sen så har vi programmet snygg naken som gick på tv 5. Där var de också mest mulliga kvinnor o de fick också höra att de va riktiga kvinnor men ändå fick de tips om hur de bäst skulle dölja sina brister. Så enligt media är en riktig kvinna nån mullig gärna 30 plus fått några barn har lite skavanker o så men som är en jävel på att dölja dem den riktiga kvinnan

sejmårr2008-04-15 22:09

Jag menar- det är ju därför vi försvarar vår skönhet, även då vi inte överensstämmer med dagens norm, med sådan frenesi!

Sockiplast22008-04-15 22:10
Antal inlägg: 82

Men hur kan ni "vuxna" bry er så mycket vad en 19-20 årig tjej skriver?? Svara saker som att ni vill ge henne stryk osv.. Nästan lite roande är det iaf : P

Sen är det faktiskt inte alla tjejers stora våta dröm att bli mamma.

TomasLeonard2008-04-15 22:11
Antal inlägg: 1563

HAhaha!!!
Kan inte annat än att hålla med...en riktig kvinna som vet att dölja sina skavanker går inte av för hackor!!

Men guldlock ...du är himla söt du också...& vill du bli titulerad kvinna så inga problem för mig!

sejmårr2008-04-15 22:12

Det är ju vi som inte stämmer helt med dagen bild av den vackra kvinnan som behöver försvara oss. Att du reagerar mot detta beror på att du inte varit med från början! Du är normen - vi är de onormala som försöker slå oss in på marknaden-

Mouche - Administratör2008-04-15 22:14
Antal inlägg: 24193

Tänk att vi kan se på saker så olika...
Jag har tittat igenom alla sidorna i den här tråden och jag har baske mig bara hittat riktiga kvinnor...förutom då att Ond Jävel inte riktigt platsar under begreppet, detta tillsammans med ett par, tre andra killar. =)

En riktig Kvinna är en person som mår bra med sig själv, kan få andra att må bra, är intelligent, självsäker, har bestämda åsikter och är självständig.
Allt detta utan att för den skull trampa rätt över andra för att i enbart ett syfte, såra människor som inget ont har gjort.
Ett sådant uppförande torde vara det mest uppenbara beviset på att personen själv inte är en "Riktig Kvinna"...ännu.

Vem bryr sig om ett par kilon hit eller dit hos den kvinna man älskar? Vem bryr sig om lite skrynklor på låren och rumpan?
Vem bryr sig om att även Hon, precis som jag, också åldras dag för dag?

För mig är Hon alltid Den Riktiga Kvinnan...i mitt liv =)

Mouche

mamman - Ej medlem längre2008-04-15 22:14

guldis... menar du att de amerikanska programmen som Oprah har gett dig så mycket???

Jag tittar också på "utrikiska" program och gillar tv4fakta, MEN inser att detta inte är Sverige och inte kan överföras till den svenska "normen"..

mamman - Ej medlem längre2008-04-15 22:17

Mouche!
Du e sååå gooo!!! ;-)
Tänk om alla hade varit som du...

barbi2008-04-15 22:20
Antal inlägg: 1924

ååå mouche:=))

zimba - Ej medlem längre2008-04-15 22:20
Antal inlägg: 2256

mamman, för att uppskatta ljuset måste vi ha mörker..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?