Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Same_skit123 | 2008-05-06 13:17 | |
![]() | Black Celebration är min favorit, som för mig sticker ut från det tidiga. Utav de tre så var jag i Globen, men vilken resa Cantona! Såg dem även på Stadion. Lite kul Kermis att du nämner både In Strict Confidence och Rammstein som båda har gjort en cover på Stripped. I det första fallet en helt ok version, i det andra fallet handlar det om ren skär låtslakt. Du får dock inga bannor av mig för att du gillar Rammstein, kanke skulle du uppskatta Oomph's senare skivor?Ja Vive La Fete är goa, Red Flag också helt ok. Tjusningen är väl då att mycket av dagens elektroniska musik är sprungen ur synthmusiken och att den även börjar "smutsa" ner mainstream-musiken. | |
| E_Cantona | 2008-05-06 13:19 | |
![]() | Har Globenkonserten på VHS om herrn skulle vara intresserad:) | |
| E_Cantona | 2008-05-06 13:22 | |
![]() | DM favoritskiva är Violator alla kategorier...Clean älskar jag som fan... Ska tatuera in rosen från omslaget bara min kompis får tid*S* | |
| Profundus | 2008-05-06 13:25 | |
![]() | Daft punk och Depeche mode var väl de som öppnade mina ögon till de mer elektroniska beatsen. Hade jag pengar skulle jag se konserter... | |
| Same_skit123 | 2008-05-06 13:32 | |
![]() | Det komiska är att när jag var i Globen så köpte jag ett violator linne, men glömde kolla storleken, så den når bara ner till naveln. Violator är en god två på min lista för övrigt! Är det bandet egenproducerat? | |
| Same_skit123 | 2008-05-06 13:33 | |
![]() | Ja det ser jag ju nu! Får läsa lite nogrannare. | |
| kermis | 2008-05-06 16:04 | |
![]() | same_skit123: *asg* kan vi få se en bild på dig med linnet?! :) Kan inte annat än hålla med om att Rammstein slaktade Stripped. Såg dem live för några år sen i Finland och då körde de Stripped... Jag var dels jätteglad över att höra en helt 100% bekant låt men samtidigt extremt störd över hur illa det lät... In Strict Confidence version har jag ärligt inte ens hört.. det blir till att leta på nätet.. humhum.. :) Frågan gamla eller nya Depeche... umh. Jag gillar allt. PTA är trea på min toplista. Först kommer Ultra, sen Violator och sedan PTA... Fast det är klart. Humöret bestämmer en hel del också. När jag sitter vid datorn och spelar blir det mycket av de första skivorna, och samma skirvor går på när jag ska få upp humöret inför en av mina få utekvällar :) Måste jag välja så säger jag nya... då har jag också nåt att se fram emot ;) Vill man bara tillbaka till Alan-tiden så lär man ju inte glädja sig längre... | |
| Jamo | 2008-05-06 16:34 | |
![]() | Jag fegar på min egna fråga o säger Singels 81-85, så där lite lagom fegt :) | |
| Snoosy | 2008-05-06 17:54 | |
![]() | cantona, nä det är ju så. För mig är den elektroniska musiken i sig otroligt viktig. Älskar många av depeches låtar, men framför allt Gahans röst :) Märkte en sak då jag började göra egen musik.Musiken dvs basgångarna var å en, melodierna, percussions, är ju så underbara. I progressive house/trance används otroligt mycket ljud, även elktronisk musik, men inte lika mycket ljud. Man får ett annat perspektiv över musiken. Innan hörde jag helheten, vilket man iof gör fortf. Men det bli påe tt lite annorludna sätt. Kanske därför jag föredra enbart musik, utan text.. vad vet jag :P För många är ju texter så viktigt. Och självklart är det så, men inte för mig :) | |
| E_Cantona | 2008-05-06 20:11 | |
![]() | Intressant att du påpekar slagverkens betydelse i den elektroniska musiken, framförallt med tanke på att det var det som hårdrockarna gnällde på oss stackars synthare..."Dööhh de spelar ju inga trummor" lät det ur deras strupar:) Dock var det de som jag fastnade för när Front 242 slog undan benen för mig 1985...Deras otroliga mängd av rytmer, vilket med rätta kallades bodymusic, senare kom det att kallas för EBM(electric Body Music)... | |
| Snoosy | 2008-05-06 20:45 | |
![]() | Till historien hör också den att många äldre hårdrockare gör electro idag :) Kul att nämnde Front 242. Dem har en del bra låtar, kanske lite för mycket indsutry, som är en aning hårt för min del. Sen finns det ju en hel del hårdrockare som dömmer ut electro helt. Men dem kallar jag inga riktiga musikfantaster. Musik är allt som handlar om melodier å byggande av ljud. oavsett om det görs via riktiga instrument eller rent elektroniskt :) | |
| E_Cantona | 2008-05-06 20:57 | |
![]() | Absolut, lyssna på Depeche tex o inse det geniala i deras låtar... men man ska ta sig tid att LYSSNA oxå, höra de små sakerna som gör låtarna till vad de är... En vän till mig har alltid hånat DM och sagt att de bara är de närmast sörjande som lyssnar på dem o att ingen seriös musiker tar dem på allvar... Han blev något lång i synen när han stod på en Kentkonsert(vilka han diggar sjukt mycket men han hör inte influenserna) o de spelar en DM-låt, tror de var Stripped, sen ovanpå det så gör både Marilyn Manson och Johnny Cash covers på Personal Jesus...Numera är han en inbiten DM-fantast för nu har han LYSSNAT på dem:))) | |
| Snoosy | 2008-05-07 06:29 | |
![]() | haha.. ja men det är ju så det är oftast :) | |
| Same_skit123 | 2008-05-07 14:12 | |
![]() | Det är lite komiskt, när jag säger att jag lyssnar på synt får jag en del konstiga reaktioner, dålig musik osv. Men när samma personer är hos en och man kör en blandlista, så säger de ofta, det här är ju bra, vad är det för något? | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-05-07 16:00 | |
![]() | Syntar är riktiga instrument. Även mjukvarusyntar är riktiga instrument. God damn it. | |
| E_Cantona | 2008-05-07 16:43 | |
![]() | Haha, håller med dig Same... Många säger att de tycker synt är kasst men DM gillar de allra flesta och sen gillar de Alphaville osv osv... Kan acceptera att folk kan ha svårt för vissa grenar av synten (hatar egentligen ordet electro, framtaget pga de konstiga reaktioner ordet synt framkallar) men det finns ju olika grenar av alla genrer. Jag menar, hur många grenar finns det av tex hårdrock?? Finns väl ingen hårdrockare som säger att Judas Priest och Dimmu Borgirs musik liknar varann...de tillhör olika grenar av samma genre.. | |
| pelle32 - Ej medlem längre | 2008-05-07 16:46 | |
![]() | Frontline asembly gött mos änna! Fet flipp | |
| Aleksia | 2008-05-07 17:42 | |
![]() | Gött guys och girls! :) Ni håller igång tråden! Det gillar vi! Tja! (Lyssnade på Halo på väg hem från jobbet idag! Shiiiit vad den är bra... *ryyyser* Jag kan aldrig tröttna på DM!) | |
| Same_skit123 | 2008-05-07 20:11 | |
![]() | Jag tror att det är så att man som synthare är väldigt lojal mot genren och anammar den väldigt brett. Både du och jag Cantona har nämnt den allra vänaste synthpopen i samma andetag som industri och EBM. Vi har iaf bred smak men jag tror det stämmer på de flesta inom genren, och än bättre på synthare gentemot andra stilar som jag känner är mer "accepterade/rumsrena" för visst skapar synthen reaktioner hos många? | |
| Same_skit123 | 2008-05-07 20:14 | |
![]() | väcker reaktioner ska det vara. | |