Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 527

Forumkategorier

Användare Inlägg  
cutie8 - Ej medlem längre2008-04-24 21:40
Antal inlägg: 59

Tvilling... och ja till viss del tror jag på det... jag är mellan tecken så jag är både tvilling och kräfta!

Cittran - Ej medlem längre2008-04-24 21:40
Antal inlägg: 103

Okej, då var visst jag också tupp, fast jag känner mig mer som en höna.
Är det inte lite konstigt att alla födda t ex 1957 är bra chef, medans de som föds 1958 inte är bra chefer?

oeronbarn - Ej medlem längre2008-04-24 23:30
Antal inlägg: 2288

det är förbluffande hur lång tid det tar för såna där påfund att dö ut. känns sjukt mycket medeltid. men det gör ju å andra sidan det där med religion också. jag förstår'et inte. att det ska vara så svårt att ta sin existens i egna händer.

Candee2008-04-24 23:57
Antal inlägg: 1256

Jag själv läser aldrig horoskop..den kinesiska tilltalade mig på många punkter..så jag kan väl inte kalla mig fanatiker...

E Solu - Ej medlem längre2008-04-25 15:58
Antal inlägg: 4715

Jag var visst en hund. Det var nog en del grejer som stämde. Kanske lite över 50%. Mer träffsäkert än en väderprognos i alla fall!

Candee2008-04-25 18:09
Antal inlägg: 1256

Jaaa..du ser E solu...lite över 50% slår ju de flesta horoskop..haha

vulcan2008-04-25 18:17
Antal inlägg: 7666

50% - pah! Bengt Sändh (just precis, trubaduren!) gjorde en liten ovetenskaplig undersökning på ett personligt horoskop en gammal vän ställt åt honom. Han kom fram till att i stort sett alla som jämförde sig med det (oavsett födelsetid och plats) landade någonstans på 65% överensstämmelse. Till detta bidrog kanske att av de 180 påståenden som horoskopet bestod av, så var 115 - dvs just runt 65% - positiva :))) Bara lite drygt 10% var negativa och resten neutrala. Min helt ovetenskapliga gissning är att den fördelningen vad gäller värdeomdömen på den som blivit "horoskopad" förmodligen är ganska lika, oavsett astrolog.

vulcan2008-04-25 18:17

länk till ovanstående: www.vof.se/folkvett/...e- horoskop

E Solu - Ej medlem längre2008-04-25 19:25

Inte illa. Det är rätt hög träffsäkerhet. Det är kanske dags att ersätta Vädret på nyheterna med Dagens Horoskop istället. freakonomics.blogs.n.../? rss=true

Eller kanske ägna tiden åt något vettigare såsom intervjuer med någon upprörd människa som hittat något fel i lagen.

limstick2008-04-25 19:45
Antal inlägg: 9

Måste man ta ställning?
Är det inte ganska sunt att vara öppen för att horoskop kan stämma?
Ofta ser iallafall jag att just beskrivningar på mitt stjärntecken just stämmer rätt bra in på mig. Och då...ja..då blir man genast lite nyfiken på villket stjärntecken som kan komma bra överens med mitt och på den vägen kan man välja att vandra på ett tag. Så har jag gjort. Men allra helst förblir jag öppen och nischar helst inte in mig.
Man vill ju ha ut så mycket som möjligt av livet!
Eller vad säger ni?

vulcan2008-04-25 23:56

Jag säger att du inte verkar ha läst förklaringen tre inlägg upp exempelvis till varför horoskop "stämmer rätt bra in". Det är en 100% naturlig och logisk förklaring till skillnad från den märkliga idén att himlakroppar på ett sånt enormt avstånd att den samlade energin från deras ljus inte uppgår till en ynka liten watt ens en gång på något mysko vis skulle påverka oss och dessutom påverka oss på olika sätt beroende på när och var vi var födda.

SashaLuna2008-04-26 01:59
Antal inlägg: 320

Det är sent och jag har inte orkat läsa hela tråden. Är det någon som tidigare nämnt att himlakroppar bevisligen påverkar våra liv? Eller vad sägs om kvinnors menscykler och tidvattnet?

dr indianJAN - Ej medlem längre2008-04-26 02:03
Antal inlägg: 72

Lejon ofc

E Solu - Ej medlem längre2008-04-26 02:28

Ett vanligt misstag man gör som människa är att se sig själv som skild från omgivningen. Tidvattnet och månen är en del av mig, bara att jag inte kan kontrollera dem med min hjärna. Samma med alla andra människor. *flummar vidare*

mjf2008-04-26 03:02
Antal inlägg: 1094

Skytt o tupp - o det stämmer rätt bra på mig.
Till viss del tror jag på astrologi.
Nåt annat jag tror på är MBTI
och mig!

vulcan2008-04-26 10:52

Att månen påverkar oss genom gravitation är det väl ingen som förnekar. Men månen ligger på ett avstånd om 384 000 kilometer från jorden. Det är långt, men jämfört med avstånd till närmaste stjärna (som alltså enligt astrologin skulle utöva någon mystisk påverkan på oss) så är det absolut INGENTING. Närmaste stjärna ligger på 4,2 ljusårs avstånd. Det betyder omräknat i i kilometer drygt 37,5 MILJARDER kilometer. Eller för att se det från ljushastighetssynvinkeln: Reflekterat ljus från månen tar lite drygt 1 sekund att nå oss. Ljuset från Alfa Centauri har färdats i drygt 132 miljoner sekunder när det når oss...

Taka2008-04-26 10:54
Antal inlägg: 166

Är våg, det sägs ju att vi skall vara kreativa osv, det stämmer bra på mig.

Little_Red - Ej medlem längre2008-04-26 10:57
Antal inlägg: 1092

Just remember that you're standing on a planet that's evolving
And revolving at nine hundred miles an hour,
That's orbiting at nineteen miles a second, so it's reckoned,
A sun that is the source of all our power.
The sun and you and me and all the stars that we can see
Are moving at a million miles a day
In an outer spiral arm, at forty thousand miles an hour,
Of the galaxy we call the 'Milky Way'.
Our galaxy itself contains a hundred billion stars.
It's a hundred thousand light years side to side.
It bulges in the middle, sixteen thousand light years thick,
But out by us, it's just three thousand light years wide.
We're thirty thousand light years from galactic central point.
We go 'round every two hundred million years,
And our galaxy is only one of millions of billions
In this amazing and expanding universe.

The universe itself keeps on expanding and expanding
In all of the directions it can whizz
As fast as it can go, at the speed of light, you know,
Twelve million miles a minute, and that's the fastest speed there is.
So remember, when you're feeling very small and insecure,
How amazingly unlikely is your birth,
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth.

vulcan2008-04-26 11:03

Jag är ganska kreativ också, fast jag inte är våg. Hur ska vi tolka det Taka? Tror du inte att många som får läsa att dom är "kreativa" blir glada och tänker: "Ja, visst är jag det, tänk så kloka dom är dom där astrologerna". Eller kan det rentav vara så att vi alla är kreativa på olika sätt och vis? I så fall är det ju rent nonsens att påstå att det skulle vara en utmärkande egenskap för vissa människor som är födda en viss tid på året...

Little_Red: That one is one of my MP favourites! :)

Taka2008-04-26 11:04
Antal inlägg: 166

vulcan, allvarligt tror jag inte på astrologi, men alltid kan det ju roa någon! Att jag är våg och väldigt kreativ är garanterat inte mer än en slump!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?