Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dgeo20 - Ej medlem längre | 2008-04-21 18:32 | |
![]() | betapet var inte så känsliga.låt oss använda fan om vi vill | |
| Silverhjärta - Ej medlem längre | 2008-04-21 18:36 | |
![]() | För det första: man läser inte andras sms oavsett om man är gifta. För det andra, du måste lita på din man. Annars är det något fel på er relation | |
| vulcan | 2008-04-21 18:37 | |
![]() | Jag drar till med ett och annat svärord i mina egna inlägg ibland, så om vi hade nåt totalförbud så skulle jag få problem. Däremot är det en jävla (!) skillnad på att svära OM saker och företeelser och att svära TILL andra personer. Om du tror att vi tänker låta dig visa upp din dåliga uppfostran ohämmat här så kan du glömma det. | |
| Pintorp - Ej medlem längre | 2008-04-21 18:40 | |
![]() | Jag tror minsann att vulcanen fått utbrott, hihi. | |
| vulcan | 2008-04-21 18:43 | |
![]() | Inte alls, det var en helt kontrollerad utpysning. | |
| DennisPlz | 2008-04-21 18:43 | |
![]() | Läs inte andras SMS, av samma anledning som du inte frågar partnern i ert monogama förhållande om varför det helt plötsligt svider när du pinkar. Tillit, förtroende, kärlek. | |
| Silverhjärta - Ej medlem längre | 2008-04-21 18:45 | |
![]() | svider när du pinkar - klamydia eller urinvägsinfektion... välj svaret som låter bäst | |
| le-lou | 2008-04-21 18:54 | |
![]() | För det första : Man raggar inte på andra kvinnor om man redan är i en relation såvida den inte är en "Öppen" sådan. För det andra: Han måste göra sig förtjänt av att bli litad på, vilket han inte lyckas speciellt bra med. Ok, hon kollade i hans mobil. So? Den som inte döljer nåt ....döljer inget, right? Jag hade en svartsjuk pojkvän en gång i tiden, han var extremt osäker pga av att hans ex var otrogen mot honom. Detta gjorde att han hade ett otroligt kontrollbehov för att må bra. För mig var det faktiskt inga problem, jag lät honom kolla min mobil tex för att göra honom säker, för att se att JAG inte var HON. Till slut tappade han behovet av att kolla, han började lite på mig. Att spela med öppna kort ger frihet och trygghet. Visst kan det kännas himla trist att inte bli litad på, speciellt om det inte har med mig själv att göra...men älskar man någon, och personen förklarar VARFÖR hon/han gör det (eller vill göra det) och man tycker att det låter rätt logiskt...jag menar ....älskar jag någon så är det en piss i nilen faktiskt....att göra i jämförelse för vad jag skulle vara villig att göra för mannen i mitt liv. Mitt enda "krav" är att om han får detta av mig, och att jag då får tilliten av honom så småningom. I mitt fall fungerade det precis som det var tänkt. Han slappnade av och vårt förhållande var väldigt bra den tiden som blev. ( vårt förhållande tog slut av helt andra saker) :) Jag tycker med jennys historia att hon har orsaker till tvivel och att om han vill spela med öppna kort, borde kunna göra det om det kan få henne att känna sig tryggare. Nu har hon redan fått svart på vitt att han flirtar med andra, så jag förstår henne helt att hon litar ännu mindre på honom nu. En riktigt sur situation är vad det är. Ni som tycker hon är den stora boven som kollade mobilen: alltså...det är alltså den som gör upptäckten som är boven i dramat? inte förövaren? Pga av att upptäckten gjordes på ett omoraliskt sätt? Vad är omoraliskt då, får jag fråga..om inte att stöta på andra tjejer när man har fru och barn hemma? Bah. | |
| Pintorp - Ej medlem längre | 2008-04-21 18:59 | |
![]() | Ah, okej, men en utpysning kan vara nog så gynnsam för att lätta uppblåsthet. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-21 19:05 | |
![]() | Hellre uppblåst än bara blåst. | |
| neali | 2008-04-21 19:57 | |
![]() | Det måste ju ha varit problem innan detta sms:ande eftersom du läste hans telefon utan någon som helst anledning elr har jag fattat fel? | |
| neali | 2008-04-21 20:03 | |
![]() | men jag förstå om du är svartis.. att skaffa NYA tjejkompisar mitt i ett förhållande och i onyktert (?) tillstånd är ju ganska osmart. | |
| quatresse | 2008-04-21 20:04 | |
![]() | alltså jag och min pojkvän brukar läsa varandras sms. och jag tycker de är okej.. och han med :P så varför känna ånger för de? jag blev också uppröred över ett sms, men inte på han utan mer på henne som har pojkvän men ändå håller på att be om "kindpussar", "värmande kramar" etc :P | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-21 20:20 | |
![]() | Le-Lou: Att jag tycker hon är den värre boven i det här dramat är för att jag tycker hennes felsteg är värre än hans. Så han flirtade med nåt fruntimmer på en fest, på fyllan. Han behöll hennes nummer, men messade tydligen inte mer med henne än just under festkvällen (vad jag kan utläsa av startinlägget). Personligen tycker jag inte det är så himla illa, även om han självklart hade kunnat haft mer ryggrad. En man som är trogen i handling är en självklarhet, en man som är trogen även i tankarna är en omöjlighet. Men det Jenny gjorde är ett rent övertramp. En kränkning av sin mans privata sfär. Bara för att man är gift och har barn tillsammans är man inte varandras egendom. Jag är HELT övertygad om att min man inte har något att dölja, men att jag skulle kolla hans mobil för att försäkra mig om saken? Aldrig. Vore jag nu lite tveksam, säg att jag hade lika stora misstroendeproblem som Jenny, så skulle jag ÄNDÅ inte kliva över gränsen. Jag skulle snarare ställa min man mot väggen och lita på att jag kan tolka hans svar. Om jag fortfarande inte litade på honom så är det något fundamentalt fel i relationen och oavsett om man hittar komprometterande sms i hans mobil eller inte så finns misstroendet där ändå. Vill man älska och lita på sin man, men inte riktigt klarar nummer två, så ska man i än högre grad respektera hans privata sfär. Herregud, jag öppnar inte ens min mans post, trots att vi delar hem och liv! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-21 20:34 | |
![]() | Då vill jag komma med ett inlägg... Det är mycket moral hit och dit om att HON läst hans mess... Nu senast katalias som helt fördömde det hela och tyckte det hon gjorde var värre än det han eventuellt ha gjort. Då vill jag bara påstå till katalias: Det är vad DU tycker! DU anser att hon gjorde mer fel som läste hans mess, men i hennes förhållande kanske det inte är en big deal. Jag kan låna min sambos mobil (om jag behöver) jag kan messa, ringa och ställa väckare eller så om nu min egen mobil inte finns till hands. Jag brukar iofs inte läsa hans mess med vilje, men han har inget emot om jag skulle det... Om han känner för det så skulle jag aldrig bry mej om han läser mina mess. Varför?? De flesta är till/från syrran eller mina klasskompisar... Hur kul är det för honom? nej, men känner han att han vill läsa så vassego... Däremot tycker jag också så som katalias skrev: "Jag skulle snarare ställa min man mot väggen och lita på att jag kan tolka hans svar. Om jag fortfarande inte litade på honom så är det något fundamentalt fel i relationen och oavsett om man hittar komprometterande sms i hans mobil eller inte så finns misstroendet där ändå. " Jag menar inte att det är fel eller rätt att läsa andras mess utan mer att det kanske beror på förhållandet och hur VI tycker om saken... | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-21 20:41 | |
![]() | Jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om att en handling i sig är kränkande. Är det inte viktigare vad man har för avsikt med handlingen? Om min partner hade läst mina sms för att han var osäker och inte kunde lita på mig så hade jag aldrig belastat honom för att kränka mig. Älskar man någon förlåter man en sådan handling då man förhoppningsvis känner djup empati med den man lever med. Vad är konstruktivt med att anklaga en osäker och rädd människa för att vara kränkande? | |
| le-lou | 2008-04-21 21:03 | |
![]() | katalias, du pratar om att du skulle fråga din man om saken om du kände en misstro och lita på att du skulle kunna tolka hans svar korrekt. Vet du hur många människor som blir bedragna på de mest vidriga sätt, ibland under flera år utan att ha en aning? Det är ganska naivt att tro att bara för att nån säger "jag älskar dig", att den personen inte kan eller kommer att ljuga för en. Folk som blivit bedragna med hjälp av lögner (däribland mig själv) ändrar ofta sin uppfattning om hur man ser på det här med tillit, förtroende, sanningar. Jag litar på min sambo tills den dagen han ger mig skäl att misstro. Då kommer jag förmodligen att fråga honom om saken, men jag vet med mig av egen erfarenhet att det bästa man kan göra, är att kolla upp fakta själv. Dvs inte tro blint på vad folk säger. Man ska skydda sig själv, man ska alltid stå sig själv närmast. Jag gjorde inte det i det förhållandet jag hade med den typen som var otrogen, jag lyssnade för mycket på honom och sket i att göra de här omoraliska saker (som tex att kolla mobilen) när jag hade mina misstankar. Jag hade den där rösten som du är just nu i tråden, rösten som fanns i mitt huvud som talade högre till mig om vikten av personlig integritet än om vikten att finna svaren på frågor som hängde i luften konstant. För många frågor som gjorde mig sjuk till slut. Jag gjorde det till slut, kollade mobilen alltså. Det gav mig telefonnummer som jag ringde, det gav mig info som i sin tur gav mig chock, ilska och äckelkänslor. Det gav mig ganska mycket annat också kan jag säga, typ kontroll och styrka att dumpa honom. Jag ångrar att jag inte gjorde sånt tidigare, det var korkat gjort av mig att lägga all min tillit till hans söta ord om kärlek. Det kostade mig iaf 2 år med en man som förtjänade bra mycket mindre. En bra kvinna reder sig själv, do not forget :) | |
| le-lou | 2008-04-21 21:08 | |
![]() | tillägg: jag sitter inte och uppmanar till kontroll på allt. Inte ens till kontroll på nåt såvida man inte fattar misstankar. Misstankar ska vara välgrundade, det duger inte att säga till sig själv: jamen jag har drömt en sak, det ger mig skäl till att hacka hans mail typ. Jag pratar om saker och ting man kan ta på, saker som inte stämmer, för mycket frågotecken, för mycket undanflykter. Då är det (enligt mig) väldigt okej att ta en titt i en skruttig mobil. | |
| DennisPlz | 2008-04-21 21:11 | |
![]() | Mobil är ok. Bra. Hur är det med fickor? Väskor? Epost? Snigelpost? Dagbok? | |
| qura | 2008-04-21 21:15 | |
![]() | jenny 80 Du läste hans mess, jag förstår din ängslan och oro, tro inget annat men han kände sig kanske uppskattad och attraktiv. Jag kan inte låta bli att förstå honom i så fall, det var spännande och förbjudet men förmodligen inte mer än så. Jag håller med de som givit rådet att föreslå en parmiddag eller bjuda hem tjejen - hon kanske blir din bästis?! Om inte, tro honom, du har inget val. En sak som jag måste få fråga är: Vad skulle han säga om han visste att du berättar och avhandlar problemet här i forumet? Vågar du visa honom hela debatten eller är det din hemlighet mot honom? Fundera över vad ärlighet innebär och ställ raka frågor, begär raka svar men kom ihåg att ömsesidighet är en förutsättning för att skapa tillit. Lycka till! | |