Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-09-10 09:09 | |
![]() | SpB. jag tror inte ett dugg på att du är sämst på beta, snarare tvärtom. Tack för ditt svar, det är mycket intressant att skriva och utbyta tankar med dig. Du skrev att "religionen behöver marknadsföras med nya metoder o s v". Som jag skrivit förut tror jag att du är rätt person för det. SpB blir istället BpP Bäst på predikan. Ja, ja. du får ta det som det är. Skulle vara intressant att möta dig personligt, men, men, jag är glad för att du svarar på det jag skriver. Hälsningar i mängd. C-S | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-10 09:13 | |
![]() | ja här i kyrkan marknadsför vi,en person ramlade ner i Dopgraven det blir rubriker på fel sett,efter 2 Dop i Söndags så måste fukten bort | |
| Rultatultan | 2013-09-10 21:31 | |
![]() | Beta-gruppen i kväll var väldigt intressant. Vi talade en hel del om människors tankar kring "Jag vill att kyrkan ska göra si och så och vara si och så", kontra det faktum att det är vi själva (vi troende) som faktiskt ÄR kyrkan och ska GÖRA kyrkan. Det bidde också lite kyrkohistoria, kristendomens spridning och hur tron i världen växer, samt samtal kring helgelse och sakrament. Vid ett par tillfällen den här terminen ska vi ha "Ställ Prästen Mot Väggen". Ser fram emot det massor :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-11 06:40 | |
![]() | Rultan,bra det var givande,Var på möte i går,märkligt nog handlade mötet om frihet,Jesus frihet,Som när männen kom med kvinnan som begått äktenskaps brott och enligt Moses stentavlor skulle hon stenas till döds,Dom gick fram till Jesus och han satt sig ner och skrev i sanden dom frågade vad dom skulle göra,Han svarade att den som är fri från synd kastar den första stenen,och männen gick en efter en till slut var bara Jesus kvar, Och han Jesus sa till kvinnan:inte heller jag dömer.Jesus har köpt oss fria med sitt blod | |
| stuvelsberg | 2013-09-11 07:15 | |
![]() | Tomten är snällare. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-11 07:45 | |
![]() | tomten är också snäll,men han er liksom bara aktuell en dag om året,när vi ska fira Jesus födelse | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-11 09:03 | |
![]() | Amen. Ty om du med din mun bekänner Jesus vara Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, då bliver du frälst /räddad. | |
| stuvelsberg | 2013-09-11 14:42 | |
![]() | Räddad från vad? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-11 17:57 | |
![]() | stuvelsberg- Från den andliga döden när den fysiska kroppen dör. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-11 17:58 | |
![]() | Men det är ju konstigt om du inte förstått det ännu :) med tanke på att detta är tråd nr 2 och du varit en daglig aktiv skrivare här. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-11 20:01 | |
![]() | Jag förstår inte det heller och kommer nog aldrig göra det, hur många trådar som än skapas. När inträder den andliga döden? | |
| stuvelsberg | 2013-09-12 06:10 | |
![]() | Ordminna; Vad menas med andlighet? Hur kan vi mäta den? I vad ligger substansen? Människan är fantastiskt duktig på att fantisera, framför allt den mottagliga. Vad är det som gör att en del ser "sanningen" medans andra inte gör det? Varför ska gud vara så diffus? Vad är meningen med att vi inte kan se några övernaturliga spår i vår verklighet? Varför vill gud att det för den kloka,rationella och förnuftiga människa ska vara omöjligt att tro?? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-12 08:33 | |
![]() | Jag ger mig inte in i repetitioner IGEN. Det finns svar på allt det där i bibeln. Varsågod och läs om ni är nyfikna och intresserade :)) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-12 08:34 | |
![]() | Ni har också två långa trådar att läsa igen. | |
| stuvelsberg | 2013-09-12 09:28 | |
![]() | Det kommer inte att hjälpa för varken ni eller bibeln har nåt svar. Det är och förblir människans påfund, det är därför inga svar finns. Självbedrägeri, inget annat. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-12 11:12 | |
![]() | Varför svara någon som inte vill ha svar. | |
| Kuralo | 2013-09-12 11:28 | |
![]() | Stuvels; Jag måste bara upplysa dig om att vara rationell klok och förnuftig, kräver också det nån form av "mätinstrument". Vem bestämmer den skalan, förutom du själv? Att Gud för dig är diffus och att du inte märker av andra världar förutom din egen, är just för att det är andra tillstånd i verkligheten som du inte har förmåga att ta del av. Är det fel om andra människor har kunskap om detta? Jag känner inte heller av övernaturliga fenomen men det betyder ju inte att de inte existerar. Du undrar också, mycket naivt tycker jag, varför vissa människor ser sanningen och tror medans andra icke, svaret bokstaveras VILJA. Vill man inte se och tro så är dessvärre den dörren stängd för alltid. | |
| stuvelsberg | 2013-09-12 12:30 | |
![]() | Problemet är att det funkar som placebo, man ser det man vill se vilket ju inte är nåt bevis, ska vi ha det som underlag för levnadssätt och regler blir det illa. Om gud finns spelar det ingen roll att nån inte tror det, precis som med mediciner, är dom verksamma spelar det ingen roll om jag inte tror det. Om jag dricker sprit och är övertygad om att jag inte blir berusad lär jag få en överraskning.Religionens problem är att inget går att bevisa, absolut inget, det är inte ens sannolikt varför det är totalt orimligt att tro. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-12 12:33 | |
![]() | jag älskar förvandling,Att se människor komma till Furulundshemmet i Järbo Erik Edin stiftelsen,lite förvirrade ganska arga,Dom ifrågarsätter allt,Dom kommer mer eller mindre skadade av droger,De har långa register hos polisen,dom har stått ut med sig själva under lång tid,Dom har blivit förvandlade av nåd,jag tänker på Jonny som varje vecka varje dag tackar för frälsningen,Jonny har fått en relation med Jesus han som så många andra, Alla dom män som kommit och gått sen någon gång på 1960-talet som fått en andra chans,Som funnit Jesus som blivit förlåtna och fått en tro på att Jesus är Herre | |
| stuvelsberg | 2013-09-12 12:38 | |
![]() | Det är inte den funktionen som är problemet givetvis, det spelar ingen roll om man tror på troll eller tomten och blir hjälpt till ett drägligare liv, det finns många som blir hjälpta utan religionen dessutom, friktionsfritt. | |