Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade30
Mobilspel
Pågående19 592

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Speeedo - Ej medlem längre2012-12-10 11:27
Antal inlägg: 439

Aldrig sagt att det GÅR att minska invandringen
..
Aldrig sagt lr skrivit.
Vill att den ska begränsas....

Måns_E2012-12-10 11:30
Antal inlägg: 12028

Men svara då på hur speeedo.

Speeedo - Ej medlem längre2012-12-10 11:33

Svarat att hur vet jag ej...vi har väl en regering som jobbar med.detta. Jag kan omöjligt bestämma.det lr hur?.
Vill att det ska begränsas omgående.

bowlorama2012-12-10 11:39
Antal inlägg: 278

Jag är imponerad av att du orkar, Måns_E. Argument och vettiga frågeställningar på ena sidan, rädsla och okunskap på den andra.

Speeedo - Ej medlem längre2012-12-10 11:46

Håller med dig bowlorama

Måns_E2012-12-10 11:58
Antal inlägg: 12028

Vi har en regering som jobbar med detta ja, och de har kommit fram till att vi inte skall göra några inskränkningar i vilka som får komma till vårt land, bortsett från de som redan finns (alltså asylregler). Utöver det så har Sverige skrivit på vissa kontrakt och konventioner som innebär att regeringen inte kan bestämma sig för att exempelvis polska byggjobbare inte skall få komma hit.

Du tycker att det är för mycket invandring och du tycker att "vi" inte har råd och du tycker att man skall minska invandringen.

Men du har inte en jäkla aning om hur man skall gå tillväga, och helt ärligt så tror jag att du har dragit helt fel slutsatser när du tror att invandringen är roten till en massa samhällsproblem. I själva verket så verkar du ha funderat ganska lite på dessa frågor och bara dragit några enkla snabba förhastade slutsatser.

Speeedo - Ej medlem längre2012-12-10 12:12

I kristianstad så e det panik....finns inget boende för invandrarna. P4 idag på radion.
Intryckta i trånga skrymsen.
Trycket kommer öka nästa år.
Migrationsverket vädjar om hjälp aty få bygga nya lgh för slla nyinkomna hit.
Ramlar nån krona ner för dig måns å ysmma?
Åå ölands camping funderas det att sätta baracker så dom kan bo....
Sjukt

limpan__22012-12-10 12:16
Antal inlägg: 2847

Tänk då hur illa det är på de ställen de flyr ifrån. I jämförelse kanske en barack är bra under den första tiden i Sverige. Det är trots allt inte permenenta boenden vi talar om.

Men att Migrationsverket vill få fram fler bostäder borde väl gynna dig som är oroad över byggarbetarnas arbetsmarknad?

Speeedo - Ej medlem längre2012-12-10 12:33

Limpan tror du man bygger gratis??????
Det blev inget byggande...
Invandrarna dom larmade p4 hur fom fick bo här nu.
Dom va bekymrade....

Yamma2012-12-10 12:36
Antal inlägg: 2285

Det här är lite som att prata med en häst. Lyssnar gör den, men svarar bara "gnägg gnägg".

Jag tycker inte att vi ska ha en enbarnspolitik.
Jag kallade dig varken sd eller rasist.

Jag frågar vad DU tycker är skillnaden på barn och invandrare. Du. Inte jag. Du.
DU gör skillnad på barn och invandrare. Du vill begränsa invandring, men inte barnafödande, trots att barnafödandet med största sannolikhet kostar Sverige mer i pengar, och att det krävs fler bostäder eftersom det föds fler barn än vi tar in invandrare (borträknat återvändande svenskar... Dessa ska iofs också ha bostad... Ska vi begränsa det intaget också Speeedo?).

Det är DU Speeedo som inte klarar att förstå frågan. Det verkar vara för jobbigt för dig att inse att du gör skillnad på folk. Jag tror nämligen inte att du är medveten om din främlingsfientlighet.

limpan__22012-12-10 12:51

"Limpan tror du man bygger gratis??????"

Är du helt oförmögen att läsa, jag har återkommande föreslagit att staten ska nyttja situationen att låna billigt och satsa på bland annat bostadsbyggande. Du kan ju inte döma ut ett förslag på åtgärd med motiveringen att åtgärden inte än har utförts!

Yamma2012-12-10 13:02

"Gnägg gnägg" var det... Jag hoppas verkligen att nån annan läser den här diskussionen och får ut nåt av den, så den inte är helt bortkastad.

markusfe2012-12-10 13:05
Antal inlägg: 90

Yamma, Menar du på allvar att man gör sig skyldig till en logisk kullerbytta om man vill begränsa invandringen eller minska andelen flyktingar som får stanna och samtidigt vara mot en barnbegränsningslag? Medför detta att man är främlingsfientlig?

Yamma2012-12-10 13:08

Nej det menar jag inte.
Jag menar att om man inte kan förklara vad det är för skillnad mellan att begränsa barnafödande och att begränsa invandring ska man inte tycka det är konstigt om man blir kallad främlingsfientliga.

Yamma2012-12-10 13:09

-a

stol2012-12-10 13:10
Antal inlägg: 1015

Speeedo menar att dagens fart på på byggnadstakten är för låg för att täcka alla behov.
Våra ungdommar, ivandrare, flyktingar i stort sett alla som är i behov av en lägenhet oavsett om det är en bostadsrätt eller hyresrätt så är det färre och färre som kan lösa hyran och priset.
Fan vad ni grillar Speeedo, om han inte är medveten om sin egen främlingsfientliget, då är inte ni heller medvetna om eran inställning i absurdum.
Det måste finnas en gyllene medelväg som alla parter kan enas om.
Yamma du kan komma med dina hårklyverier mellan barnafödande och invandrare men faktum kvarstår att det är inte många som kommer att ha råd med dagens hyror som bara ökar och även priserna, det måste tom ni begripa.
Ja limpan man kan undra varför det är billigare att bygga i Berlin. Kan det vara så att de Svenska byggbolagen ockrar. En Tysk snickare tjänar mer än den Svenske snickaren och dessutom så är byggmaterial billigare i Tyskland.
Jag tycker inte att staten ska subventionera bostadsbyggandet eller införa incitament utan byggbolagen och allmännyttan ska sluta att ockra och utnyttja stelheten i bostadsbyggandet

markusfe2012-12-10 13:14
Antal inlägg: 90

Märkligt tycker jag. Där finns ju helt uppenbara skillnader och jag kan inte förstå varför en ovilja/oförmåga att ge dig besked om dessa skillnader skulle göra att man klassas som främlingsfintlig.

limpan__22012-12-10 13:17

"Ja limpan man kan undra varför det är billigare att bygga i Berlin. Kan det vara så att de Svenska byggbolagen ockrar."

Och i hur många inlägg har jag skrivit att det vore bra om konkurrensen inom byggsektorn?

jonisk - Ej medlem längre2012-12-10 13:29
Antal inlägg: 7985

OT, igen.
Sverige är för byråkratiskt och stelbent i sin iver att uppehålla en hög standard och en total jämlikhet – good traits, men i ”katastrofsammanhang” helt vansinnigt.
Ett exempel: Förra senhösten lånades ett hus ut av några privatpersoner till Helsingborgs Kommun; syftet var att innan huset skulle renoveras till lägenheter under våren upplåta det åt den som behövde akut skydd undan vintern, mot att kommunen stod för el & VA.
Men kommunen tackade nej och hänvisade till för få hygienutrymmen, bristande tillgänglighet och allmänt låg standard; och ålade privatpersonerna att söka bygglov för att tillgodose kraven innan det togs i bruk.
Vettigt?
Självklart ska man eftersträva samma godkända (höga) standard i all byggnation, självklart bör man tillgodose tillgänglighetskraven. Men när det är kris, då är det kris. Har man ingenstans att bo är jag övertygad om att man hellre bor i ett slitet hus och delar badrum än att man försöker värma sig med framtida löften om en eventuell egen bostad.
Och ja, jag vet att hemlöshetsproblematiken har fler aspekter än tak över huvudet, men dom lämnar jag därhän tillsvidare.

Yamma2012-12-10 13:47

Berätta då om dessa uppenbara skillnader, markusfe.

Hårklyverier eller ej - lösningen på bostadsbristen kan ordnas om vi minskar invandring, eller om vi minskar barnafödande. Jag vill höra varför ni gör skillnad på dessa.

ELLER så kan man förstås göra vad Måns och Limpan pratat om i x antal inlägg nu. Och hitta på en tredje lösning som inte innefattar att göra skillnad på folk och folk, utan som hjälper till att samexistera.
Exempelvis höja skatten en aning och bygga fler bostäder, eller omfördela och sluta lägga absurda mängder på bilvägar runt Stockholm och istället lägga detta på bostäder.
Eller bygga mer hyresrätter. Eller införa en lag på att man bara får äga en bostad. Återinföra förmögenhetsskatt. Det finns oändliga mängder vi kan göra med vår höga BNP. Vad vi INTE bör göra är att vara ogina med den och inte tillåta människor som vill bo här att göra det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?